Húsvét Jézus állítólagos kereszthalálának és feltámadásának ünnepe. A keresztények ilyenkor és máskor is bombázni szoktak minket, hogy Jézus bazi nagy áldozatot hozott az emberiségért, hogy olyan óriási áldozatot hozott, hogy az megváltotta minden bűnünket.
"Később a kereszten az emberiség által kieszelt legkegyetlenebb módon halt meg. Szenvedésével, halálával és feltámadásával legyőzte a testi és a lelki halált, azt a két akadályt ami lehetetlenné tette az Istenhez való visszatérést." És ez megjelenhet így a Wikipédián a semleges nézőpont jegyében!
De, hogy egy még hivatalosabb megfogalmazást is idézzek a sok közül:
"Szenvedésével Krisztus megszabadított bennünket a Sátántól és a bűntől. Kiérdemelte számunkra az új életet a Szentlélekben. Kegyelme helyreállítja azt, amit a bűn bennünk elrontott. " Katolikus Katekizmus, 1708.
Nos, képzeljük el!
Először is Jézus halála nem volt "világbajnok" szinten szörnyű. Persze, egy halálba alváshoz képest, vagy egy mai kegyes halálhoz képest az volt. Egy mai injekciós kivégzéshez képest is az volt. Kegyetlen volt egy lefejezéshez, egy sortüzes kivégzéshez képest is, és egy akasztáshoz képest is. A keresztre feszítés a Római Birodalomban kifejezetten a kegyetlen megtorlás halálneme volt.
De azért kérem, ha ki kéne találni, tudnék kegyetlenebb kínzásokat elképzelni. Erre lehet azt mondani, hogy jó, persze, hogy lehet elképzelni, de mi van a valóságban?!
Az a helyzet, hogy a valóságban is haltak meg emberek jóval durvább halált. Vegyük csak az olyan betegséget, mint a rák, amelyben sokan halnak meg (állítólag isten minimum hallgatólagos asszisztálása mellett)! Vagy vannak ennél durvább betegségek, mindenféle élősködők által. Most nem részletezném. Aztán ott vannak a szadista kínzási módok, a különféle háborúkban elkövetett megtorlások áldozatai. Az inkvizíció áldozatai, akik például máglyahalált haltak. Pont a keresztények miatt. A szadista, kegyetlen kéjgyilkosok vagy sorozatgyilkosok áldozatai, a pszichés beteg szadisták foglyai is mind sokkal rémesebb halált haltak. A híres Spartacus felkelésben sok ezer embert feszítettek keresztre, ők mind Jézushoz mérhető halált haltak. A Római Birodalomban ez egy elég bevett, "snassz" halálnem volt.
Van viszont olyan - sajnos gyakori - halálnem, amelyhez egyáltalán egyetlen férfi halála sem mérhető, ez pedig az, amikor egy nőt megerőszakolnak és abba hal bele, vagy utána megölik. Melyik férfi meri azt mondani, hogy ez nem szörnyűbb a keresztre feszítésnél?!
A postnak nem célja az, hogy "szadistológiai" értekezés legyen, ezért további részletezés helyett egyértelműnek veszem, hogy Jézus halála viszonylag kegyetlen volt, de közel sem a legkegyetlenebb a világtörténelemben. Olyan közepesen kegyetlen. Ha valakinek a szenvedése megválthatná az összes ember bűneit, sőt, az emberiség eredendő bűnét, akkor illogikus, aránytalan lenne az, hogy Jézus szenvedése legyen ennek záloga. A "logikus" az lenne, hogy az egész emberiség megváltását a világ legnagyobb szenvedése érheti el. Ez nem Jézus szenvedése volt. Ha a világ legnagyobb szenvedése nem érte el a megváltást, akkor nem logikus, hogy Jézus szenvedése érje azt el. Ha elérte volna, akkor Jézus áldozata felesleges lett volna. Persze azt, hogy "logikus" még egy másik zárójelbe is bele kell tenni, mert mi a halál van abban logikus, hogy istennek szenvedés kell ahhoz, hogy megbocsásson azért, mert megharagudott ránk? Egyébként szintén illogikus ürügy miatt. És persze ez is mind csak állítólag, feltételesen, a keresztény hit szerint, és nem szerintem történt így.
A vallási kérdésen kívül is elég szomorú, hogy miközben Jézus Krisztus Szupersztár, addig nagyon sok ember szenvedett az emberiségért többet, és nagyobb érdemmel, és mégis teljesen ismeretlenek. Olyanok is vannak, akiknek tudhatjuk a nevét, csak nem olyan ismertek, mert nem raktak alájuk egy olyan propagandagépezetet, mint Jézusnak. Miért nem hiszik a hívők azt, hogy ők váltották meg az emberiséget? Például a Spartacus felkelés kivégzettjei.
Persze, tulajdonképpen értelmetlen és nemtelen volna ennek az egész kérdésnek a felvetése, ha nem a keresztények maguk kérkednének ezzel: "a mi vezérünk kínosabb halált halt, mint a tied, bibíííí!". De van még egy vetülete a kérdésnek.
Először is, Jézus állítólag hitt a mennyországban és a túlvilági életben. Ergo nem tudom, mit félt annyira a haláltól. Általában nem értem, mit félnek a keresztények a haláltól, minek gyászolnak annyira. Az ateista szovjet katona, aki nekiment a náci tanknak, és otthagyta a fogát, az kérem százszor inkább hős, mint bármelyik keresztény, aki hisz a túlvilágban, hiszen az a szovjet katona, amelyik ateista volt, az nem reménykedhetett a túlvilági jutalomban, hogy Marx vagy Lenin jobbján.
De még itt sincs vége. Tovább is van, írom még. Jézus ugyebár állítólag isten volt maga, és egyben a fia is. Kicsit hát skizofrén volt, de ezt hagyjuk, ez egy már sokszor lerágott csont. De gondolj bele, tegyük fel, hogy azt mondják neked, hogy akkor most meg fogsz halni, de harmadnapra fel fogsz támadni, és 40 nap múlva mész vissza a mennyországba. És évezredekig legenda leszel. Így ez az egész már egészen más. Ez ugye már úgy hangzik, hogy: "Jézus, volna itt egy küldetés, kicsit megkínoznak, ki kéne bírni egy teadélutánt a keresztre feszítve, kicsit meg fogsz halni, de majd jön az apache helikopter, és kihoz onnan. Utána 40 napig turnézhatsz a világban, majd mész a Bahamákra nyaralni az életed végéig!". No, ezt bármelyik Rambo bevállalja, nem?! Ráadásul, Jézus állítólag egy olyan Rambo volt, aki dog mode-ban játszotta a játékot. Röhej az egész.
Jó, én értem, hogy a keresztények mindezt még azzal is megkavarták, hogy szerintük Jézus tudta is, meg nem is, "hozott is ajándékot, meg nem is, fel is volt öltözve, meg nem is" , de hát ugye ilyen csak a mesében van. Ez önellentmondásos szarkavarás. Most akkor vagy tudta, vagy nem tudta, döntsék már el! Vagy skizofrén volt, vagy nem volt az, és ha skizofrén volt, vagy szóba állt magával, vagy nem. De legalább azt döntsék már el, hogy melyik hülyeséget hiszik!
Nehéz persze egy ilyen elmebeteg mesénél egy ilyen kérdést megítélni, de azért szerintem elég sok szempontból és eléggé kétségbe vontam a dolgot, nem állítható, hogy ha Jézus az evangéliumok szerint halt meg és, az evangéliumok szerint támadt volna fel, és ment volna a mennybe, akkor az olyan óriási dolog lett volna, hogy itt a fél világnak hanyatt kell esnie, és szabadságra kell menni (most a húsvétra gondolva mondom a fél világot).
A postom egy pár idézettel zárom, amely alátámasztja, hogy a keresztények tényleg ekkora baromságot hisznek. Még jobban rávilágít arra, hogy az egész Jézusos story egyébként is mekkora baromság, milyen beteg. És ezek azidézetek magából a Bibliából vannak:
"Minthogy az Isten volt az, a ki Krisztusban megbékéltette magával a világot, nem tulajdonítván nékik az ő bűneiket, és reánk bízta a békéltetésnek ígéjét." II Kor 5:19
"Minthogy az Isten volt az, a ki Krisztusban megbékéltette magával a világot, nem tulajdonítván nékik az ő bűneiket, és reánk bízta a békéltetésnek ígéjét." II Kor 5:19
"Ímé az Istennek ama báránya, a ki elveszi a világ bűneit!" János 1:29
"Tudván, hogy nem veszendő holmin, ezüstön vagy aranyon váltattatok meg a ti atyáitoktól örökölt hiábavaló életetekből; Hanem drága véren, mint hibátlan és szeplőtlen bárányén, a Krisztusén: A ki eleve el volt ugyan rendelve, a világ megalapítása előtt, megjelent pedig az idők végén ti érettetek," 1. Péter 1:28
"Krisztusért járván tehát követségben, mintha Isten kérne mi általunk: Krisztusért kérünk, béküljetek meg az Istennel. Mert azt, a ki bűnt nem ismert, bűnné tette értünk, hogy mi Isten igazsága legyünk ő benne."
2. kor 5:20
"Mit mondunk azért ezekre? Ha az Isten velünk, kicsoda ellenünk? A ki az ő tulajdon Fiának nem kedvezett, hanem őt mindnyájunkért odaadta, mimódon ne ajándékozna vele együtt mindent minékünk? Kicsoda vádolja az Isten választottait? Isten az, a ki megigazít; Kicsoda az, a ki kárhoztat? Krisztus az, a ki meghalt, sőt a ki fel is támadott, a ki az Isten jobbján van, a ki esedezik is érettünk" Róm. 8:31
"Az Isten pedig a mi hozzánk való szerelmét abban mutatta meg, hogy mikor még bűnösök voltunk, Krisztus érettünk meghalt. Minekutána azért most megigazultunk az ő vére által, sokkal inkább megtartatunk a harag ellen ő általa. Mert ha, mikor ellenségei voltunk, megbékéltünk Istennel az ő Fiának halála által, sokkal inkább megtartatunk az ő élete által minekutána megbékéltünk vele." Róm 5:8
"Azért szeret engem az Atya, mert én leteszem az én életemet, hogy újra felvegyem azt.
Senki sem veszi azt el én tőlem, hanem én teszem le azt én magamtól. Van hatalmam letenni azt, és van hatalmam ismét felvenni azt. Ezt a parancsolatot vettem az én Atyámtól." János 10:17
"Ez az én vérem, az Új Szövetségé, mely értetek kiontatik a bűnök bocsánatára" Mt 26:28
Most tekintsünk el attól, hogy mi azon bűnöknek egy jelentős részét is vitatjuk, illetve más dolgokat viszont hülyeségnek tartunk, amit ők csinálnak. Különösen röhejes a paradicsomi történetben a kíváncsiság és tudást bűnnek nevezni, és a gondolkodás nélküli szót fogadást tekinteni az egyetlen helyes útnak. Abszurdum az ősbűn elképzelése is, ami az ősapák miatt bünteti a leszármazottakat. Az idézetek viszont ezen túl arra mutatnak rá, micsoda skizofrén, pszichológiailag beteg vallásról van szó, amelyik azt hiszi, hogy isten, miután haragudott az emberiségre a bűneiért, és miután eldöntötte, hogy mégiscsak megbocsát nekünk, de ahhoz, hogy erre rávegye magát, igényelt egy áldozatot. De nem az emberiségtől igényelte az áldozatot, hanem magától. Ez az áldozat meg végül is egy elég közepesre sikerült keresztre feszítés lett csupán. Ez nemcsak skizofrén, többszörösen illogikus önellentmondás, de az igazságérzetünk szempontjából is beteges.
Összefoglalásul pár pontban:
- Mi, ateisták nem feltétlenül hisszük azt, hogy Jézus létezett, azt meg pláne nem, hogy feltámadt a halála után. De ha feltételezzük az evangéliumi mese igazságát, akkor.
- Jézus egy közepesen nagy szenvedés közepette halt csak meg, ami nem arányos a világ megváltásához képest, Illetve nem teszi a világ legnagyobb hősévé.
- Jézus hitt abban, hogy ő maga az isten, hitt a túlvilágban, vagy egyenesen tudott róla, tehát számára a halál nem lehetett nagy fenyegetés, hanem egy ócska színjáték volt.
- Ha feltámadt, akkor ez maga nagyjából semmissé teszi az áldozatát.
- A paradicsomi mesében abszurdum az, hogy a tudást bűnnek mondják.
- Ha létezett volna valami ősbűn, akkor abszurdum a leszármazottakat büntetni az őseik bűne miatt.
- Ha lenne bűnünk, és isten meg akarna bocsátani nekünk, akkor abszurdum, hogy az ő fiának kelljen ehhez bűnhődnie. Bocsásson meg, és zárjuk le a kérdést, minek ez az ostoba játszmázás?!
Nagyon sok iszonyatosan beteges dolog van ebben a listában. Az egész mese és a mögötte levő elképzelés pszichológiailag nagyon beteg.