Ateista Klub

“Az írástudók és a farizeusok a Mózes székében ülnek: Annakokáért a mit parancsolnak néktek, mindazt megtartsátok és megcselekedjétek; de az ő cselekedeteik szerint ne cselekedjetek. Mert ők mondják, de nem cselekszik.” Máté 23:2-3 "ne figyeljenek oda arra, amit mondok, egyetlen dologra figyeljenek, amit csinálok" Orbán Viktor

Friss hozzászólások

  • Brendel Mátyás: @meglévő alap: és ha a Yule fa a karácsonyfa elődjének számít, akkor sokkal előbb is állítottak. S... (2024.03.03. 22:55) Jézus nem karácsonykor született
  • Brendel Mátyás: @mezgag85: " Izrael biztostja már évtizedek óta Gázának nagyrészt az üzemanyagot, a vizet, az áram... (2024.03.03. 22:33) Eliszlámosodik-e a nyugat még ebben az évszázadban?
  • meglévő alap: A legnagyobb érdekesség számomra az, hogy a Biblia osztogatás legnagyobb ellenzője sokáig a római ... (2024.02.26. 20:42) Éjféli mise
  • Brendel Mátyás: @Mézgagé: nem fogtad fel a postot. a post arórl szól, hogy az Univerzum lehet véges idejű, de mégi... (2024.02.20. 16:58) Univerzum-modellek isten nélkül
  • Brendel Mátyás: @ABCenaturi17: a középkor sötétségét mutatja még a sok kínzás. nemcsak a gonoszság, hanem a butasá... (2023.12.13. 21:58) A legjobb ateista könyv, ever...

Címkék

1 (1) abortusz (2) Ádám és Éva (2) adó (1) agnoszticizmus (9) agresszió (4) AIDS (1) áldozat (4) alkotmány (1) államegyház (6) állatvédők (1) altruizmus (2) áltudomány (3) Amerika (1) analitikus (2) analógia (1) anarchizmus (2) anglia (1) anglikán egyház (1) angyalok (1) animizmus (1) antiszemitizmus (1) antropocentrizmus (2) argumentum ad ignorantiam (1) ateista (10) ateisták (1) ateista egyház (4) ateista párt (1) ateizmus (25) ausztria (1) az ateizmus nem hit (6) a hit ereje (2) a vallások vége (11) a vallás bűnei (2) a vallás vége (8) babona (1) bátorság (2) bayer (1) béke (3) berg (1) bergoglio (3) bertrand russel (1) betegség (9) biblia (11) Biblia (16) bizalom (1) bloggolás (1) boko haram (1) boldog (1) boldogság (10) bolgogság (1) börtön (2) boszorkányüldözés (2) botrány (1) breivik (2) búcsúcédulák (1) buddhizmus (11) bújkáló isten (2) bűnkultusz (2) bűnök (13) bűnözés (37) burka (1) bűvészet (1) cáfolás (1) carl sagan (1) celebek (1) cenzúra (7) cherry picking (1) család (1) csillaghamu (1) csoda (11) csodák (1) dawkins (4) deizmus (7) dekadencia (1) demarkáció (3) demográfia (1) demokrácia (6) Dennett (1) descartes (8) diderot (5) divergencia (16) djihad (2) dogma (1) douglas adams (1) dőzsölés (1) drogok (2) dualizmus (10) dzsihád (2) egészség (1) egyenlőség (2) Egyesült Államok (1) egyház (3) egyházadó (1) egyházállam (20) egyházkritika (5) egyháztörvény (3) egyiptom (1) egzaktság (1) egzisztencializmus (2) eincheitswissenschaft (2) életfilozófia (2) életrajz (2) életszemlélet (5) élet értelme (26) eliminativizmus (1) ellenőrzés (2) ellentmondások (2) elmefilozófia (3) elmélet (1) élmény (3) elnyomás (3) elv (1) empirizmus (7) eq (1) eretnekek (3) erkölcs (29) erkölcsi relativizmus (7) erőszak (11) erotika (2) értékrend (3) értelem (5) értelem és érzelem (8) érvelési hiba (3) érzelem (7) esztétika (3) etika (26) etikaoktatás (2) etikaóra (6) etiopia (1) eu (1) eucharistia (1) evangelium (1) evangéliumok (8) evolúció (13) evolúcó (1) ezotéria (5) facebook (2) fanatizmus (8) fejlődés (1) feltámadás (4) felvilágosodás (6) feminizmus (5) fenyő (1) fetisizmus (1) feymann (1) film (16) filozófia (1) filozófiai racionalizmus (1) filozófus (17) filozófusok (4) finnország (2) finomhangoltság (5) fizika (3) fizikalizmus (4) flow (4) fogalomrendszer (1) függőség (1) fundamentalizmus (6) genezis (1) globalizáció (1) gonosz (21) gy (1) gyerekek (3) gyilkosság (3) gyónás (1) háború (1) hadisz (1) hadith (1) hagyomány (1) halál (19) halál közeli élmény (2) házasság (2) hazugság (1) hedonizmus (1) Heidegger (2) hézagok istene (1) higiénia (1) himnusz (1) hinduizmus (8) hinduk (1) hírcsárda (1) hit (20) hitchens (3) hittan (4) hitvi (1) hitvita (3) hit és tudás (16) hit nélkül élni (8) homeopátia (1) homoszexualitás (8) Hume (2) humor (21) húsvét (1) idealizmus (3) időutazás (1) igazi vallás (1) igazolás (23) igazságosság (2) ikon (1) ima (4) india (5) indonézia (2) indukció (1) inkvizíció (15) instrumentalizmus (2) integráció (1) intellektuális tisztesség (2) intelligencia (4) intelligens tervezés (1) intolerancia (3) Irán (1) irán (1) irodalom (2) irónia (3) irracionalitás (1) isten (11) istenérv (22) Isteni Téveszme (1) istenkáromlás (2) isten halott (1) isten nélkül nincs erkölcs (2) iszlám (46) ízlés (1) izrael (2) játszmaelmélet (1) jézus (23) Jézus (11) jog (1) jóságosság (1) kálvinizmus (2) karácson (1) karácsony (8) karikatúra (1) katasztrófa (1) katolicizmus (11) katolikusok (2) kdnp (3) kereszt (1) keresztelés (1) keresztény (9) keresztényésg (3) kereszténység (38) keresztes hadjáratok (1) kettős mérce (1) Kierkegaard (1) kínzás (6) kivégzés (1) klerikalizmus (2) kognitív disszonancia (1) kölcsey (1) kommunizmus (4) kontinentális filozófia (1) könyv (53) könyvégetés (1) korán (3) koron (1) koronavírus (1) korrupció (1) körülmetélés (3) középkor (6) kozmológia (2) közösség (1) kreacionizmus (7) kreacionmizus (1) kult (1) kultúra (2) legenda (1) lélek (9) lengyelország (1) liberalizmus (3) librivox (1) logika (4) lopás (2) lövöldözés (1) luther (2) magyarázat (2) maher (1) mali (1) mária (2) mártírok (1) maslow (1) matematik (1) matematika (2) materializmus (10) matterhorn (1) mazochizmus (1) medicína (1) meditáció (1) megbocsátás (1) megtermékenyítés (2) mémelmélet (2) menekültkérdés (3) mennyország (12) mérleg (1) mese (3) mesterséges intelligencia (6) metafizik (1) metafizika (11) metafóra (6) metodika (1) militantizmus (1) mise (1) miszt (1) miszticizmus (1) mitológia (2) mítosz (5) modernizáció (2) módsze (1) módszertan (2) monizmus (2) monoteizmus (3) moore (1) mormonizmus (1) mormonok (1) multikulti (3) muszlim (2) mutyi (1) művészet (2) múzeum (1) náci (1) nácizmus (4) naturalizmus (1) NDE (1) németország (4) nepál (1) népek ópiuma (10) népírtás (4) népszámlálás (1) neurobiológia (5) neurózis (2) nevelés (1) nietzsche (4) nobel (1) nők (1) objektív (6) objektív és szubjektív (5) occam (5) okság (1) oktatás (11) ökumenizmus (1) öncsonkítás (1) öngyilkosság (2) önszerveződés (1) ontológia (3) örök élet (2) orvoslás (1) ősrobbanás (1) összehasonlító valláskritika (1) pál (2) palesztína (1) panteizmus (2) pap (1) pápa (4) paradoxon (1) paranoia (3) pascal (3) pedofília (3) pedofilia (1) plágium (1) pogányság (3) pogrom (1) pokol (3) politeizmus (2) politika (19) pornó (2) pozitivizmus (1) predesztináció (1) prostitúció (1) provokáció (2) prüdéria (2) pszichedelikus (1) pszichológia (8) qualia (2) rabszolgaság (2) racionalizmus (7) radikalizmus (1) ratzinger (2) redukcionimzus (2) redukcionizmus (2) reform (1) reformáció (2) regresszió (1) reinkarnáció (3) rejtőzködő isten (2) relativizmus (3) remény (1) reprodukálhatóság (1) repülő (1) Richard Dawkins (2) rossz gyógyszer (2) saeed malekpour (1) sajtószabadság (4) sartre (1) sátán (2) satyagraha (1) sci-fi (2) skizofrénia (1) sorozat (2) spagettiszörny (2) spiritualizmus (4) statisztika (13) Sunday Assembly (3) svájc (1) szabadság (8) szabad akarat (7) szadizmus (3) szaturnália (1) szegénység (1) szekta (2) szekták (4) szekularimzus (4) szekularizmus (40) szemet szemért (1) szent könyv (2) szent tehén (1) szerelem (2) szeretet (6) szex (5) szimuláció (4) szintetikus (2) szintetikus apriori (1) szkepticizmus (2) szólásszabadság (2) szollipszizmus (1) sztoicizmus (1) szub (1) szubjektív (7) szüzesség (1) szűznemzés (2) takonyangolna (1) talmud (1) tanmese (22) tanulás (1) taoizmus (1) társadalom (6) tautológia (1) TED (1) teizmus (1) tekintély (1) tény (1) teodicea (8) teodícea (1) teológia (10) teremtés (2) teremté ember az istent (1) természet (1) természettörvények (3) terroizmus (1) terrorizmus (17) tervezés (1) test és elme (4) tinik (1) tízparancsolat (4) tolerancia (2) történelem (10) történelmi jézus (6) transzcendencia (2) transzcendens (4) tudás (2) tudatosság (2) tudomány (21) tudományfilozófia (34) túlvilág (11) tüntetés (2) tv (1) üdvtörténet (1) újságírás (2) újtestamentum (3) üldözés (5) undefined (2) unitárianizmus (1) Univerzum (5) usa (4) USA (2) utópia (1) üzletegyház (1) vagyon (1) vágyvezérelt gondolkodás (6) vakok országa (3) válás (1) vallás (24) vallásfesztivál (1) vallásháború (7) valláskritika (5) vallások vége (5) vallásszabadság (18) vallástudomány (1) vallásüldözés (4) vallás haszna (5) valószínűségszámítás (3) vámpírok (1) varázslás (2) vasárnap (2) vatikán (9) vatikáni szerződés (5) végítélet (1) végtelen regresszus (3) véletlen (1) véletlen egybeesés (1) vermes géza (1) vicc (2) videó (6) vikingek (1) világvége (1) vita (2) voltaire (1) vulgáris (1) zavargás (2) zene (3) zombi (1) zsid (1) zsidók (11) zuhanó repülőgép (1) Címkefelhő

e-mail: maxval1967@gmail.com

e-mail: popocatepetl@freemail.hu

e-mail: miigyelunk@gmail.com

Követeljük a templomok vasárnapi bezárását!

Brendel Mátyás 2014.11.09. 17:50

 churchclosed.jpg

"Egyetért-e Ön azzal, hogy a vasárnap olyan szabadnap legyen, amelyen a családi együttlétre, sportolásra, művelődésre és egyéb értelmes tevékenységre nyitva álló rövid időt ne kurtítsa meg a templomba járás, és ennek érdekében minden egyházi intézmény kötelezően zárva tartson?"

Így szólhatna egy népszavazási kérdés szövege, amely a templomok bezárását célozná meg. Igenis zárják be a templomokat vasárnap, mert zavarnak minket a dokumentumfilm nézésben, a tudományos könyvek olvasásában, a gondolkodásban, az írásban, a blogolásban, a vitázásban! Ezek a butaságtól ásítozó, sötét kis lyukak zavarnak minket, ez van, na!:)

A fentebbi megfogalmazás egyik barátomé (én egy hangyányit módosítottam rajta), melyet engedélyével felhasználok, és amely a törvényjavaslat eredeti szövegére, illetve indoklására hajaz. Szándékosan annak átirata:

"A törvényjavaslat egyaránt törekszik arra, hogy a kereskedelmet – amely a nemzetgazdaság húzó ágazata – csak ésszerű mértékben, a nyilvánvaló kivételek alkalmazása mellett korlátozza, ugyanakkor elősegítse azt is, hogy a vasárnap valóban az ország döntő része számára pihenőnap legyen. Olyan szabadnap, amelyen a családi együttlétre nyitva álló rövid időt nem kurtítja még a vásárlással eltöltött idő is."

A cím, és az első bekezdésben szereplő népszavazás, konzultáció, vagy törvény természetesen részemről provokáció. A hívők nyilvánvalóan azzal jönnek majd, hogy egy ilyennek akár csak a gondolata is kommunista, rákosista tempó, és hát ez jellemző az ateistákra. Hát nem. Ha komolyan gondolnám, akkor ez igaz lenne, de én ezt nem gondolom komolyan, és szerintem a legtöbb ateista nem megy el odáig, hogy a templomok bezárását komolyan javasolja. Az ateisták általában nem kommunisták, nem is kommunista a gondolkodásmódjuk. Ez csak a buta konzervatív hívők egyik szokásos "érvelésmódja".

A provokatív ötlet ugyanakkor tükröt tart a KDNP elébe. Mert ha ez az ötlet diktatórikus, rákosista, akkor nyilvánvalóan diktatórikus, klerikális a KDNP ötlete is a boltok bezárásáról. Csak bizonyos szavak lettek kicserélve. Ha a templomok bezárása a hívők elnyomása, akkor a boltok bezárása ilyen vallásos-konzervatív ideológiával nyakon öntve meg az ateisták, liberálisok, szinglik, és más, nem hagyományosan konzervatív, vallásos életmódot folytató emberek elnyomása.

A következőkben kritizálni fogom a boltok vasárnapi bezárásának KDNP-s törvényjavaslatát. Elmondom a kritikát radikális ateista szempontból, megfogalmazom egy enyhébb ateista szempontból, és megfogalmazom egy egyáltalán nem ateista szempontból is. Teszem ezt azért, hogy különféle olvasókhoz is szóljon a kritika, és minél több embernek mutassak rá, mennyire elfogadhatatlan ez a törvény. Teszem ezt azért, hogy mutassam, nem vagyok totál korlátolt ateista, aki ignorálná azt, hogy van a világon nem ateista ember is. A hívők nagyon sok esetben érvelnek úgy, hogy az ellenkező előjelű csapdába esnek, és úgy tesznek, mintha egyáltalán nem lennének máshogy gondolkodók. Nem, én tudatában vagyok annak, hogy vannak nem ateisták is, és ha lehet érvelni valami mellett olyan platformon, ahol nem kell az ateizmust feltételezni, akkor ésszerű így is érvelni, hogy több embert érjen el a gondolat.

A boltok vasárnapi bezárásáról természetesen tudom, hogy részleges, bizonyos boltok kivételt képeznek, akár azért, mert kisboltok, akár azért, mert olyan jellegű boltok. A törvény mindemellett a vasárnapi bevásárlást jelentős részét megszünteti, és maga a kivételek képzése is kifogásolható a törvényben.

Na most ateista szemmel természetesen a törvény arról szól, hogy a keresztények a saját ideológiájuk terjesztése érdekében megpróbálják a konkurens elfoglaltságokat kilőni a templomba járás mellől. Ezáltal azt gondolhatják, hogy többen fognak templomba menni. Én kétlem, hogy ennek a törvénynek volna egyáltalán az egyházak számára ilyen jellegű hozadéka. Szerintem nem sok ember menne a törvény életbe léptetésével templomba csak azért, mert a hipermarketek, plázák csukva vannak. De lehet, hogy a KDNP ilyesmit hisz.

Ám valószínűbb, hogy a KDNP sem hisz ebben, hanem inkább az egyházaknak próbálnak szívességet tenni. Csakhogy valószínűleg az egyházak vezetői sem hisznek ebben, tehát ez egy kissé kéretlen szívesség lehet. Láttunk már ilyet, hogy a túlbuzgó KDNP többet akart adni az egyházaknak, mint amit azok egyáltalán kértek, vagy értelmesnek tartottak volna. A hittan tanításáért sem lelkesedtek annyira az egyházak, mint amennyire a KDNP nyomta azt. Alighanem itt is arról van szó, hogy a KDNP túlbuzgó módon próbálja igazolni létjogosultságát, illetve mindenképpen erőltetni akar egy szívességet, amiért cserébe kérhetnek az egyházaktól viszont-támogatást. Hogy ez erőltetett, és, hogy rendezik le az egyházakkal, az már az ő dolguk. Nekünk ez mindegy.

Ateista szempontból természetesen a törvény a lehetséges vasárnapi időtöltések közül az egyik leghülyébbet forszírozza, és egy ehhez képest sokkal értelmesebbet tilt be. Én nem mondom, hogy a plázázás, vagy a tescózás az igényes vasárnapi tevékenységek netovábbja, de a templomozáshoz képest az. Ad abszurdum, ha egy plázacica egész vasárnap csak divatüzletekben lófrál, szerintem az még mindig jobb, mintha templomban nyomatnák beléje e hülyeséget. Lehet, hogy a divatozás nem egy nagy szellemi tevékenység, de a misézés, imádkozás, hittanra járás, az kifejezetten káros tevékenység. És akkor a vásárlásnak van azért jobb verziója is, mert abban azért benne lehet hasznos dolgok megvétele, legyen szó akár bútorról, akár tényleg szükséges elektronikai eszközről, vagy esetleg akár könyvekről. Kérem, egy plázában könyvesboltok is szoktak lenni! És ha itt a vasárnapi bevásárló nem ezoterikus, vallásos, vagy egyéb néphülyítő könyvet vesz, akkor máris kifejezetten pozitív dolog az a vasárnapi nyitvatartás.

Ha a templomokat bezárását vesszük, akkor azzal szerintem nem a boltok bezárása van egy szinten, hanem mondjuk a coffee shopok bezárása (ha volna nálunk olyan). A kocsmákat sem tenném egy szintre a templommal, mert azt gondolom, hogy egy jó kis sör, igényes pohár fehér bor mellett megejtett beszélgetés még simán magasabb színvonalú, mint bármi, ami a templomban szokott megesni.

Idáig tartott a kifejezetten ateista szemszögből történő kritika. Most olyan kritika következik, ahol már nem abból indulunk ki, hogy a vallás hülyeség, hanem csak az egyik lehetséges vasárnapi tevékenységként tekintünk a templomba járásra. Erre egyébként felmérések szerint a magyar lakosság 13 százalékának van rendszeresen szüksége vasárnaponként. Tehát egy még jelentősnek mondható, de egyértelmű kisebbségről van szó. Ennél szerintem tök nyilvánvalóan többen vannak azok, akik vasárnap rendszeresen elmennek bevásárolni. Ha azt vesszük, hogy a lakosságnak mekkora része támogatja a KDNP törvényjavaslatát, akkor erre sajnos Magyarországon nem tudunk biztosat mondani. Van viszont szlovák példa a közelmúltból, ott ugyanis készítettek egy hasonló, keresztény"demokrata" párti javaslatra felmérést, és a lakosság inkább ellenezte a dolgot. Ezután a parlament is elutasította a javaslatot. Ez így rendjén is van. Én azt gondolom, hogy mivel Magyarország kevésbé vallásos ország, mint Szlovákia, Magyarországon ez még inkább így lehet.

Ha igaz a becslésem, akkor amit itt a Fidesz-KDNP tesz, az a lakosság igényeinek semmibe vétele, ez önkényes, diktatórikus kormányzás. Ha a becslésem nem igaz, és a lakosság többsége igényelné a vasárnapi zárva tartást, ez akkor az illiberális demokrácia volna. Érdemes ugyanis érteni, mit is jelent ez a fogalom. A liberális demokrácia nem csak azt jelenti, hogy szabad a marihuána, és házasodhatnak a homoszexuálisok. Ezek csak nagyon konkrét példái egy általános elvnek, ami a liberális demokráciában fontos. A demokrácia ugyebár azt jelenti, hogy van egy bizonyos rendszer - a képviseleti, parlamenti demokráciában ez a parlament, ahol a nép képviselői útján próbálja meg reprezentálni a véleményét - amely a többségi igények érvényesülését próbálja biztosítani, és demokráciáról akkor beszélhetünk, ha ez úgy nagyjából sikerül is. A demokrácia tehát mondjuk úgy, a többségi vélemény érvényesülése. Ebbe még simán belefér az, hogy például a többség megszavazza a numerus clausut. A liberális demokrácia ennél annyiban több, hogy:

A) Amit nem tilos, azt szabad.
B) A többség a kisebbségnek csak bizonyos dolgokat korlátoz, és tilt, csak olyan dolgokat, amelyek esszenciálisak a társadalom működése szempontjából. Egyéb esetben a kisebbségeknek vannak kisebbségi jogaik.

B) például azt jelenti, hogy a többség nem engedi meg a kisebbségben levő tolvajoknak, hogy a liberalizmus nevében had lopjanak, mert ez a társadalom egésze szempontjából megengedhetetlen. Azt viszont megengedi a kisebbségben levő matyóknak, hogy matyóhímzéses népviseletben menjenek az utcára, mert nyugodtan megengedheti. vagy például nem vezet be numerus clausust azon az alapon, hogy a zsidók úgy sincsenek többségben.

Ennek megfelelően, azt megtiltani a boltoknak, hogy nyitva tartsanak vasárnap, ha akarnak, meg tudják szervezni, ha tudnak alkalmazni olyan alkalmazottakat, akik vasárnap szívesen dolgoznának, és azt megtiltani a bevásárlóknak, hogy vasárnap vásároljanak, az kb. a matyóhímzés tiltásának szintje, mert ez nem árt senkinek. "Te ne menjél boltba, hogy én hadd menjek templomba!", ennek semmi értelme. Én értem, hogy a keresztényt zavarja, hogy a másik nem a templomba megy, hanem a boltba, de ez az a szint, mint amikor valakit a matyóhímzés zavar. Hát zavarja, "istenem", próbálja meg elviselni, túlélni a hihetetlen nagy "sértést"! C'est la vie, kérem, az emberek csinálnak olyan dolgot, ami nem tetszik nektek, de amíg csak ennyiről van szó, addig felnőtt ember ezt hiszti nélkül viseld el! Ott még egyébként sem tartunk, hogy miután bezárták a boltokat, akkor az embereket behajtanák a templomba. Bár, ha engedjük ezt az irányt, ez a végkifejlet is benne van.

Na most persze a törvény mögött egy ici-pici mértékben lehet, hogy valakinél őszintén olyan motiváció is van, hogy a nagy áruházak ne használják ki alkalmazottaikat, és ne nyomják le unfair módon a kisebb boltokat. Ez az egyetlen pozitív motiváció, amely szólhatna a törvény mellett, de szerintem nem túl erős. Továbbá, akiknek ez jár a fejében, azok boltbezárás helyett inkább a munkavállalói jogok, a szakszervezetek erősítésében, a kartel ellenes törvényekben gondolkodjanak, ne ilyen marhaságban!

Tekintsünk még vissza a törvény indoklásának szövegezésére, ugyanis rendkívül sok mutatkozik meg benne a Fidesz-KDNP korlátolt gondolkodásából!

"A törvényjavaslat egyaránt törekszik arra, hogy a kereskedelmet – amely a nemzetgazdaság húzó ágazata – csak ésszerű mértékben, a nyilvánvaló kivételek alkalmazása mellett korlátozza, ugyanakkor elősegítse azt is, hogy a vasárnap valóban az ország döntő része számára pihenőnap legyen. Olyan szabadnap, amelyen a családi együttlétre nyitva álló rövid időt nem kurtítja még a vásárlással eltöltött idő is."

Kilóg itt egy csomó lóláb, sőt, még mamut láb is:

1) A vasárnap a Fidesz-KDNP szerint csakis a családi együttlét napja. Szinglihordák le vannak szarva. Ugye ez már egy régi motívum, amely vissza-visszatér.

2) A családi együttlét a Fidesz-KDNP szerint semmiképpen nem lehet vásárlás.

3) Nincs leírva, de a KDNP szerint a családi együttlét vasárnap nyilvánvalóan azt jelenti, hogy az egész család testületileg templomba megy. Amennyiben ugye a család egésze nem megy el templomba, akkor a templomba járás is kurtítaná a családi együttlétet. A KDNP ideológiájában olyan realitások, mint vegyes család nincsenek is jelen.

4) A családi programot a boltok zárva tartása a KDNP szerint nem kurtítja, pedig a realitás az, hogy bizony nagyon is akadálya lehet bizonyos egészen értelmes családi programoknak. Fogok példát mondani.

5) Az egész ötlet jellemzi a kormánypártok szellemi holdudvarának paternalista hozzáállását, hogy hülyének, gyereknek nézik az embereket, és majd megmondják nekik, mit csináljanak vasárnap, és mit ne. Hát basszus, ha nekem éppenséggel vasárnap ahhoz van kedvem, hogy a sárga földig leplázacicázzam magamat, akkor hadd tegyem már meg!

Mondok 3-ra egy saját példát. A mi nagyobb családunkban vannak hívők, akik bizony vasárnap templomba járnak, és ez bizony konkrétan szokta kurtítani a családi együttlétet, sőt, szervezési bonyodalmakat szokott okozni.

4-re pedig szintén nagyon egyszerűen lehet példát mondani. Családi program alatt ugyanis a korlátolt KDNP-seken kívül legtöbben nem csak templomba járást tudnak elképzelni, és ha ez nem is plázázást jelent, jelenthet egy csomó olyan programot, amihez bizony nem árt, ha vasárnap is be lehet ugrani a boltba, venni kaját, italt, zsebkendőt, kesztyűt, bicikli-sisakot, fürdőnadrágot, vagy akármit, ami éppen kell.

Egy további meggondolható életszerű példa. Jelenlegi felállás szerint ugye a hétvége legtöbb esetben két napból áll, nevezetesen szombatból és vasárnapból. Egy családi programhoz kellhet jó idő. Napsütés, meleg, vagy éppen hó, és hideg. Na most az időjárás az nem éppen a naptárhoz igazodik, és nem éppen a család programjához. Olyan megoldást még a KDNP sem tud kínálni, még bugyuta hittétel formájában sem, hogy ha a család elég szépen kéri, akkor garantáltan vasárnap lesz jó idő, és nem szombaton. Hogy ezt imával el lehet intézni, azt szerintem még Semjén Zsolt sem hiszi. Na most ezt figyelembe véve, a hétvégék egy jelentős részében pont vasárnap nem lehet megcsinálni a családi programot, és szombaton igen. Csakhogy az is egy teljesen érthető, természetes és totál méltányolható dolog, hogy azért annak a családnak valamelyik napon meg kell ejteni a nagybevásárlást. A nagybevásárlást is érdemes hangsúlyozni, mert itt sok esetben arról van szó, hogy bizony autóval, egész hétre bevásárolnak élelmiszerből, és háztartási szükségletekből. Feltöltik a hét közben leapadt raktárkészletet, teletömik a hűtőt, és vesznek olyan dolgokat, melyekre hét közben nem jutott idő. Visznek haza egy egész pack wc papírt, egy rekesz sört, sok csomag pelenkát, meg ilyenek. Erre a kis, sarki bolt nem feltétlenül alkalmas, még ha ezek nyitva is tarthatnak vasárnap. De hát ha éppen az a helyzet, hogy szombaton szép az idő, vasárnap meg esik, akkor oda lyukadtunk ki, hogy a hülye KDNP böszme törvénye miatt hiúsult meg a hétvégi strandolás. Ha meg nem családokról van szó, akkor szintén elképzelhető egészen hasonló történet. A családot csak a törvény szövegezése miatt hangsúlyoztam.

És akkor arra nem is tértem ki, hogy a vasárnapi bevásárlás jelentős korlátozásával a fogyasztás valamelyest csökken, és a magyar GDP egésze csökken valamennyit. Jó, nem 5 százalékkal, lehet, hogy csak pár tized százalékkal, de nem értem, hogy miért vállalnánk ezt be egy szélsőségesen vallásos kis csoport egyébként is diktatórikus igényei miatt.

Ez már nem vallásszabadság, itt az állam és az egyház már rég nincs szétválasztva. A keresztények már elfoglalták az iskoláinkat, már a mi pénzünkből nyomatják a hülyeségeiket a gyerekeink fejébe. Most meg akarják nekünk tiltani, hogy vasárnap szupermerketekbe járjunk. Ez apróságnak tűnik, de ha ezt engedjük, akkor menni fognak tovább, és tényleg itt lesz a teljesen középkori szintű egyházállam, ahol az ateista másodrendű állampolgár lesz, ha egyáltalán élve hagyják. Mindezt egészen kis lépésekben el lehet érni, és most ez folyik. Pontosan addig mennek el, ameddig engedjük őket.

Címkék: kdnp liberalizmus vasárnap intolerancia

> komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ateistaklub.blog.hu/api/trackback/id/tr666880853

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Piri néni 2014.11.09. 20:08:23

Ostoba zsidó vagy, Brendel. Tudjuk, hogy gyűlölöd a keresztényeket, erről szól ez az egész blog. De annyi eszed lehetne, hogy egy szekuláris államban az államnak vagy egy politikai pártnak semmi köze ahhoz, hogy egy templom mikor van nyitva.

Hiába, ha egy zsidó buta, nagyon buta. Elvette e gyúlölet az eszed.

wallenberg8805 2014.11.09. 20:22:49

Követeljük a zsinagógák vasárnapi kinyitását!

gekk 2014.11.10. 07:37:26

@Piri néni: Ezek ám az igazi ellenérvek! Aki nem keresztény az zsidó! Briliáns!

Epokit Drive 2014.11.10. 10:26:23

Végig sem olvastalak, egyetértek a szándékkal anélkül is (a stílusod nyilván nem az én szájam íze szerinti, de másodlagos).
Az én szempontom egyetlen csupán: ami az emberben (és az összvalóságban is) a legelemibb, eliminálhatatlan tényező, nevén nevezve: a szabadság, amely az emberben öntudatára is ébred, elvehetetlen, és aki ezt korlátozni akarja, az jól gondolja meg, mibe fog.

A konkrét javaslattal a fenti általános elv megsértésén kívül két bajom van: 1) egy nem létező párt javaslata, amit figyelembe sem kellene venni, az is szégyen, hogy kormánypártnak hívathatják magukat egyáltalában; 2) ha igaz az az összefüggés, amit olvastam a javaslat szóba jöhető gazdasági hátteréről, akkor ostobasága mellett mélyen erkölcstelen is.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2014.11.10. 10:38:01

@Epokit Drive:

"Végig sem olvastalak, egyetértek a szándékkal anélkül is"

pedig érdemes lett volna, mert a közepén elrejtettem egy olyan javaslatot, hogy tüzes vassal sütögessük a papok talpát. csak azért, hogy teszteljem, ki olvassa el a cikket.:)

Epokit Drive 2014.11.10. 14:26:42

@Brendel Mátyás: Nagyjából nem érdekel. Tegnap nagyszerűt zenéltünk az esti misén, és amíg egy ilyen alkalom után azt is érzem, nem csupán tudom, hogy jó helyen vagyok, a magadfajta ateisták bekaphatják. :) Ennyit az ateista kritika kritikájáról. :)

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2014.11.10. 15:09:30

@Epokit Drive: mi meg időnként tök jót szoktunk sörözni. ennyit az ateista kritika kritikája kritikájáról.:)

Epokit Drive 2014.11.10. 16:41:46

@Brendel Mátyás: Ahogy mi is. :) Olyat mondj, amit hívő nem csinálhat, az ateista meg igen, és irigyelni kéne érte. :)

Lotus Tuus 2014.11.10. 17:05:12

@Epokit Drive: pl a hívő a házasságig nem...

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2014.11.10. 18:22:26

@Epokit Drive:

"Olyat mondj, amit hívő nem csinálhat, az ateista meg igen, és irigyelni kéne érte. :)"

teljesen bugyuta az érvelésed.

1) arra, hogy valakinek igaza van-e, vagy sem, kurvára nem érv az, hogy hova megy, mit csinál, hogy érzi magát, mennyire szabad, mennyire nem.

2) az "irigyelni kell érte" kifejezés szubjektív. nagyon sok mindent tudok mondani, amit egy ateista csinálhat, egy hívő meg nem, és szerintem irigyelni lehet ezért minket. te csak azért is azt fogod írni, hogy nem. vice versa, te se tudsz olyat mondani, amit egy hívő csinálhat, egy ateista nem, és irigyelni kéne érte. a misére járás kurvára nem ilyen.

nagyon szépen demonstrálod azt, amit a postban éppen kifejtettem, hogy a hívők sokszor annyira sötét, korlátolt faszok, hogy még azt sem fogják fel, hogy mi az, ami azért érvnek egy ateista ellen nevetséges. ki nem látsz a hited korlátolt kis dobozából, és azt hiszed, hogy amit te irigylésre méltónak tartasz, az valami objektív dolog, amivel meg lehet fogni egy ateistát.

ez annyira kurva nagy hülyeségre vall nálad, amilyen hülyének eddig megismertelek.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2014.11.10. 18:24:47

@Epokit Drive:

egyébként meg pluszban: az ateista kurvára bármit csinálhat, mondjuk azt leszámítva, hogy őszinte módon nem hihet istenben. de ez eléggé édes kevés ahhoz képest, hogy a hívőnek mindenféle előírásokat kell betartania vallása szerint.

32FNewYork 2014.11.10. 20:55:20

Az emberek nagy része, akár hívő, akár ateista, értsd nihilista panelproli, nagyjából hülye. Nekik mindenképpen és többszörösen jobb, ha vasárnap inkább templomba mennek és nem a Tescóba, mert például a templomban nem vehetnek pálinkát, aprónál többet nem költhetnek, és bármi, amivel átvághatják őket a túlvilágra vonatkozik, ami ugye nem létezik, a Tescóban pedig nagyon is ezen a világon lesznek átvágva, ami viszont nagyon is létezik. Az emberek legnagyobb részének tehát a világ legnagyobb jótéteménye lenne, ha legalább vasárnap a templomba mennének a Tesco helyett. Tovább a templomban a fenti hülyéket arra emlékeztetik, hogy mindezek ellenére ők is teljes értékű emberek, és Isten előtt pontosan annyit érnek, mint mások. A Tescóban ez fordítva történik: minden hülyét megerősítenek abban, hogy tényleg hülye. Én szívesen belátom, hogy viszont a nem hülye és nem nihilista panelproli Brendelnek járna vasárnapra is egy Tesco, de már csak nem kéne elvárnunk egy Tescótól, hogy kizárólag Brendel érdekeiért nyitva tartson vasárnap. Na ez lenne már csak a diktatúra.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2014.11.10. 22:58:16

@32FNewYork: " a templomban nem vehetnek pálinkát"

na jó, de kapnak rosszabbat, agymosást.

"bármi, amivel átvághatják őket a túlvilágra vonatkozik, ami ugye nem létezik, a Tescóban pedig nagyon is ezen a világon lesznek átvágva, ami viszont nagyon is létezik."

nézd, ahhoz nem kell sok ész felfogd, hogy a nem létező manna, az sokkal nagyobb átvágás, mint az olcsó, kínai manna.

"Tovább a templomban a fenti hülyéket arra emlékeztetik, hogy mindezek ellenére ők is teljes értékű emberek, és Isten előtt pontosan annyit érnek, mint mások."

nem egészen. arra emlékeztetik őket, hogy isten előtt van, aki sokat ér, van, aki nem, és hogy ennek mi a kritériuma, azt ráadásul nem is lehet olyan pontosan tudni. magyarul egy eléggéidegesítő, igazságtalan rendszert vázolnak fel előttük. kb, mint a "lehet, hogy jönni fog érted a fekete autó, sose tudhatod, hogy mikor, és miért".

"csak nem kéne elvárnunk egy Tescótól, hogy kizárólag Brendel érdekeiért nyitva tartson vasárnap. Na ez lenne már csak a diktatúra. "

1) belehazudsz itt a pofánkba, hiszen a Tesco nem csak miattam tart nyitva. megsúgom neked, Tescoban már vagy egy éve nem voltam

2) a diktatúra tudod ott kezdődik, hogy azt, hogy a Tesco nyitva tart-e, és azt, hogy az emberek bemennek-e, nem a Tescora és az emberekre bízzák, hanem a hülye Semjén akarja eldönteni.

ha neked nem ez a diktatúra, hanem a szabad nyitvatartás, akkor te elmebeteg vagy, ember!

Avatar 2014.11.10. 23:47:00

Alapvetően egyetértek veled, hogy pont vasárnap, azaz a vásár napján legyen tilos nyitva tartani a boltoknak, az a szabadság korlátozása, még ha nyugaton számos országban így is van.
De nálunk nem is általános tiltás lenne a javaslat szerint, csak egy bizonyos boltméret felett kéne csukva tartani. Így a "A családi együttlét a Fidesz-KDNP szerint semmiképpen nem lehet vásárlás." nem áll meg, hiszen kis boltokban szabadna vásárolgatni a családoknak vasárnap is.
Az egész ügy értelmezésekor két dologról nem szabad megfeledkezni, és ezek fájóan kimaradtak a kritikádból.
1.: Ez gumicsont, a NAV-os vezetők botrányáról próbálták vele elterelni a figyelmet. Béna gumicsont, akárcsak az internet adó ötlete volt, de gyorsan kellett valamit dobni...
2.: A javaslat egyik fontos célja a mutyi, a CBA-s haverok piaci pozíciójának javítása, akiknek jó sok boltja nyitva lehetne, miközben a legerősebb konkurenseket bezárásra kényszerítik.
Az analógia az lehetne, mintha csak a bazilikák vasárnapi nyitva tartását akarnák korlátozni, a kistemplomok nyitva tarthatnának. A hitgyülisek sportcsarnokos vidám vasárnapozása nem mehetne, de családi házakban nekik is össze lehetne gyűlni. A Dohány utcai zsinagóga csukva (nekik esetleg kimondottan szombatra előírva a zárást), de kis imaházakba szabadna menni.
:)

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2014.11.11. 00:12:59

@Avatar: ez egy ateista blog. a politikai részt annyira nem hangsúlyoztam.

plexus · http://brendel-figyelo.blog.hu/ 2014.11.11. 05:34:23

@Brendel Mátyás:
ostobaságod naponta bizonyítod a posztjaiddal, zsidóságodat viszont nem cáfoltad, hanem lekurvaanyáztad piri néni-t.

tehát piri néni következtetése helyes:
"Hiába, ha egy zsidó buta, nagyon buta. Elvette e gyúlölet az eszed."

Yorik 2014.11.11. 10:22:28

A javaslat mögött meghúzódó valódi érdekek persze ismertek, de az itt off.

A karrierkeresztényeknek jól jön az ideológiai muníció, de még a legelvetemültebbek sem gondolhatják komolyan, hogy egy ilyen lépéssel be lehetne terelni az embereket a templomokba. Egyáltalán milyen keresztény az, aki csak azért megy el a misére mert éppen zárva van a pláza? Az egész gondolatmenet agyrém.

A törvény indoklása persze blődli, még konzervatív nézőpontból sem tűnik vállalhatónak, hiszen a vasárnapi piacozás, vásározás tradicionálisan közösségépítő funkcióval bír.

A templomos javaslat értem, hogy nem komoly, de egyébként durván aránytalan is lenne, hiszen a templomok a forgalmuk nagy részét vasárnap bonyolítják, míg az érintett boltokra ez messze nem igaz. És mivel bizonyos egyházakat kirívóan sújtana másokkal szemben, valószínűleg alkotmányellenes.

Egyébként én el tudok képzelni olyan helyzetet, amiben ésszerű lehet egy ilyen szabály. Például, ha fogolydilemmás helyzet van az adott piacon, és a közösség egésze jobban járna a zárva tartással, de a boltoknak egyesével érdemes kinyitni, mert úgy kisebb a veszteség. De ennek megállapításához komoly piacelemző tanulmányokra lenne szükség, nem hasra ütésre.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2014.11.11. 10:28:09

@Yorik:

"a legelvetemültebbek sem gondolhatják komolyan, hogy egy ilyen lépéssel be lehetne terelni az embereket a templomokba."

ez szerepel a postban.

"Például, ha fogolydilemmás helyzet van az adott piacon, és a közösség egésze jobban járna a zárva tartással, de a boltoknak egyesével érdemes kinyitni, mert úgy kisebb a veszteség."

ez zavaros. én nem értem.

32FNewYork 2014.11.11. 22:13:12

@Brendel Mátyás: "zsidózásért ebben a blogban tiltás jár."

Azért nem egészen offtopik téma egy ateista, ezen belül leginkább keresztényellenes blogon a magát választott népnek állítók esetleges kritikája. És mégis mit értünk zsidózáson? A zsidóság negatív kontextusát? Melyik másik náció nem részesül ebben? Tennél rá kísérletet, hogy definiálod a zsidózást és azután adnál logikus okokat a tiltására? Vagy már ez is önmagában tabu? Akkor ez egy új ateista vallás? Miért is hinnénk benne?

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2014.11.12. 10:13:10

@32FNewYork: a leírtakból elég világos, hogy zsidózáson azt értem, amikor a zsidó népet kritizálják, illetve valaki zsidó származását vetik fel.

egyértelművé tettem, hogy a zsidó hit kritikája ontopic és nem tabu.

az, hogy neked ez nem egyértelmű, hanem elmagyaráztatod, jellemzi szellemi képességeidet.

Yorik 2014.11.12. 10:52:20

@Brendel Mátyás: Ebben a konkrét esetben lehet pl. egy olyan, hogy egy rakás kisebb bolt veszteségesen működik vasárnap, de kénytelen kinyitni, mert ha a vásárló átmegy a hiperbe, akkor egyrészt letudja a heti vásárlás nagy részét egyszerre, másrészt végleg átszokik, és a bolt mindkét esetben bukja a hat többi nap forgalmát. Szélsőséges esetben a hipernek sem éri meg vasárnap kinyitni, de hasonló szempontok miatt mégis igen.
A hiperek bezáratása ezt ugye kétféleképpen kezeli, egyrészt forgalmat terel a kicsikhez, megszüntetve a veszteségességüket, másrészt csökkenti a zárva tartás üzleti kockázatát.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2014.11.12. 11:08:39

@Yorik: ennyi erővel legyenek csak hétfőn nyitva a boltok, és tudja le mindenki az egész heti vásárlást! win-win az összes boltnak!

csak éppen a vársárlót felejtetted el.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2014.11.12. 11:10:24

@Yorik: meg akkor kartelezzenek, az is win-win az összes boltnak!

á.k. 2014.11.12. 20:06:16

@Yorik:

"A templomos javaslat értem, hogy nem komoly, de egyébként durván aránytalan is lenne, hiszen a templomok a forgalmuk nagy részét vasárnap bonyolítják,..."

Tudom, hogy ez a javaslat nem komoly, de egyébként a megvalósulása rászorítaná végre a keresztény egyházakat, hogy a nézeteik terjesztésére más, komolyabb és hatásosabb utakat keressenek, ugyanis egy mise vagy egy istentisztelet igencsak egyoldalú.

Csak a pap beszél, nem lehet visszakérdezni, nem lehet párbeszéd, anélkül pedig vita sem lehet, igazi eligazodás sem lehet, sőt a tévedésekre rájönni sem lehet.

Epokit Drive 2014.11.13. 14:37:54

@Brendel Mátyás: Csak azt akartam érzékeltetni, hogy ateista és hívő között a gyakorlatban és a választható elfoglaltságok tekintetében igazán nagy különbség nincs. A rendes hívő eljár vasárnap templomba (vagy szombat este), ez kb. egy óra a heti 168-ból, nem nagy áldozat. Közösségben van, barátokkal, ismerősökkel találkozik, és mint én is, pl. a misén zenél. És jól szórakozik, élményeket szerez stb. Egyszerűen csak normálisan és számára tartalmasan tölti az idejét, nincs ebben semmi nagy titok, nyitva minden templom, az megy be, aki akar, megnézheti, ha érdekli.

"_nagyon sok mindent tudok mondani_, amit egy ateista csinálhat, egy hívő meg nem, és szerintem irigyelni lehet ezért minket. (...) vice versa, _te se tudsz olyat mondani_, amit egy hívő csinálhat, egy ateista nem, és irigyelni kéne érte."

"Ezt nem ártana átgondolni még." (Fagin) :)))
Sztem hívő és ateista nagyjából ugyanazt csinálhatja, a Te sörözős példád voltaképpen semmire nem volt jó, legfeljebb utolsó szónak. :) Rád hagyom.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2014.11.13. 14:49:37

@Epokit Drive: "Sztem hívő és ateista nagyjából ugyanazt csinálhatj"

akkor nem tudom, miért hoztad fel ezt a témát.

mint mondtam, szerintem a hívő tök egyértelműen és feleslegesen korlátoltabb, az ateista meg tök egyértelműen szabadabb.
süti beállítások módosítása