Ateista Klub

“Az írástudók és a farizeusok a Mózes székében ülnek: Annakokáért a mit parancsolnak néktek, mindazt megtartsátok és megcselekedjétek; de az ő cselekedeteik szerint ne cselekedjetek. Mert ők mondják, de nem cselekszik.” Máté 23:2-3 "ne figyeljenek oda arra, amit mondok, egyetlen dologra figyeljenek, amit csinálok" Orbán Viktor

Friss hozzászólások

  • Brendel Mátyás: @meglévő alap: és ha a Yule fa a karácsonyfa elődjének számít, akkor sokkal előbb is állítottak. S... (2024.03.03. 22:55) Jézus nem karácsonykor született
  • Brendel Mátyás: @mezgag85: " Izrael biztostja már évtizedek óta Gázának nagyrészt az üzemanyagot, a vizet, az áram... (2024.03.03. 22:33) Eliszlámosodik-e a nyugat még ebben az évszázadban?
  • meglévő alap: A legnagyobb érdekesség számomra az, hogy a Biblia osztogatás legnagyobb ellenzője sokáig a római ... (2024.02.26. 20:42) Éjféli mise
  • Brendel Mátyás: @Mézgagé: nem fogtad fel a postot. a post arórl szól, hogy az Univerzum lehet véges idejű, de mégi... (2024.02.20. 16:58) Univerzum-modellek isten nélkül
  • Brendel Mátyás: @ABCenaturi17: a középkor sötétségét mutatja még a sok kínzás. nemcsak a gonoszság, hanem a butasá... (2023.12.13. 21:58) A legjobb ateista könyv, ever...

Címkék

1 (1) abortusz (2) Ádám és Éva (2) adó (1) agnoszticizmus (9) agresszió (4) AIDS (1) áldozat (4) alkotmány (1) államegyház (6) állatvédők (1) altruizmus (2) áltudomány (3) Amerika (1) analitikus (2) analógia (1) anarchizmus (2) anglia (1) anglikán egyház (1) angyalok (1) animizmus (1) antiszemitizmus (1) antropocentrizmus (2) argumentum ad ignorantiam (1) ateista (10) ateisták (1) ateista egyház (4) ateista párt (1) ateizmus (25) ausztria (1) az ateizmus nem hit (6) a hit ereje (2) a vallások vége (11) a vallás bűnei (2) a vallás vége (8) babona (1) bátorság (2) bayer (1) béke (3) berg (1) bergoglio (3) bertrand russel (1) betegség (9) Biblia (16) biblia (11) bizalom (1) bloggolás (1) boko haram (1) boldog (1) boldogság (10) bolgogság (1) börtön (2) boszorkányüldözés (2) botrány (1) breivik (2) búcsúcédulák (1) buddhizmus (11) bújkáló isten (2) bűnkultusz (2) bűnök (13) bűnözés (37) burka (1) bűvészet (1) cáfolás (1) carl sagan (1) celebek (1) cenzúra (7) cherry picking (1) család (1) csillaghamu (1) csoda (11) csodák (1) dawkins (4) deizmus (7) dekadencia (1) demarkáció (3) demográfia (1) demokrácia (6) Dennett (1) descartes (8) diderot (5) divergencia (16) djihad (2) dogma (1) douglas adams (1) dőzsölés (1) drogok (2) dualizmus (10) dzsihád (2) egészség (1) egyenlőség (2) Egyesült Államok (1) egyház (3) egyházadó (1) egyházállam (20) egyházkritika (5) egyháztörvény (3) egyiptom (1) egzaktság (1) egzisztencializmus (2) eincheitswissenschaft (2) életfilozófia (2) életrajz (2) életszemlélet (5) élet értelme (26) eliminativizmus (1) ellenőrzés (2) ellentmondások (2) elmefilozófia (3) elmélet (1) élmény (3) elnyomás (3) elv (1) empirizmus (7) eq (1) eretnekek (3) erkölcs (29) erkölcsi relativizmus (7) erőszak (11) erotika (2) értékrend (3) értelem (5) értelem és érzelem (8) érvelési hiba (3) érzelem (7) esztétika (3) etika (26) etikaoktatás (2) etikaóra (6) etiopia (1) eu (1) eucharistia (1) evangelium (1) evangéliumok (8) evolúció (13) evolúcó (1) ezotéria (5) facebook (2) fanatizmus (8) fejlődés (1) feltámadás (4) felvilágosodás (6) feminizmus (5) fenyő (1) fetisizmus (1) feymann (1) film (16) filozófia (1) filozófiai racionalizmus (1) filozófus (17) filozófusok (4) finnország (2) finomhangoltság (5) fizika (3) fizikalizmus (4) flow (4) fogalomrendszer (1) függőség (1) fundamentalizmus (6) genezis (1) globalizáció (1) gonosz (21) gy (1) gyerekek (3) gyilkosság (3) gyónás (1) háború (1) hadisz (1) hadith (1) hagyomány (1) halál (19) halál közeli élmény (2) házasság (2) hazugság (1) hedonizmus (1) Heidegger (2) hézagok istene (1) higiénia (1) himnusz (1) hinduizmus (8) hinduk (1) hírcsárda (1) hit (20) hitchens (3) hittan (4) hitvi (1) hitvita (3) hit és tudás (16) hit nélkül élni (8) homeopátia (1) homoszexualitás (8) Hume (2) humor (21) húsvét (1) idealizmus (3) időutazás (1) igazi vallás (1) igazolás (23) igazságosság (2) ikon (1) ima (4) india (5) indonézia (2) indukció (1) inkvizíció (15) instrumentalizmus (2) integráció (1) intellektuális tisztesség (2) intelligencia (4) intelligens tervezés (1) intolerancia (3) Irán (1) irán (1) irodalom (2) irónia (3) irracionalitás (1) isten (11) istenérv (22) Isteni Téveszme (1) istenkáromlás (2) isten halott (1) isten nélkül nincs erkölcs (2) iszlám (46) ízlés (1) izrael (2) játszmaelmélet (1) Jézus (11) jézus (23) jog (1) jóságosság (1) kálvinizmus (2) karácson (1) karácsony (8) karikatúra (1) katasztrófa (1) katolicizmus (11) katolikusok (2) kdnp (3) kereszt (1) keresztelés (1) keresztény (9) keresztényésg (3) kereszténység (38) keresztes hadjáratok (1) kettős mérce (1) Kierkegaard (1) kínzás (6) kivégzés (1) klerikalizmus (2) kognitív disszonancia (1) kölcsey (1) kommunizmus (4) kontinentális filozófia (1) könyv (53) könyvégetés (1) korán (3) koron (1) koronavírus (1) korrupció (1) körülmetélés (3) középkor (6) kozmológia (2) közösség (1) kreacionizmus (7) kreacionmizus (1) kult (1) kultúra (2) legenda (1) lélek (9) lengyelország (1) liberalizmus (3) librivox (1) logika (4) lopás (2) lövöldözés (1) luther (2) magyarázat (2) maher (1) mali (1) mária (2) mártírok (1) maslow (1) matematik (1) matematika (2) materializmus (10) matterhorn (1) mazochizmus (1) medicína (1) meditáció (1) megbocsátás (1) megtermékenyítés (2) mémelmélet (2) menekültkérdés (3) mennyország (12) mérleg (1) mese (3) mesterséges intelligencia (6) metafizik (1) metafizika (11) metafóra (6) metodika (1) militantizmus (1) mise (1) miszt (1) miszticizmus (1) mitológia (2) mítosz (5) modernizáció (2) módsze (1) módszertan (2) monizmus (2) monoteizmus (3) moore (1) mormonizmus (1) mormonok (1) multikulti (3) muszlim (2) mutyi (1) művészet (2) múzeum (1) náci (1) nácizmus (4) naturalizmus (1) NDE (1) németország (4) nepál (1) népek ópiuma (10) népírtás (4) népszámlálás (1) neurobiológia (5) neurózis (2) nevelés (1) nietzsche (4) nobel (1) nők (1) objektív (6) objektív és szubjektív (5) occam (5) okság (1) oktatás (11) ökumenizmus (1) öncsonkítás (1) öngyilkosság (2) önszerveződés (1) ontológia (3) örök élet (2) orvoslás (1) ősrobbanás (1) összehasonlító valláskritika (1) pál (2) palesztína (1) panteizmus (2) pap (1) pápa (4) paradoxon (1) paranoia (3) pascal (3) pedofília (3) pedofilia (1) plágium (1) pogányság (3) pogrom (1) pokol (3) politeizmus (2) politika (19) pornó (2) pozitivizmus (1) predesztináció (1) prostitúció (1) provokáció (2) prüdéria (2) pszichedelikus (1) pszichológia (8) qualia (2) rabszolgaság (2) racionalizmus (7) radikalizmus (1) ratzinger (2) redukcionimzus (2) redukcionizmus (2) reform (1) reformáció (2) regresszió (1) reinkarnáció (3) rejtőzködő isten (2) relativizmus (3) remény (1) reprodukálhatóság (1) repülő (1) Richard Dawkins (2) rossz gyógyszer (2) saeed malekpour (1) sajtószabadság (4) sartre (1) sátán (2) satyagraha (1) sci-fi (2) skizofrénia (1) sorozat (2) spagettiszörny (2) spiritualizmus (4) statisztika (13) Sunday Assembly (3) svájc (1) szabadság (8) szabad akarat (7) szadizmus (3) szaturnália (1) szegénység (1) szekta (2) szekták (4) szekularimzus (4) szekularizmus (40) szemet szemért (1) szent könyv (2) szent tehén (1) szerelem (2) szeretet (6) szex (5) szimuláció (4) szintetikus (2) szintetikus apriori (1) szkepticizmus (2) szólásszabadság (2) szollipszizmus (1) sztoicizmus (1) szub (1) szubjektív (7) szüzesség (1) szűznemzés (2) takonyangolna (1) talmud (1) tanmese (22) tanulás (1) taoizmus (1) társadalom (6) tautológia (1) TED (1) teizmus (1) tekintély (1) tény (1) teodícea (1) teodicea (8) teológia (10) teremtés (2) teremté ember az istent (1) természet (1) természettörvények (3) terroizmus (1) terrorizmus (17) tervezés (1) test és elme (4) tinik (1) tízparancsolat (4) tolerancia (2) történelem (10) történelmi jézus (6) transzcendencia (2) transzcendens (4) tudás (2) tudatosság (2) tudomány (21) tudományfilozófia (34) túlvilág (11) tüntetés (2) tv (1) üdvtörténet (1) újságírás (2) újtestamentum (3) üldözés (5) undefined (2) unitárianizmus (1) Univerzum (5) usa (4) USA (2) utópia (1) üzletegyház (1) vagyon (1) vágyvezérelt gondolkodás (6) vakok országa (3) válás (1) vallás (24) vallásfesztivál (1) vallásháború (7) valláskritika (5) vallások vége (5) vallásszabadság (18) vallástudomány (1) vallásüldözés (4) vallás haszna (5) valószínűségszámítás (3) vámpírok (1) varázslás (2) vasárnap (2) vatikán (9) vatikáni szerződés (5) végítélet (1) végtelen regresszus (3) véletlen (1) véletlen egybeesés (1) vermes géza (1) vicc (2) videó (6) vikingek (1) világvége (1) vita (2) voltaire (1) vulgáris (1) zavargás (2) zene (3) zombi (1) zsid (1) zsidók (11) zuhanó repülőgép (1) Címkefelhő

e-mail: maxval1967@gmail.com

e-mail: popocatepetl@freemail.hu

e-mail: miigyelunk@gmail.com

Lássuk Jézust tisztán, anakronizmusok nélkül!

Brendel Mátyás 2013.10.29. 06:52

jesus_gang (1).jpg

Egyszer volt, hol nem volt, állítólag volt Júdeában egy Jézus nevű férfi, egy a sok közül, az i.sz. első évszázadban, amikor Júdea tele volt a Róma ellen lázadó harci vezetőkkel és messiásokkal. Amikor minden sarkon keresztre feszítettek valakit lázongásért. Ez a Jézus nevű férfi egy pár társat gyűjtött maga köré, és a bandájával a júdeai hatalmat, a megállapodott rendet, a szokásokat, a régi hitet támadta. Fegyveres zavargást okozott a templomban is. 

"Monda azért nékik: De most, a kinek erszénye van elővegye, hasonlóképen a táskát; és a kinek nincs, adja el felső ruháját, és vegyen szablyát. Mert mondom néktek, hogy még ennek az írásnak be kell teljesülni rajtam, hogy: És a gonoszok közé számláltatott. Mert a mik reám vonatkoznak is, elvégeztetnek." Lk 22:36-37

A júdeai zsidó vezetők roppant mód felháborodtak ezen a lázadón, aki a zsidók királyának mondotta magát, és köztörvényes bűnöző volt. Ő maga, szándékosan követett el bűnt, és tudta, hogy bűnözőnek fog számítani. Róma képviselőjének, Poncius Pilátusnak szintén nem volt az ínyére ez a zsidó lázadó, ezért közreműködött. Végül Jézust keresztre feszítették, ahogy sok hasonló, lázadó és bűnöző társa végezte akkoriban. A keresztre az INRI feliratot vésték, mivel Jézus a zsidók királyának tartotta magát. Nem akármilyen felforgató és gonosztevő volt.

Jézus végül is azt kapta, amit érdemelt. Lázadásért és bűnözésért keresztre feszítést. Akkoriban a rómaiak így büntették az ilyet. Jézus márpedig nem volt patrícius, és zavargásokat keltett. Még a nép is így gondolta, és Barabásnak kért kegyelmet, nem Jézusnak. Azt kapta, amit megérdemelt, ami a kor szokásának megfelelt. Egy köztörvényes bűnöző köztorvényes büntetést kapott.  Nem történt semmi igazságtalanság, "nincs itt kérem semmi látnivaló, haladjanak kérem tovább!"

***

Persze mindezt még ateista létemre sem gondolom teljesen komolyan. Nem utálom ennyire azt a szerencsétlen Jézust, akit furcsa nézetei,  lázongása és bűnözése miatt elég kegyetlenül kivégeztek. Ahogy Spartacus rabszolgáinak sem kívánom jó szívvel a keresztre feszítést. Spartacus rabszolgái egyébként mai szemmel helyesen lázadtak. Jézus azonban fegyverrel rontott a templomba, ez mai szemmel nézve is bűn. Jézus bűnöző volt, büntetést érdemelt, legfeljebb nem keresztre feszítést. Ha valaki beront egy templomba szablyával, annak mondjuk egy pár hónap börtön a méltányos büntetés. Ezt gondolom. Teszem ezt egy 21. századi, humanista világkép alapján. Mert ma, a 21. században néhány elvetemült alakon kívül mi itt, a modern nyugati országokban ezt képviseljük, ezt tartjuk normálisnak.

A néhány elvetemült alak az, aki például az inkvizíció rémségeit azzal próbálják mosdatni, hogy a kornak megfelelt a büntetés, és anakronizmus a 21. századból nézni. Nos, én meg azt mondom, a történelmi eseményeket igenis meg szabad ítélni a 21. századból, amelyben élünk, és meg is kell ítélni, el is kell ítélni, ami elítélendő, mert ezáltal, és csakis ezáltal lesz számunkra igazán tanulságos a történelem. Csak így tanulhatunk belőle. Abból jóval kevesebbet tanulhatunk, hogy "na bumm, így esett, Jézust megfeszítették, Brunót megégették, akkoriban ez normális volt".

Jó, tisztázzuk ezt alaposabban: Anakronizmusnak én nem azt nevezem, amikor valaki a 21. századi szemszögből elítél valamit, ami száz vagy ezer évekkel korábban történt. Anakronimzus, és nyilván hiba azt gondolni, hogy kétezer éve az emberek 21. századi módon gondolkodtak. Anakronizmus azt hinni, hogy kétezer éve az emberek 21. századi ismeretekkel rendelkeztek. Az is természetes, hogy kétezer éve nem minden ember felelt meg a mai emberjogi normáknak. Természetes, hogy így volt, ennek ellenére mi a mai, emberjogi normák szerint ítéljük meg ezeket az embereket. Miközben a mi, 21. századi normáinknak nem minden ember felelt meg abban a korban - és nem mindenki felel meg még ma sem - aközben nyilván azokat tekintjük pozitívnak, aki megfelelt, és negatívnak, aki nem. A szemünkben igenis Szókratész a hős, és Néró a negatív figura, mert a mi normáinknak Szókratész nagyjából megfelelt, Néró meg nem. Voltak abban a korban is olyan emberek, akiket ma is pozitívnak tekinthetünk. Voltak tömegével, ezrek, akik senkinek nem ártottak, akik dolgoztak, akik tisztességesen éltek. Vagy ha mondjuk néha kicsit csaltak, loptak is, de legalább nem kínoztak és öltek meg más embereket. És voltak, akik igen. És nagyon sok ilyen volt az egyházakban.

Szerintem az a helyes, ha Spartacus rabszolgáinak és Jézus keresztre feszítését, Szókratész koncepciós perét, az inkvizíciót, a boszorkányüldözést, Husz János kivégzését, a Gulágot és a holokausztot is elítéljük. És persze nem feledkezünk meg a történelem sok-sok más szörnyűségéről sem, melyek közül csak kiragadtam pár példát. Továbbá elítéljük azokat az ideológiákat is, amelyek felelősek értük. Nácizmus, kommunizmust, rasszizmust, szélsőséges nacionalizmust, jakobinizmust, kereszténységet, iszlámot, és még egyéb vallásokat is.

Címkék: történelem kereszténység

> komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ateistaklub.blog.hu/api/trackback/id/tr205552987

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Turulsan 2013.10.29. 08:47:00

A keresztény vallások tanításába olyan mélyen beépült
a militarizmus, hogy lehetetlen teológiailag képzett
emberekkel arról beszélni, hogy a történelmi Jézust
ez nem jellemezte.
Amikor legutóbb "lehülyéztél", akkor jöttem rá, hogy
azért szükséges számodra a hivatalos teológia gondolatmenete, mert azon keresztül tudod szembesíteni
ezeket a vallásokat a belső ellentmondásukból fakadó
embertelen "és jézustalan" bűntetteikre.
Az, hogy felelősen elemezhetem és véleményt nyilváníthatok ezekben a témákban az általad máskor
említett "szekularizációnak" köszönhető.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.29. 10:35:50

Az anakronista történelemszemléleteddel továbbra sem értek egyet. Viszont mi köze ennek Jézushoz?

Jézus ellenséges (hagyományos zsidó vagy negatív-ateista) felfogása és lekicsínylő (modern ateista) felfogása EGYFORMÁN nem ér semmit a kereszténység szempontjából, sőt az utóbbi a veszélyesebb. Jézus mint ember nem keresztény felfogás, Jézus nem CSAK ember. S aki ezt nem érti meg, az nem keresztény.

Avatar 2013.10.29. 15:31:13

Jézus esetében nehéz véleményt mondanom arról, hogy szerintem létezett-e egyáltalán. Számos próféta- és messiásjelölt élt abban a korban Jeruzsálem környékén, biztos volt köztük olyan is, akit Jézusnak hívtak, ez ugyanis elég gyakori név volt. De azt is gondolom, hogy a Bibliában leírtak jelentős része kamu, utólagos kompiláció, számos bölcsességet és történetet csak utólag "jézusosítottak".
Ahogy maxval szokta mondani, a Biblia hitbuzgalmi írás, azaz annyi köze van az igazsághoz, mint manapság a reklámoknak. Jézus követői inkább azt bizonygatták, hogy az ő megváltójuk még tisztábbra mossa a lelkeket, mint a hagyományos messiások, tehát ha Aszklépiosz feltámasztott egy embert a legendája szerint, akkor Jézus történetébe legalább két feltámasztást szőttek. Hogy az így marketingelt Isten-Jézusnak mennyi köze van a történelmi alakhoz, azt azóta is vitatják a tudósok.

Vermes Géza például katolikus papként kezdett bele a Holt tengeri tekercsek vizsgálatába, aztán pár év múlva kitért a hitéből és a keresztény vallás által hitt Jézustól jelentősen eltérő történelmi Jézusról írt...
http://en.wikipedia.org/wiki/Géza_Vermes

Még érdekesebb John Marco Allegro esete, aki szintén a Holt tengeri tekercsek (és más források) tanulmányozása után állt elő azzal a véleményével, hogy Jézus sosem létezett fizikai valójában, csak mítoszokban, és a kereszténység korai szakaszában egy pszchoaktív gombafaj fogyasztása is a kultusz része volt. Jesus was a mushroom! :)
en.wikipedia.org/wiki/The_Sacred_Mushroom_and_the_Cross

Joseph Atwill szerint is csupán mítosz a Jézus sztori, de ő ezt arra alapozza, hogy szerinte Jézus szolgálatának helyszínei és az események egymásutánisága nagyjából ugyanaz, mint Titus katonai hadjáraté Josephus Flavius: A zsidó háború című művében. Szerinte az agresszíven lázadó "messiásokkal" bőven ellátott területen a rómaiak kreáltak egy békés messiás ellenmítoszt, akinek a szájába adták többek közt, hogy "add meg a császárnak, ami a császáré".
www.amazon.com/Caesars-Messiah-Roman-Conspiracy-Invent/dp/1569754578

És még mennyi, mennyi álláspont van Jézus ügyében... az ember néha azt se tudja, mit higgyen el, és mit ne... :)

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.29. 15:39:42

@Avatar:

A Biblia hitzbuzgalmi írás. Ebből azonban nem következik az, amit mondasz Jézusról. A Szent Hagyomány Jézussal kapcsolatban nem hagy kétséget: Jézus maga az Isten. A Bibliában ez az információ csak rejtve van meg, nem így feketén-fehéren.

Ha Jézus nem Isten, akkor a kereszténység egy futóhomokra alapított vár és semmi értelme az egésznek. Így aki elveszti az alaphitet, az természetesen a kereszténységet is elveti.

Lotus Tuus 2013.10.29. 16:05:07

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Ez a Szent Hagyomány elnevezés udvarias szinonima a népmesére. Ha pedig Jézus isten, akkor miért hagyományoz? Meghalt? Nem létezik? Miért nem beszél minden egyes emberrel valós időben, személyesen, miért kell hagyományként továbbadni a tanításait?

Ez a Szent Hagyomány kifejezés inkább egy jó nagy elszólás a keresztények részéről (Jézus ugyanúgy egyszer volt a világon, mint bármelyik másik ember)

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.29. 16:09:23

@Lotus Tuus:

A SZH a Jézus által átadott tudás az Egyház első embereinek.

Isten azért nem beszél mindenkivel állandóan, mert ezzel elvenné az emberek szabad akaratát.

A SZH egy teológiai kifejezés, fogalom, nem elszólás.

Jézus nem ember, azaz nem csak ember.

Hunor Levente 2013.10.29. 16:22:29

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: "Jézus nem CSAK ember."

Hogy lehet isten az, akinek nagyanyja, a hagyomány szerint "Szent Anna" közönséges embernek született?

"Jézus maga az Isten"

Ha isten, akkor a kivégzésénél hogyan halhatott meg?

Ez a furcsaság már a régi keresztények egy részének is feltűnt, menekülniük is kellett azoknak, akiknek problémájuk volt ezzel.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.29. 16:26:58

@Hunor Levente:

"Hogy lehet isten az, akinek nagyanyja, a hagyomány szerint "Szent Anna" közönséges embernek született?"

Úgy, hogy Jézus a megtestesült, emberré vált Isten, akinek emberi anyja volt.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.29. 16:28:02

@Hunor Levente:

"Ha isten, akkor a kivégzésénél hogyan halhatott meg?"

Úgy, hogy az ember halt meg, nem az Isten. S ő is csak ideiglenesen, hiszen feltámadt.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.29. 16:29:33

@Hunor Levente:

"Ez a furcsaság már a régi keresztények egy részének is feltűnt, menekülniük is kellett azoknak, akiknek problémájuk volt ezzel."

Igen, aki nem képes hittel átélni ezt, annak ez minden korban gondot jelentett. De szerencsére az Egyház utat mutatott, hogy a sokféle álkeresztény eretnekség és keresztény tévelygés között mi a SZH.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2013.10.29. 16:38:47

@Avatar:

"Joseph Atwill szerint is csupán mítosz a Jézus sztori, de ő ezt arra alapozza, hogy szerinte Jézus szolgálatának helyszínei és az események egymásutánisága nagyjából ugyanaz, mint Titus katonai hadjáraté Josephus Flavius: A zsidó háború című művében. Szerinte az agresszíven lázadó "messiásokkal" bőven ellátott területen a rómaiak kreáltak egy békés messiás ellenmítoszt, akinek a szájába adták többek közt, hogy "add meg a császárnak, ami a császáré"."

Végignéztem erről egy videót, az a gondom, hogy:

1) Nem mondták meg, mik a párhuzamok az evangéliumok és a hadjárat között. Sokszor emlegették, de egyszer sem mondtak konkrét példát.

2) Ha jól tudom, volt vagy 40 evangélium, amelyből a négyet válogatták. Ez pedig természetes folyamatra utal. Egyébként az egy érdekes dolog, hogy hogy történt az a 4 kanonikus kiválasztása. Egyszer utána járok, igaz-e, amit erről Haeckelnél olvastam, mert az nagyon vicces.:)

Hunor Levente 2013.10.29. 16:59:49

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:
Nos, ha nem halt meg az isten, akkor nem tudott a halálával megváltani az isten. Egy ember halála nem váltja meg a világot.

Hunor Levente 2013.10.29. 17:02:43

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Az, hogy neked a nesztoriánusok nem keresztények, az csak a te vélekedésed. Ők is éppúgy átélték hitüket, mint bárki más.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.29. 17:12:15

@Hunor Levente:

Megválthatta, hiszen Jézus halt meg, aki egyben ember is és egyben Isten is.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.29. 17:13:11

@Hunor Levente:

Nekem a nesztoriánusok keresztények, viszont ők nem álítanak semmi olyat, ami nekik tulajdonítasz.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.29. 17:14:45

@Brendel Mátyás:

"Ha jól tudom, volt vagy 40 evangélium, amelyből a négyet válogatták. Ez pedig természetes folyamatra utal. Egyébként az egy érdekes dolog, hogy hogy történt az a 4 kanonikus kiválasztása."

Valójában 100-nél is több írás volt, nem csak az evangéliumok. A kiválasztás alapja: melyik felel meg teljes egészében a SZH-nak.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2013.10.29. 17:18:11

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:

"Isten azért nem beszél mindenkivel állandóan, mert ezzel elvenné az emberek szabad akaratát. "

Jézus elvette a 12 apostol szabad akaratát?! és ez rossz volt?!

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.29. 17:23:42

@Brendel Mátyás:

Nem vette el, viszont velük személyesen beszélt, emberként.

wabai 2013.10.29. 18:22:34

„Továbbá elítéljük azokat az ideológiákat is, amelyek felelősek értük.”

Nos, nyilván az ideológiák nem lehetnek felelősek semmiért, mert nem erkölcsi lények. Jelen tudásunk szerint a világegyetemben egyetlen erkölcsi lény van: az ember. A történelem szörnyűségeiért tehát nyilvánvalóan egyedül az ember lehet a felelős. Az ember kialakulása viszont az evolúció részeként történt. A szörnyűségek mögött tehát maga az evolúció áll. És ez az utolsó mondat, amit a tudomány a kérdésben kimondhat. Aztán kussolnia kell: a szörnyűségek mögött maga az evolúció áll. Ennyi.
Dögölj meg evolúció!
aláírás: emberiség.

Ezután viszont megszólal a teológia. Az evolúció az áteredő bűn egyik metaforája. Az evolúció az első emberpár bűne okozta büntetés. Kiűzettetés az evolúció és történelem nélküli paradicsomból. Utólag hiába tűnik előbbinek. Mint egy David Lynch filmben. A végéről visszafejtve válik érthetővé az egész. És Isten nagyobb művész, mint pl. David Lynch. Nem csoda, hogy a Terence Hill vonalvezetésű filmekhez szokott Brendel és Koós egy kukkot sem értenek belőle.

Hunor Levente 2013.10.29. 18:49:40

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: A forrásom szerint állítottak ilyesmiket.
"Nesztoriosz düofizitizmust, azaz Krisztus kettős, emberi és isteni természetét vallotta, de azokat élesen elválasztotta egymástól : szerinte csak kapcsolat (szunareia), nem pedig unió (enoszisz) van a kettő között. Ragaszkodott Krisztus teljes emberi mivoltához, tehát ahhoz, hogy életében teljes emberi életet élt, és magatartásával érdemelte ki az istenfiúságot. Krisztus, mint ember halt meg a kereszten, mert Isten nem halhat meg. Máriát azért nevezte Krisztusszülőnek, nem pedig Istenszülőnek, mert Istent csak Isten szülhet, Mária pedig földi lény volt fogantatáskor, tehát ő csak Krisztus anyja lehet. Ha elfogadnánk Mária istenségét, ő már a negyedik isten lenne a kereszténységben. Nesztoriosz beszédeit, tanításának lényegét a római egyház nagyrészt elpusztította..."
terebess.hu/keletkultinfo/nesztor.html

Hunor Levente 2013.10.29. 18:51:13

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:
Jézus egyben ember és egyben Isten is?

"Én nem nevezném Istennek a két-három hónapos csecsemőt!"

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.29. 19:02:53

@Hunor Levente:

Nem értek egyet a forrásoddal.

A mai nesztoriánusokat jól ismerem, s ilyet nem állítanak.

Ami igaz az idézetből, az az, hogy a nesztoriánus diofizitizmus valóban kicsit más, mint az ortodox és katolikus diofizitizmus, bár én hozzátenném: lényegileg nem más. Azonban olyan tanítás nincs náluk, hogy "életében teljes emberi életet élt, és magatartásával érdemelte ki az istenfiúságot", ez teljesen idegen tan, s ők sem vallják ezt, ez korai adopcionista eretnekség, melynek semmi köze Nesztorioszhoz vagy követőihez.

Mária Krisztusszülősége pedig elnevezés kérdése, Nesztoriánus sosem állította, hogy Mária ne lenne Istenszülő, azonban pontosabbnak tartotta a Krisztusszülő megnevezést. A mai nesztoriánusok úgy mondják "Krisztusszülő, tehát Istenszülő".

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.29. 19:11:27

@Hunor Levente:

"Nesztoriosz beszédeit, tanításának lényegét a római egyház nagyrészt elpusztította"

Ez meg ténybeli tévedés. A nesztoriánusok ott terjeszkedtek, ahol a katolikusoknak nulla hatalmuk volt, így ez nem is tudták volna megtenni.

Ami igaz: született sok félremagyarázás Nesztorioszról.

Egyébként a mai katolikus egyház érvényes apostoli egyháznak ismeri el a nesztoriánusokat. Azaz szükséghelyzetben katolikus hívő mehet nesztoriánus templomba, hiszen az ottani szertartások érvényesek katolikus szempontból is. Azaz a Vatikán is elismeri: apostoli egyház, mely folyamatosan megtartotta az apostoli láncolatot (apostoli folytonosság).

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2013.10.29. 19:34:38

@wabai: egyébként a Terence Hill vonalvezetéshez képest hol vagy te, akinek még azt is a szájába kell rágni, mit jelent, hogy egy ideológia felelős valamiért?!

wabai 2013.10.29. 19:39:28

@Brendel Mátyás: "ami meg egyébként Istvánt illeti, azért merész dolog lekulturbunkózni, amikor szó szerint taníthat neked irodalomtörténetet. "

De hát ember: te beteljesíted az állításom. A filmnézés metaforájára érdektelen válasz, az hogy Koós irodalomtörténetet tanít. Mint ahogy egy közlekedési metaforára, hogy esetleg ti maguk vagytok piros jelzés.

wabai 2013.10.29. 19:47:20

@Brendel Mátyás: "az evolúciót felelőssé tenni viszont totál marhaság. az evolúció nem csak, hogy nem felelős lény, de nem is egy választható ideológia."

Az általam írtakban nincs szó felelősségről. Csupán ok-okozati viszonyról. Ha a rossz oka a világban az evolúció, azért akkor felmerül a kérdés, miért ilyen genyó az evolúció? Miért lett a szenvedés egyre növekvő mértéke az evolúciós fejlődés együtt járója? Miért tart látványosan az evolúció a lehető legnagyobb szenvedés felé?

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2013.10.29. 21:23:08

@wabai:

" Az evolúció az áteredő bűn egyik metaforája. Az evolúció az első emberpár bűne okozta büntetés."

ja igen, te húgyagyú, az úgy volt, hogy az evolúció beindult, és utána 4 milliárd évvel kifejlődött az ember, és ennek bűnbeesése okozta visszamenőlegesen az evolúció beindulását.

bazdmeg, maxval hozzád képest zseni!:)

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2013.10.29. 21:25:04

@wabai: azért ahhoz nem kell 100-as IQ-nál több, hogy valaki felismerje a filmkultúrabeli és szépirodalombeli igényesség összefügg egymással.

aligha hihető, hogy egy irodalomtanár csak Terence Hill filmek szintjén van.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2013.10.29. 21:26:22

@wabai:

"Miért lett a szenvedés egyre növekvő mértéke az evolúciós fejlődés együtt járója? Miért tart látványosan az evolúció a lehető legnagyobb szenvedés felé? "

nem tart.

wabai 2013.10.30. 18:34:48

@Brendel Mátyás: "...ennek bűnbeesése okozta visszamenőlegesen az evolúció beindulását.

Hiszen ezt írtam: "Utólag hiába tűnik előbbinek. Mint egy David Lynch filmben. A végéről visszafejtve válik érthetővé az egész."

Úgy látom, hogy te nagyjából egyetlen mondatszerkezetet értesz és használsz. Nos van több. Nem érted annak metaforáját, hogy Isten művész és a világ az egyik műalkotása, és nagyobb szabadsága van benne, mint pl. David Lynch-nek a filmjeiben. Nézd meg pl. a Mulholland Drive c. filmet.

A Terence Hill metaforát sem érted: biztos vagyok benne, hogy Koós és Te is sokkal színvonalasabb filmeket néztek. Ez a metafora nem a filmnézési szokásaitok terén értelmezendő. Ezért metafora. Állításom ezzel az volt, hogy nem értitek a metaforikus állításokat. És ez látványosan be is bizonyosodott.

Mivel nem értitek, és nem is vagytok képesek érteni, ezért agresszívan gyűlölitek mindazt, ami ezen a nyelven szólal meg. El akarjátok törölni a földről. Nagyjából erről a gyűlöletről szól az ateista klub.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2013.10.30. 18:43:25

@wabai:

"Nem érted annak metaforáját, hogy"

hát tudod, a metaforák már csak ilyenek. nem szükségszerű, hogy valaki érti, azt érti, ahogy te gondolod, és ha nem azt érti, nem is az ő hibája. ilyenek ezek a metaforák. értelmesen beszélni nem tudsz?!

"Állításom ezzel az volt, hogy nem értitek a metaforikus állításokat. "

akkor most megint vissza kell térni arra, hogy István magyartanár, és irodalomtudományi doktorija van. namost ha ő nem érti a metaforáidat, akkor sajnálom, de elég komolyan el kéne gondolkodnod, hogy nem a te készülékedben van-e a hiba.

a másik, ahogy imént mondtam, tán akkor nem metaforákban kéne beszélni, hülyegyerek! a metafora nem arra való, hogy valakivel metaforák segítségével vitát folytass.

"Mivel nem értitek, és nem is vagytok képesek érteni, ezért agresszívan gyűlölitek mindazt, ami ezen a nyelven szólal meg. El akarjátok törölni a földről. Nagyjából erről a gyűlöletről szól az ateista klub."

nem, az ateista klub nem az irodalom eltörléséről szól.

Amok 2013.11.04. 00:50:33

@Brendel Mátyás: igazad van, az ateista klub nem az irodalom eltörléséről szól. De Isten, és a vallásos ember gyűlölete csak úgy árad belőle, a te hozzászólásaidból is.

Ugyanakkor nem értem, hogy miért kell valamit gyűlölnöd, ami szerinted nem létezik (Isten), és miért kell embertársaidat (a vallásosokat) gyűlölnöd csak azért, mert nem értenek veled egyet.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2013.11.04. 01:58:42

@Amok:

"Isten, és a vallásos ember gyűlölete csak úgy árad belőle, a te hozzászólásaidból is."

nem gyűlölhetek valakit, akit nem tekintek létezőnek. a másodikat meg vállalom.

"Ugyanakkor nem értem, hogy miért kell valamit gyűlölnöd, ami szerinted nem létezik (Isten)"

megszűnik a megértési problémád, ha nem hiszel marhaságot, és feladod azt a rögeszmédet, hogy gyűlölöm istent.

" és miért kell embertársaidat (a vallásosokat) gyűlölnöd csak azért, mert nem értenek veled egyet."

mert a butaságot gyűlölöm. és mert kárt okoznak.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2013.11.04. 02:00:21

@Amok: még annyit, hogy ahogy jól vetted észre, a hozzászóló hívőket gyűlölöm, meg az elnyomó egyházakat. az otthon vagy templomban ülő, viszonylag ártatlan kis nénikét nem különösebben.

a kommentelő hívőket azért gyűlölöm, mert nem csak buták, de a pofájuk is nagy.

DFK 2013.11.18. 13:53:23

@Brendel Mátyás: Hát, kedves Mátyás érdekes vagy. Írsz egy ateista blogra, aztán gyűlölöd azokat,akik nem értenek veled egyet. Nem tudom ismered-e:gyűlÖLET, szerETET. Annak ellenére, hogy nem értek veled egyet, nem gyűlölek.
Egy pillanatra vedd le a gyűlölet szemüvegét, és úgy tekints Jézusra (vagy a te szemszögedből: a Bibliában Jézusként leírt személy cselekedeteire). A bűnöst sem gyűlölte.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2013.11.18. 15:41:03

@DFK:

1) Jézus sem szeretett mindenkit, ez csak duma volt.
2) értelmetlennek tartom, ha mindenkit szeretni kéne.

ateistaklub.blog.hu/2013/08/02/mi_a_baj_a_szeretettel
süti beállítások módosítása