Ateista Klub

“Az írástudók és a farizeusok a Mózes székében ülnek: Annakokáért a mit parancsolnak néktek, mindazt megtartsátok és megcselekedjétek; de az ő cselekedeteik szerint ne cselekedjetek. Mert ők mondják, de nem cselekszik.” Máté 23:2-3 "ne figyeljenek oda arra, amit mondok, egyetlen dologra figyeljenek, amit csinálok" Orbán Viktor

Friss hozzászólások

Címkék

1 (1) abortusz (2) Ádám és Éva (2) adó (1) agnoszticizmus (9) agresszió (4) AIDS (1) áldozat (4) alkotmány (1) államegyház (6) állatvédők (1) altruizmus (2) áltudomány (3) Amerika (1) analitikus (2) analógia (1) anarchizmus (2) anglia (1) anglikán egyház (1) angyalok (1) animizmus (1) antiszemitizmus (1) antropocentrizmus (2) argumentum ad ignorantiam (1) ateista (10) ateisták (1) ateista egyház (4) ateista párt (1) ateizmus (25) ausztria (1) az ateizmus nem hit (6) a hit ereje (2) a vallások vége (11) a vallás bűnei (2) a vallás vége (8) babona (1) bátorság (2) bayer (1) béke (3) berg (1) bergoglio (3) bertrand russel (1) betegség (9) biblia (11) Biblia (16) bizalom (1) bloggolás (1) boko haram (1) boldog (1) boldogság (10) bolgogság (1) börtön (2) boszorkányüldözés (2) botrány (1) breivik (2) búcsúcédulák (1) buddhizmus (12) bújkáló isten (2) bűnkultusz (2) bűnök (13) bűnözés (37) burka (1) bűvészet (1) cáfolás (1) carl sagan (1) celebek (1) cenzúra (7) cherry picking (1) család (1) csillaghamu (1) csoda (11) csodák (1) dawkins (4) deizmus (7) dekadencia (1) demarkáció (3) demográfia (1) demokrácia (6) Dennett (1) descartes (8) diderot (5) divergencia (16) djihad (2) dogma (1) douglas adams (1) dőzsölés (1) drogok (2) dualizmus (10) dzsihád (2) egészség (1) egyenlőség (2) Egyesült Államok (1) egyház (3) egyházadó (1) egyházállam (20) egyházkritika (5) egyháztörvény (3) egyiptom (1) egzaktság (1) egzisztencializmus (2) eincheitswissenschaft (2) életfilozófia (2) életrajz (2) életszemlélet (5) élet értelme (26) eliminativizmus (1) ellenőrzés (2) ellentmondások (2) elmefilozófia (3) elmélet (1) élmény (3) elnyomás (3) elv (1) empirizmus (7) eq (1) eretnekek (3) erkölcs (29) erkölcsi relativizmus (7) erőszak (11) erotika (2) értékrend (3) értelem (5) értelem és érzelem (8) érvelési hiba (3) érzelem (7) esztétika (3) etika (26) etikaoktatás (2) etikaóra (6) etiopia (1) eu (1) eucharistia (1) evangelium (1) evangéliumok (8) evolúció (13) evolúcó (1) ezotéria (5) facebook (2) fanatizmus (8) fejlődés (1) feltámadás (4) felvilágosodás (6) feminizmus (5) fenyő (1) fetisizmus (1) feymann (1) film (16) filozófia (1) filozófiai racionalizmus (1) filozófus (17) filozófusok (4) finnország (2) finomhangoltság (5) fizika (3) fizikalizmus (4) flow (4) fogalomrendszer (1) függőség (1) fundamentalizmus (6) genezis (1) globalizáció (1) gonosz (21) gy (1) gyerekek (3) gyilkosság (3) gyónás (1) háború (1) hadisz (1) hadith (1) hagyomány (1) halál (19) halál közeli élmény (2) házasság (2) hazugság (1) hedonizmus (1) Heidegger (2) hézagok istene (1) higiénia (1) himnusz (1) hinduizmus (8) hinduk (1) hírcsárda (1) hit (20) hitchens (3) hittan (4) hitvi (1) hitvita (3) hit és tudás (16) hit nélkül élni (8) homeopátia (1) homoszexualitás (8) Hume (2) humor (21) húsvét (1) idealizmus (3) időutazás (1) igazi vallás (1) igazolás (23) igazságosság (2) ikon (1) ima (4) india (5) indonézia (2) indukció (1) inkvizíció (15) instrumentalizmus (2) integráció (1) intellektuális tisztesség (2) intelligencia (4) intelligens tervezés (1) intolerancia (3) Irán (1) irán (1) irodalom (2) irónia (3) irracionalitás (1) isten (11) istenérv (22) Isteni Téveszme (1) istenkáromlás (2) isten halott (1) isten nélkül nincs erkölcs (2) iszlám (46) ízlés (1) izrael (2) játszmaelmélet (1) jézus (24) Jézus (11) jog (1) jóságosság (1) kálvinizmus (2) karácson (1) karácsony (8) karikatúra (1) katasztrófa (1) katolicizmus (11) katolikusok (2) kdnp (3) kereszt (1) keresztelés (1) keresztény (9) keresztényésg (3) kereszténység (38) keresztes hadjáratok (1) kettős mérce (1) Kierkegaard (1) kínzás (6) kivégzés (1) klerikalizmus (2) kognitív disszonancia (1) kölcsey (1) kommunizmus (4) kontinentális filozófia (1) könyv (53) könyvégetés (1) korán (3) koron (1) koronavírus (1) korrupció (1) körülmetélés (3) középkor (6) kozmológia (2) közösség (1) kreacionizmus (7) kreacionmizus (1) kult (1) kultúra (2) legenda (1) lélek (9) lengyelország (1) liberalizmus (3) librivox (1) logika (4) lopás (2) lövöldözés (1) luther (2) magyarázat (2) maher (1) mali (1) mária (2) mártírok (1) maslow (1) matematik (1) matematika (2) materializmus (10) matterhorn (1) mazochizmus (1) medicína (1) meditáció (1) megbocsátás (1) megtermékenyítés (2) mémelmélet (2) menekültkérdés (3) mennyország (12) mérleg (1) mese (3) mesterséges intelligencia (6) metafizik (1) metafizika (11) metafóra (6) metodika (1) militantizmus (1) mise (1) miszt (1) miszticizmus (1) mitológia (2) mítosz (5) modernizáció (2) módsze (1) módszertan (2) monizmus (2) monoteizmus (3) moore (1) mormonizmus (1) mormonok (1) multikulti (3) muszlim (2) mutyi (1) művészet (2) múzeum (1) náci (1) nácizmus (4) naturalizmus (1) NDE (1) németország (4) nepál (1) népek ópiuma (10) népírtás (4) népszámlálás (1) neurobiológia (5) neurózis (2) nevelés (1) nietzsche (4) nobel (1) nők (1) objektív (6) objektív és szubjektív (5) occam (5) okság (1) oktatás (11) ökumenizmus (1) öncsonkítás (1) öngyilkosság (2) önszerveződés (1) ontológia (3) örök élet (2) orvoslás (1) ősrobbanás (1) összehasonlító valláskritika (1) pál (2) palesztína (1) panteizmus (2) pap (1) pápa (4) paradoxon (1) paranoia (3) pascal (3) pedofília (3) pedofilia (1) plágium (1) pogányság (3) pogrom (1) pokol (3) politeizmus (2) politika (19) pornó (2) pozitivizmus (1) predesztináció (1) prostitúció (1) provokáció (2) prüdéria (2) pszichedelikus (1) pszichológia (8) qualia (2) rabszolgaság (2) racionalizmus (7) radikalizmus (1) ratzinger (2) redukcionimzus (2) redukcionizmus (2) reform (1) reformáció (2) regresszió (1) reinkarnáció (3) rejtőzködő isten (2) relativizmus (3) remény (1) reprodukálhatóság (1) repülő (1) Richard Dawkins (2) rossz gyógyszer (2) saeed malekpour (1) sajtószabadság (4) sartre (1) sátán (2) satyagraha (1) sci (1) sci-fi (2) skizofrénia (1) sorozat (2) spagettiszörny (2) spiritualizmus (4) statisztika (13) Sunday Assembly (3) svájc (1) szabadság (8) szabad akarat (7) szadizmus (3) szaturnália (1) szegénység (1) szekta (2) szekták (4) szekularimzus (4) szekularizmus (40) szemet szemért (1) szent könyv (2) szent tehén (1) szerelem (2) szeretet (6) szex (5) szimuláció (4) szintetikus (2) szintetikus apriori (1) szkepticizmus (2) szólásszabadság (2) szollipszizmus (1) sztoicizmus (1) szub (1) szubjektív (7) szüzesség (1) szűznemzés (2) takonyangolna (1) talmud (1) tanmese (22) tanulás (1) taoizmus (1) társadalom (6) tautológia (1) TED (1) teizmus (1) tekintély (1) tény (1) teodícea (1) teodicea (8) teológia (10) teremtés (2) teremté ember az istent (1) természet (1) természettörvények (3) terroizmus (1) terrorizmus (17) tervezés (1) test és elme (4) tinik (1) tízparancsolat (4) tolerancia (2) történelem (10) történelmi jézus (6) transzcendencia (2) transzcendens (4) tudás (2) tudatosság (2) tudomány (21) tudományfilozófia (34) túlvilág (11) tüntetés (2) tv (1) üdvtörténet (1) újságírás (2) újtestamentum (3) üldözés (5) undefined (2) unitárianizmus (1) Univerzum (5) usa (4) USA (2) utópia (1) üzletegyház (1) vagyon (1) vágyvezérelt gondolkodás (6) vakok országa (3) válás (1) vallás (24) vallásfesztivál (1) vallásháború (7) valláskritika (5) vallások vége (5) vallásszabadság (18) vallástudomány (1) vallásüldözés (4) vallás haszna (5) valószínűségszámítás (3) vámpírok (1) varázslás (2) vasárnap (2) vatikán (9) vatikáni szerződés (5) végítélet (1) végtelen regresszus (3) véletlen (1) véletlen egybeesés (1) vermes géza (1) vicc (2) videó (6) vikingek (1) világvége (1) vita (2) voltaire (1) vulgáris (1) zavargás (2) zene (3) zombi (1) zsid (1) zsidók (11) zuhanó repülőgép (1) Címkefelhő

e-mail: maxval1967@gmail.com

e-mail: popocatepetl@freemail.hu

e-mail: miigyelunk@gmail.com

Pussy Riot, az álarcba bújtatott kereszténykritika

Brendel Mátyás 2013.01.17. 19:03

Tegnap a Phoenix TV műsorában láttam egy német dokumentumfilmet a Pussy Riot történetétől az ellenük elkezdődött tárgyalásoktól kezdve a munkatáborig. A német stáb valóban ellátogatott Oroszországba, felvételeket készített a tárgyalásról, bizonyos hozzátartozókról, támogató tüntetésekről. Továbbá, nagyon nehezen, sikerült szabadlábon lévő Pussy Riot tagokkal is riportot készíteni. Persze a szokásos álarcban, és roppant titokban.

Azt, hogy a Pussy Riot nevű női punkbanda 3 tagját Oroszországban letartóztatták egy moszkvai ortodox templomban végrehajtott akciójuk után, legtöbben ismerik. Az akció Putyin újraválasztása után történt, és ez ellen tiltakozott. Az együttes az oltár előtt egy olyan számot adott elő, amelynek fő szövege az volt, hogy "isten anyja szabadítsa meg Oroszországot Putyintól." Az "isten anyja" kifejezés bizonyára Szűz Máriára vonatkozik, és bizonyára bevett kifejezés az orosz ortodox egyházban.

Az eljárásban a vád az volt, hogy az akció keresztényellenes volt, holott bárki, aki tud, és mer gondolkodni, az látja, hogy ez a szöveg így, explicit módon egyáltalán nem vallásellenes, sőt, feltételezi, hogy Jézus isten, és egyfajta ima. Lehet mondani, hogy szokatlan, esetleg még az eretnekség vádját lehet ráhúzni valamilyen ortodox dogma alapján. Mivel ehhez nem értek, nem is spekulálok, de az, hogy ma, "Európában" valakit nem ateizmus, hanem eretnekség miatt ítéljenek el, az is abszurdum volna.

A filmben egyébként elhangzik Nagyezsda nyilatkozata, hogy nem keresztényellenes volt a szövegük, hanem Putyin-ellenes. A bíróságon is ekként védekeztek. Ha pedig egy ember egy szöveg értelmezését tekintve nyilvánosan és a bíróságon bizonyos módon nyilatkozik, akkor azt gondolom, hogy a büntetőeljárást tekintve ez azért egy kb. ötven százalékos bizonyítéknak minimum megfelel. Aztán lehet azon erőlködni, hogy a bíróság máshogy érti ezt a viszonylag egyszerű szöveget.

Persze az nyilvánvaló, hogy a Pussy Riot Putyin politikájában az egyházzal való szoros összefonódást is kritizálja. De ez így nem valláskritika, hanem politikai kritika. És az is nyilvánvaló, hogy ebben a kérdésben az ortodox egyház felelőssége is felvetül. Áttételesen tehát van a dologban egy bizonyos egyházkritika. De az egyház kritikája nem ugyanaz, mint a vallás vagy a hit kritikája, és ez is áttételes. Mondhatnám, álarcba bújtatott kereszténykritika. A kritikát nem a Pussy Riot, hanem a reakciók mondják ki.

A vád tehát hamis, erőltetett, politikai. Nem kell itt különösebben bizonygatnom, hogy Putyin az ő politikai kritikáján sértődött meg, és az új, erősvonalas politikája szerint keményen le is csapott rá. Nem ez az első eset, amikor Putyin brutális az ellenzékkel szemben. De ezt megírták elegen.

A film ízelítőt ad arról, hogy a nemzetközi hangulat mennyire a Pussy Riot mellett van. Megmutatják a Red Hot Chili Peppers leveleit, és Madonna moszkvai koncertjét. Bemutatják, hogy Angela Merkel Putyin jelenlétében kritizálta meg az ítéletet. Ekkora nemzetközi nyomás általában egyértelmű jelzés, és Putyin itt majdhogynem Lukasenko, Ahmedinejad, Basár el-Aszad szerepébe kerül, egy kicsit kevésbé extrém formában. Nem értem, hogy akarja ezt majd kibírni, mert elég komoly következményei lesznek. De ebbe most nem megyek bele.

Amit érdekesnek találtam a filmből, az azok a részletek, amelybe belátást nyerhetünk, és amelyek a hírekből kimaradnak. Vagy elég részletesen mutatják be Nadezsda férjét, Pjotrt, illetve lányát. A férje azért érdekes, mert filozófus, és maga is erősen aktív a politikában, különösen a per óta. A lány pedig az egész emberi oldala miatt érdekes.

Ha meggondoljuk, akkor arról van szó, hogy itt bizonyos emberek vallásos sértődése ürügyén - mert ugye ez a vád hamis - például egy anyát elszakítanak a lányától. Ha a Pussy Riot tényleg megsértette volna bizonyos hívők hitét, akkor is, micsoda beteges felfogás az, amely ezt súlyosabbnak tartja, mint azt, hogy egy kislánynak évekig hiányzik az anyja? Ha valami a kereszténység kritikája, akkor ez az.

Mert a filmben nagyon sok ortodox keresztény ember szólal meg, akik lekurvázzák a lányzenekar tagjait, 7-10 évet kérnének nekik, vagy egyenesen felakasztanák őket. Hát kérem, ez a keresztényi szeretet?!

A 3 lecsukott nő közül kettőt ítéltek el, őket 2 év munkatáborba, és Nagyezsdát el is követi a dokumentufilm a Moszkvától 500 kilométerre található poszt-kommunista lágerbe. Valóban teljesen poszt-kommunista, lehet látni a vörös csillagot, a sarlós-kalapácsos falfestményeket. A film végül is csak a kis falut tudja bemutatni, ahol a munkatábor van, illetve ott is megszólaltat embereket. Egy civilizált női nyilatkozatot hallunk, és itt hangzik el a kurvás, akasztásos vélemény is.

Ami a dolog praktikus, de általános oldalát illeti. Amit itt a film bemutat az az, hogy egy elnyomó rezsim hogyan haragítja magára a normális embereket. A Pussy Riot tagjai filozófusok, újságírók, informatikusok. Értelmiségiek tehát. Nyilván magukkal ragadják az értelmiségi réteg egy jelentős részét. Amit itt látunk az az, hogy hogy formálódik egy ellenállás. Hogy alakítja ki a rezsim a maga ellenállóit. Miképpen jutnak el emberek odáig, hogy feltegyék az életüket az ellenállásra. Hogyan kényszeríti bele a rezsim őket a szerepükbe.

Ezek az emberek úgy kommunikálnak egymással az interneten, mint amit kínaiaktól hallottam: virágnyelven. Ezek az emberek szervezkednek, sokasodnak. Ezek az emberek külföldről egyértelmű erkölcsi támogatást kapnak. Talán majd anyagit is fognak. Elkerülhetetlen, hogy Putyin rendszere ebbe belepusztuljon a végén. Ha nem Nagyezsda, majd Pjotr, ha nem Pjotr, majd a lányuk fogja megdönteni. Metaforikusan értve, mert bárki más is kerülhet a végén vezető szerepbe. Igazából nem értem, hogy a diktátorok mit remélnek. Hogy talán ők túlélik, és majd a gyerekük bukik meg?!

Félelmetes az is, hogy milyen erős a magyar párhuzam. Bár ebbe nem akarok nagyon belemenni. De az állam és egyház összefonódása, az elnyomás is hasonló. A média elfoglalása, és a sajtószabadság korlátozása is hasonló. Putyin utat mutat Orbánnak. No de ahogy az előbb írtam, ez az út csak a bukásba vezethet.

Címkék: provokáció vallásszabadság szekularizmus egyházkritika egyházállam

> 67 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ateistaklub.blog.hu/api/trackback/id/tr695024098

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.01.17. 20:10:08

Na végre! Emelem kalapom: az első Pussy Riot védelmező vagy aki elismeri, hogy ez az akció kereszténykritika volt. Na most, akkor elolvasom részletesen is a cikket. De már a durva átnézés alatt megfogott ez a beismerés.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.01.17. 20:13:01

"Az "isten anyja" kifejezés bizonyára Szűz Máriára vonatkozik, és bizonyára bevett kifejezés az orosz ortodox egyházban."

Ez egy eleve keresztény kifejezés, az egész kereszténységben bevett. Eredeti görögül theothokosz.

"A filmben egyébként elhangzik Nagyezsda nyilatkozata, hogy nem keresztényellenes volt a szövegük, hanem Putyin-ellenes."

Csúsztat a liba! Nem maga a szöveg volt keresztényellenes, hanem maga az akció.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.01.17. 20:15:44

"Ha meggondoljuk, akkor arról van szó, hogy itt bizonyos emberek vallásos sértődése ürügyén - mert ugye ez a vád hamis - például egy anyát elszakítanak a lányától."

Megyek bankot rabolni, aztán amikor elítélnek, azt fom mondani, hogy miért szakítanak el a családomtól - vicces, nem?

Szóval a bűncselekmény elkövetése ELŐTT kell gondolkozni, nem utána panaszkodni.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.01.17. 20:17:26

"Hát kérem, ez a keresztényi szeretet?!"

A keresztényi szeretet nem azt jelenti, hogy tárjunk szét karunkat, ne védekezzünk, s adjuk át a templomokat keresztényellenes gyalázkodóknak.

A szeretet a bűnözőt szereti, nem a bűnét.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.01.17. 20:24:53

" A Pussy Riot tagjai filozófusok, újságírók, informatikusok. Értelmiségiek tehát. Nyilván magukkal ragadják az értelmiségi réteg egy jelentős részét. Amit itt látunk az az, hogy hogy formálódik egy ellenállás."

Ha a 3 buta liba és sleppjük az orosz demokratikus értelmiség, nos akkor nulla esélye van a demokráciának Oroszországban.

Ismerem valamennyire az ottani helyzetet. S pont fordítva van, mint ahogy mondod. Az ilyen akciók Putyin táborát NÖVELIK valójában. Tudod mit mond egy átlagorosz, aki esetleg alapból nem Putyin-hívő? Azt, hogy "ja, ezeket támogatja a demokratikus nyugat? akkor mégis inkább Putyin a kisebbik rossz".

Nézd meg, az utóbbi 1 évben az orosz demokratikus ellenzék szétesett, gyengült táboruk. Persze ez nem csak a 3 liba következménye, de ez is közrejátszhatott. Még egy ateista orosz is úgy értékeli a nyugati támogatást a 3 buta liba iránt, hogy "a nyugat kiáll az orosz hagyományokat becsmérlők mellett".

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2013.01.17. 20:37:48

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:

"Megyek bankot rabolni"

nem bankot raboltak, egy büdös rubel kár nem keletkezett.

"Szóval a bűncselekmény elkövetése ELŐTT"

nem követtek el bűncselekményt

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2013.01.17. 20:40:20

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:

"A keresztényi szeretet nem azt jelenti, hogy tárjunk szét karunkat, ne védekezzünk, s adjuk át a templomokat keresztényellenes gyalázkodóknak."

ja hát ha csak ez a mérce, ezt mindenki megugorja, vice versa. akik törnak, zúznak, ölnek, gyűlölnek, általában azt hiszik, hogy meg van az okuk rá.

ezek a keresztények sem különbek, ők is azt hiszik, megvan az okuk rá.

a legtöbb ateista különb ennél, mert nem akasztana fel senkit, nemm zárná börtönbe azt, aki gyalázza az ateizmust.

különbek vagyunk nálatok.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2013.01.17. 20:44:26

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: az oroszok 41 százaléka ortodox keresztény. miféle többséget akarsz ebből kovácsolni?!

és akkor még az ortodoxok sem mind háborodnak annyira fel egy ilyen akción annyira, hogy 2 év munkatábort jogosnak tartsanak. biztos ott is vannak értelmesebbek.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2013.01.17. 20:51:23

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:

ma már messziről jött ember se mondhat hasból hülyeségeket, mert vannak számok és hírek, amelyek cáfolják:

"Vladimir Putin loses support in polls
– August 24, 2012"

www.samizdatpost.com/vladimir-putin-loses-support-in-polls/

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.01.17. 21:03:15

@Brendel Mátyás:

"nem bankot raboltak, egy büdös rubel kár nem keletkezett"

Egy rakás bűncselekménynél nem keletkezik anyagi kár. De ezt szerintem te is jól tudod.

"nem követtek el bűncselekményt"

De igen. Különben nem ítélték volna el őket.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.01.17. 21:05:30

@Brendel Mátyás:

Aki bosszúálló, az hibázik. A keresztény nem mentes a bűntől. Azonban az ítélet a helyén volt. Ha a 3 buta liba nem kapott volna semmilyen büntetést, akkor az meghívó lett volna "gyertek bátran megszentségteleníteni a templomokat". Nyilván ez az akasztás szöveg abszurd és méltatlan,

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.01.17. 21:07:48

@Brendel Mátyás:

Mindegy, hogy többség-e. Oroszország egy soknemzetiségű és sokvallású állam. Az egyensúly nagyon fontos. Ha elkezdik a nemzetiségeket és vallásokat gyalázni, az katasztrófához vezethet.

Jó jel volt a 3 buta liba ítélete, jel, hogy nem lehet gyűlöletet kelteni, vallást gyalázni, emberek érzéseit, hagyományait csak úgy sértegetni.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.01.17. 21:09:15

@Brendel Mátyás:

Sokféle adat van. A tény: volt egy komoly ellenzék 1 éve, olyan 25-30 %-os támogatottsággal. Ez már nincs.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2013.01.17. 21:09:51

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:

"Egy rakás bűncselekménynél nem keletkezik anyagi kár."

valamilyen kárnak kell keletkeznie. minél inkább vitatható a kár, annál vitathatóbb a bűncselekmény ténye. a Pussy Riot nem látom, mi a francban okozott volna kárt.

"De igen. Különben nem ítélték volna el őket."

vannak téves ítéletek. ez a vád hamis volt. a postban benne van, miért.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2013.01.17. 21:12:51

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: neked nincs adatot, hasból mondasz adatokat. Putyin márciusban alig nyert, és csak csalással. azóta csökkent a népszerűsége. az ellenzéknek ma nagyobb a támogatottsága, mint 25-30%

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2013.01.17. 21:14:03

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: "nem lehet gyűlöletet kelteni, vallást gyalázni, emberek érzéseit, hagyományait csak úgy sértegetni."

csak az ateisták érzéseit, nézeteit szabad, ugye?!

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2013.01.17. 21:16:57

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:

"Aki bosszúálló, az hibázik."

ez az ítélet bosszúállás volt. akik bugyután örülnek neki, azokat is a bosszú vezérli. ez a keresztény "szeretet"

"Ha a 3 buta liba nem kapott volna semmilyen büntetést, akkor az meghívó lett volna "gyertek bátran megszentségteleníteni a templomokat"."

mert a hülye papok nem tudnak annyit kitalálni, hogy mondjuk biztonsági erpket alkalmazzanak, és kulturált módon tegyék ki azt, aki nem úgy viselkedik, mint ahogy szeretnék.

ha egy uszodában megsérted a házirendet, azért se munkatábort kap az ember, te faszkalap!

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.01.17. 21:23:29

@Brendel Mátyás:

Oroszországi BTK 213. cikk 1/b. pontja:

"1. Huliganizmus, azaz a közrend súlyos megsértése, mely a társadalom tiszteletének nyílvánvaló hiányában nyilvánul meg:
(...)
b) politikai, ideológiai, faji, etnikai, vallási, társadalmi csoport elleni gyűlölet vagy ellenségeskedés miatt -
büntethető közhasznú munkával 180-240 óra időtartamra, vagy munkatáborral egytől két évig terjedő időtartamra, vagy börtönbüntetéssel öt év időtartamig."

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.01.17. 21:25:38

@Brendel Mátyás:

Oroszországi BTK 213. cikk 1/b. pontja:

"1. Huliganizmus, azaz a közrend súlyos megsértése, mely a társadalom tiszteletének nyílvánvaló hiányában nyilvánul meg:
(...)
b) politikai, ideológiai, faji, etnikai, vallási, társadalmi csoport elleni gyűlölet vagy ellenségeskedés miatt -
büntethető közhasznú munkával 180-240 óra időtartamra, vagy munkatáborral egytől két évig terjedő időtartamra, vagy börtönbüntetéssel öt év időtartamig."

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.01.17. 21:27:23

@Brendel Mátyás:

Ha minden ellenzéket összeszámolsz, akkor igen, de ez abszurdum, mert az orosz ellenzék két fő ellenséges táborra oszlik: kommunistákra és liberálisokra, s ezek jobban utálják egymást, mint Putyint.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.01.17. 21:28:42

@Brendel Mátyás:

Ez nem bosszúállás, hanem ítélet egy társadalmilag veszélyes cselekedet ellen.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.01.17. 21:31:44

@Brendel Mátyás:

"mert a hülye papok nem tudnak annyit kitalálni, hogy mondjuk biztonsági erpket alkalmazzanak, és kulturált módon tegyék ki azt, aki nem úgy viselkedik, mint ahogy szeretnék."

A templom célja mindenki beengedése. S ez általában működik is. S ezután is működni fog, mert most már a 3 buta libához hasonló provokátorok el fognak gondolkodni megér-e neki másfél év munkatábort 5 percnyi keresztényellenes hőzöngés.

"ha egy uszodában megsérted a házirendet, azért se munkatábort kap az ember, te faszkalap!"

Egy uszodában maximum zavarod az úszókat, de nem sérted meg belső lelkivilágukat. Nem ugyanaz a kategória a 2.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2013.01.17. 21:49:21

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: a huliganizmus azonban azt jelenti, hogy anyagi kárt okozol vagy emberek ellen erőszakot alkalmazol. tehát ez nem áll

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2013.01.17. 21:50:27

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: ellenben a kommunisták és liberálisokat pont egy egyházállam összehozhatja

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2013.01.17. 21:51:26

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:

"Ateista klubba sem szabad beszabadulni rendet bontani."

nem ítélnénk el 2 év munkatáborra, ha nem okozol kárt és nem erőszakoskodol. mert mi civilizáltak vagyunk, ti meg állatok

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2013.01.17. 21:52:08

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:

"Ez nem bosszúállás, hanem ítélet egy társadalmilag veszélyes cselekedet ellen."

oszt mi a veszélye, kicsihuszár?!

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2013.01.17. 21:55:09

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:

"A templom célja mindenki beengedése. S ez általában működik is."

vannak, amelyek nyitottak, vannak, amelyek sokszor bezárnak. vannak, amelyek legtöbbször zártak.

de az már cinikus kétszínűség ha egy templom nyitva tart, merthogy mindenkit vár, de ha mégsem tetszik valaki, akkor 2 év munkatábor.

kapjátok be, hülye faszok!

"Egy uszodában maximum zavarod az úszókat, de nem sérted meg belső lelkivilágukat. Nem ugyanaz a kategória a 2."

nem. az úszás tényleges zavarása megfogható, komolyabb dolog. ha mondjuk belevizelsz a medencébe, akkor az úszó lelkivilágát is zavarod. és mégsem kapsz 2 év munkatábort. ilyet csak keresztény faszoknál kapsz.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.01.17. 21:56:17

@Brendel Mátyás:

Nem, mert eleve a kommunisták között is van sok hívő ma már. A liberálisok között pedig még több. S a putyinisták között is van sok ateista.

Ráadádul ne feledd, hogy Oroszországban sok más vallás is van, nem csak a keresztény.

S egyházállam nincs, ill. ami van összefonódás, az beleillik az orosz hagyományokba. Ez inkább együttműködés, de semmi több. (Pl. kötelező hittan nincs az állami iskolákban, az egyházi esküvő nem érvényes államilag, stb.)

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2013.01.17. 21:56:52

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:

"politikai, ideológiai, faji, etnikai, vallási, társadalmi csoport elleni gyűlölet vagy ellenségeskedés miatt "

azt mondod, hogy oroszországban tilos politikai kritikát mondani?! akkor az nem demokrácia. ha szabad, akkor a Pussy Riot mást nem csinált.

vallási csoport ellen gyűlöletet nem szítottak.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.01.17. 21:57:20

@Brendel Mátyás:

Hogy szabad más ellen uszítani vallási, nemzetiségi alapon. Ez nagy veszély egy soknemzetiségű, sokvallású államban.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.01.17. 21:59:07

@Brendel Mátyás:

"mindenkit vár, de ha mégsem tetszik valaki, akkor 2 év munkatábor"

Bemehet nem keresztény is, de viselkedjen normálisan, ennyi az egész. Ez alapvető kultúra. A buta libákat nem tanították meg erre kiskorukban, most majd amunkatábor jó lecke lesz.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2013.01.17. 21:59:54

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:

"Nem, mert eleve a kommunisták között is van sok hívő ma már. A liberálisok között pedig még több. S a putyinisták között is van sok ateista."

aha, akkor az ateista putyinistákkal ugye Putyin veszíthet annyit, mint amennyit az ellenzék veszíthet a "liberális ortodox fanatikusokon" (gy.k. ilyen nincs) akik kikellnek a Pussy Riot akcióján.

"Ráadádul ne feledd, hogy Oroszországban sok más vallás is van, nem csak a keresztény."

azok se fogják felkapni a vizet az ortodox templomi akció miatt

"Nem, mert eleve a kommunisták között is van sok hívő ma már. A liberálisok között pedig még több. S a putyinisták között is van sok ateista.

Ráadádul ne feledd, hogy Oroszországban sok más vallás is van, nem csak a keresztény.

"S egyházállam nincs, ill. ami van összefonódás, az beleillik az orosz hagyományokba. "

itt nem a te véleményed a kérdés, hanem a liberálisok és kommunistáké.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.01.17. 22:00:32

@Brendel Mátyás:

Kritika nem tilos.

Oroszországban féldemokrácia van. Kb. mint Horty rendszere volt Mo-n.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2013.01.17. 22:01:17

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:

"Bemehet nem keresztény is, de viselkedjen normálisan, ennyi az egész."

hol van ez definiálva? tilos egy templomban énekelni? a Pussy Riot azt tette. tilos imádkozni? a Pussy RIot azt tette. tilos politizálni?! a szószékról sok pap politizál.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2013.01.17. 22:02:04

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:

"
Kritika nem tilos."

a Pussy Riot csak kritizált. ennyi. semmiféle huliganizmusról szó sincs. nem romboltak, nem erőszakoskodtak.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2013.01.17. 22:02:55

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:

"Hogy szabad más ellen uszítani vallási, nemzetiségi alapon. Ez nagy veszély egy soknemzetiségű, sokvallású államban."

a Pussy Riot egyiket sem tette.

ezt beszoptad, hülyegyerek

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2013.01.17. 22:06:18

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:

"Egy uszodában maximum zavarod az úszókat, de nem sérted meg belső lelkivilágukat."

mint azt a szóhasználatomból levehetted, kurvára sérted a lelkivilágomat a hülyeségeddel. és nézd, nem ítéllek 2 év börtönre, nem jelentelek fel, sőt, még azt se mondom, hogy munkatáborra kéne ítélni téged. sőt, még csak ki se tiltalak innen (ezt ugye megtehetném).

mert én demokrata vagyok, te meg egy hülye baromarcű kis divatdiktátor vagy, mint a keresztények többsége

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2013.01.17. 22:09:27

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:

"nem sérted meg belső lelkivilágukat."

normális ember elviseli, ha sértik a lelkivilágát.

a beteg kis keresztények nem.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.01.18. 08:44:33

@Brendel Mátyás:

Csak 3 adat:
- az oroszok 85 %-a helyeselte a buta libák megbüntetését,
- Putyin támogatottsága 55 %,
- az oroszok 41 %-a ortodox hívő.

Gondolkozz el ezen a 3 adaton. S meglátod, hogy nem valósak a következtetéseid.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.01.18. 08:45:51

@Brendel Mátyás:

Mi is elviselünk mindent, de a templomokat szeretnénk megtartani eredeti funkciójuknak. Ezt mindenki meg is érti alapból. Aki meg nem, annak ott a munkatábor. Ilyen egyszerű ez.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.01.18. 08:46:49

@Brendel Mátyás:

Amit a buta libák tettek, az mindenképpen tilos.

A templom nem táncklub, nem énekklub, nem politikai vitaklub.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.01.18. 08:47:23

@Brendel Mátyás:

Maga az akció, a templom megszentségtelenítése a huliganizmus.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.01.18. 08:49:02

@Brendel Mátyás:

Dehogynem, a kereszténységet sértették egy templomban. Lehet sérteni a kereszténységet, de akinek ez a vágya, legyen szíves ne templomban előadni nézeteit. Ha ugyanazt egy templom előtt csinálták volna, a kutya sem tudna most a 3 buta libáról.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2013.01.18. 09:14:09

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:

"Mi is elviselünk mindent, de a templomokat szeretnénk megtartani eredeti funkciójuknak. Ezt mindenki meg is érti alapból. Aki meg nem, annak ott a munkatábor. Ilyen egyszerű ez."

1) A helyzet az, hogy nyilvános helyeken, köztereken nekünk kell elviselni a sok hülye hívőt, aki keresztet állít, térít, és a Jehova Tanúiról nem is beszélek. Oszt még sem munkatáborozunk itt, mint ti, hülye keresztények.

2) A templom a tiétek, ti építettétek. Mondjuk a mi pénzünkből, de ebbe most ne menjünk bele. Namost, ha az embernek van egy magánépülete, és nem egyedül lakik benne, hanem valamiért oda embereket vár, akkor a következő esetek vannak:

A) Van valami előre megszabott házirend. Ha ezt valaki megszegi, akkor kidobhatod. Mivel van házirend, totál igazad is van. Hiszen a belépéssel az illető a házirend betartását vállalta.

B) Nincs házirend. Ekkor is kidobhatod, aki neked nem tetszik. Kissé vitatható a dolog, mert hát nem mondtad meg előre, de azért még mindig jogod van hozzá.

Ezt bármelyik uszoda, könyvtár, sakk-klub és világi szervezet érti, felfogja. Csak ti, hülye keresztények nem fogjátok fel. Egyetlen világi szervezet nem küldi munkatáborba azt, aki megsérti a házirendet, és ezzel a tagok lelkivilágát. Ezt csak a bornírt, hülye keresztények csinálják. Európában. Mert persze máshol más vallások is csinálnak ilyet.

A keresztények intoleránsak, bosszúállók, és kurvára semmiféle "keresztényi" szeretet nincs bennük.

Az összes világi klub, és mi ateisták is KÜLÖNBEK VAGYUNK NÁLATOK.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2013.01.18. 09:19:35

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:

"Maga az akció, a templom megszentségtelenítése a huliganizmus."

nem az.

1) a huliganizmushoz károkozás vagy erőszak tartozik, anélkül nincs huliganizmus.

2) ha a templomban elkövetett valláskritika (ami ugye nem történt meg) huliganizmus volna, akkor nyilván a Parlamentben elkövetett politikai kritika is az volna. Akkor az a törvény eantidemokratikus volna. Az általad idézett törvényben a "politika" és a "vallás " párhuzamosan szerepelt. Vagy mindkettő huliganizmus, vagy egyik sem.

Tehát két lépésre vagy attól, hogy alkalmazható legyen a törvényed:

A) Hiányzik a huliganizmus az akcióból.
B) Hiányzik a valláskritika az akcióból.

A Pussy Riot sem vallást nem kritizált, se erőszakot nem alkalmazott, sem kárt nem okozott.

Két dolgot tett:

1) Templomban énekeltek. Ha nem tetszik, ki lehet tenni őket, de ez nem törvényszegés, hanem legfeljebb egy hallgatólagos házirendszegés.

2)Politikai kritikát adtak elő.

Valójában amiatt ítélték el őket, mert az első pont ürügyén hamis vádat emeltek, de igazából a háttérben a kettes pont mozgatta a rugókat.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2013.01.18. 09:20:40

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:

még világosabban emgfogalmazva. Ha én megszegem az uszoda, sakk-klub, könyvtár házirendjét, az NEM TÖRVÉNYSZEGÉS, és NEM HULIGANIZMUS. Ez még egy olyan hülyegyereknek is világos kell, hogy legyen, mint te.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.01.18. 09:22:51

@Brendel Mátyás:

A közterület nem ateista terület, hanem semleges terület. Ott mindenki kénytelen elviselni a másikat. A templom NEM közterület.

Nem fogunk toleránsak lenni sosem az általad vázolt értelemben. Megvédjük a templomot.

Az ítéletet nem az Egyház adta ki, hanem az állam.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2013.01.18. 09:24:53

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:

"Dehogynem, a kereszténységet sértették egy templomban. Lehet sérteni a kereszténységet, de akinek ez a vágya, legyen szíves ne templomban előadni nézeteit. Ha ugyanazt egy templom előtt csinálták volna, a kutya sem tudna most a 3 buta libáról."

A hülye papok nyitva hagyták a templom ajtaját. Ha ebből félreértés adódik, akkor kulturált ember kitessékeli az embereket.

Mondok neked még egy példát: Európában, kultúrhelyeken, valódi szekuláris államban lehet olyan, hogy templomban előírások vannak a ruhaviseletre. Namost ha egy turista véletlenül úgy megy be a templomba, hogy ezt sérti, mert mondjuk nem ellenőriznek mindenkit előzetesen, akkor Európában, kultúrhelyen, valódi szekuláris államban nem viszik el munkatáborba az illetőt. Pedig ez is sérti a vallást, legalábbis bizonyára azért van az előírás, mert nem viselik el a hülye papok a miniszoknyát.:)

Hülye keresztényeknél, egyházállamban viszont munkatáborba visznek ilyenért valakit. És hülye keresztények helyeslik.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2013.01.18. 09:36:06

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:

ha jól nézem, akkor csak 23 százalék szerint volt a Pussy Riot akciója az egyház ellen. csak 43 százalék szerint sértette a hívőket. csak 47 százalék szerint sértették a közerkölcsöt. ezek mind kisebbségek.

43 százalék szerint volt túlzott a büntetés, és 15 százalék szerint egyáltalán nem büntetendő. ez durva többség.

30 százalék szerint az egyháznak meg kéne bocsátania, szemben a 21 százalékkal, akik szerint nem. ezzel az ortodox egyház szembe ment. itt volna például a "keresztényi" szeretet, amely ezek szerint a népben jobban megvan, mint az egyházban.

ennek megfelelően az egyházról alkotott véleménye az emberek többségének ugyan nem változott, de akinek igen, azok között valamivel több az, akinek rossz irányban. az egyház Oroszországban is egyre több talajt fog veszteni az ilyenekkel.

több az olyan ember, akik szerint az egyháznak túl sok a befolyása a politikára, mint az olyan, akik szerint túl kevés.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2013.01.18. 09:40:53

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:

"A közterület nem ateista terület, hanem semleges terület. Ott mindenki kénytelen elviselni a másikat."

nekünk sajnos többször kell elviselni titeket.

" A templom NEM közterület."

mondom, akkor zárjátok be, vagy őrizzétek, vagy ellenőrizzétek! ha egyiket sem, akkor tegyétek ki utólag, aki nem tetszik nektek, de ez NEM TÖRVÉNYSÉRTÉS. sehol nem törvénysértés, ha egy nyitott helyre, ahova beengedtek, én nem erőszakoskodok, nem okozok kárt, hanem csak úgy viselkedek, ami éppen nem tetszik a tulajnak, vagy a házszabálynak nem felel meg. ilyenért soha sehol nem jár munkatábor, csak hülye keresztényéknél, és csak egyházállamban.

"Nem fogunk toleránsak lenni sosem az általad vázolt értelemben. Megvédjük a templomot."

felőlem védjétek, de ha valaki nem sért törvényt, akkor azt ne ítéltessétek el!

"Az ítéletet nem az Egyház adta ki, hanem az állam."

tévesen. nem volt huliganizmus.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.01.18. 10:14:40

@Brendel Mátyás:

Ugye te sem gondolod komolyan, hogy a 3 buta liba nem direkt, kitervelten csinálta az egészet, direkt botránykeltési céllal? Nézd meg korábbi akcióikat, a templomi hőzöngés pont beleillik tevékenységükbe.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2013.01.18. 11:08:24

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: direkt csinálták, de ettől még nem lesz bűntény a "házirendsértés". hga direkt megyek be a sakk-klubba, és felborítom a sakktáblát, ha direkt megyek az uszodába belevizelni a medencébe, ha direkt megyek a könyvtárba egy hangos mp3 lejátszóval zavarni a csendet, akkor is csak kidobnak, és nem elítélnek, pláne nem 2 év munkatáborra.

és ha direkt jössz az ateista klubba, és ordibálod, hogy "van isten", mint a hülye, akkor is csak kidobunk, de nem jelentünk fel.:)

Janoss 2013.01.20. 23:08:16

@Brendel Mátyás: "és ha direkt jössz az ateista klubba, és ordibálod, hogy "van isten", mint a hülye, akkor is csak kidobunk, de nem jelentünk fel.:)"

- Kedves Brendel! Kérlek, ne dobd ki maxvalt - aki egy gondolkodni próbáló, de nem tudó birca - mert nagyon jól szórakozok a párbeszédeiteken!

A feljelentést, próbaper gyanánt, azért megfontolnám...

Hunor Levente 2013.01.21. 07:08:57

Ezt a bunkó szexista dumát, amit maxval elereszt!
Buta libák, buta libák, buta libák!

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2013.01.21. 07:26:17

@Janoss: innen nem dobom ki, mert egy blog kommentje arra is szolgál, hogy kritizáljanak. ez egy nyitott, demokratikus helyszín. de például a Facebook csoportból kidobnám.

a lényeg, hogy viszont kultúrországban nem kap két év munkatábort, akármilyen írt vagy hallgatólagos házirendet is sért meg, akármmennyire is szándékos provokációként.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.01.21. 19:19:07

@Brendel Mátyás:

Bocs, de a FB-csoportodhoz nem csatlakozom. Ennek egyetlen oka van: nem szeretném, ha szerepelne a nevem mellett, hogy tagja vagyok egy ATEISTA Klub nevű csoportnak. Egyébként semmi kifogásom a csoportod ellen, persze leszámítva azt, hogy nem értek egyet vele.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2013.01.21. 22:11:13

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: nevezd magad buta libának, mert nem fogtad fel, mi volt a gond!

rabelais · nacifacebook.blog.hu 2013.01.22. 14:20:52

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: az;rt nagy húlye vagy, hogy ha valamivel nem értesz egyet, akkor szándékosan félreérted. meg sunyi is.

dildozer · http://www.youtube.com/watch?v=AwIY4PRIp4s 2013.01.30. 14:23:29

na, a nagy kultúrállamiság jegyében gyorsan be is zárják azt a jogi kiskaput, hogy vallásgyalázás miatt eddig nem lehetett elítélni embereket oroszországban:
www.reuters.com/article/2013/01/27/russia-religion-bill-idUSL5N0AW14X20130127
süti beállítások módosítása