Ateista Klub

“Az írástudók és a farizeusok a Mózes székében ülnek: Annakokáért a mit parancsolnak néktek, mindazt megtartsátok és megcselekedjétek; de az ő cselekedeteik szerint ne cselekedjetek. Mert ők mondják, de nem cselekszik.” Máté 23:2-3 "ne figyeljenek oda arra, amit mondok, egyetlen dologra figyeljenek, amit csinálok" Orbán Viktor

Friss hozzászólások

Címkék

1 (1) abortusz (2) Ádám és Éva (2) adó (1) agnoszticizmus (9) agresszió (4) AIDS (1) áldozat (4) alkotmány (1) államegyház (6) állatvédők (1) altruizmus (2) áltudomány (3) Amerika (1) analitikus (2) analógia (1) anarchizmus (2) anglia (1) anglikán egyház (1) angyalok (1) animizmus (1) antiszemitizmus (1) antropocentrizmus (2) argumentum ad ignorantiam (1) ateista (10) ateisták (1) ateista egyház (4) ateista párt (1) ateizmus (25) ausztria (1) az ateizmus nem hit (6) a hit ereje (2) a vallások vége (11) a vallás bűnei (2) a vallás vége (8) babona (1) bátorság (2) bayer (1) béke (3) berg (1) bergoglio (3) bertrand russel (1) betegség (9) Biblia (16) biblia (11) bizalom (1) bloggolás (1) boko haram (1) boldog (1) boldogság (10) bolgogság (1) börtön (2) boszorkányüldözés (2) botrány (1) breivik (2) búcsúcédulák (1) buddhizmus (12) bújkáló isten (2) bűnkultusz (2) bűnök (13) bűnözés (37) burka (1) bűvészet (1) cáfolás (1) carl sagan (1) celebek (1) cenzúra (7) cherry picking (1) család (1) csillaghamu (1) csoda (11) csodák (1) dawkins (4) deizmus (7) dekadencia (1) demarkáció (3) demográfia (1) demokrácia (6) Dennett (1) descartes (8) diderot (5) divergencia (16) djihad (2) dogma (1) douglas adams (1) dőzsölés (1) drogok (2) dualizmus (10) dzsihád (2) egészség (1) egyenlőség (2) Egyesült Államok (1) egyház (3) egyházadó (1) egyházállam (20) egyházkritika (5) egyháztörvény (3) egyiptom (1) egzaktság (1) egzisztencializmus (2) eincheitswissenschaft (2) életfilozófia (2) életrajz (2) életszemlélet (5) élet értelme (26) eliminativizmus (1) ellenőrzés (2) ellentmondások (2) elmefilozófia (3) elmélet (1) élmény (3) elnyomás (3) elv (1) empirizmus (7) eq (1) eretnekek (3) erkölcs (29) erkölcsi relativizmus (7) erőszak (11) erotika (2) értékrend (3) értelem (5) értelem és érzelem (8) érvelési hiba (3) érzelem (7) esztétika (3) etika (26) etikaoktatás (2) etikaóra (6) etiopia (1) eu (1) eucharistia (1) evangelium (1) evangéliumok (8) evolúció (13) evolúcó (1) ezotéria (5) facebook (2) fanatizmus (8) fejlődés (1) feltámadás (4) felvilágosodás (6) feminizmus (5) fenyő (1) fetisizmus (1) feymann (1) film (16) filozófia (1) filozófiai racionalizmus (1) filozófus (17) filozófusok (4) finnország (2) finomhangoltság (5) fizika (3) fizikalizmus (4) flow (4) fogalomrendszer (1) függőség (1) fundamentalizmus (6) genezis (1) globalizáció (1) gonosz (21) gy (1) gyerekek (3) gyilkosság (3) gyónás (1) háború (1) hadisz (1) hadith (1) hagyomány (1) halál (19) halál közeli élmény (2) házasság (2) hazugság (1) hedonizmus (1) Heidegger (2) hézagok istene (1) higiénia (1) himnusz (1) hinduizmus (8) hinduk (1) hírcsárda (1) hit (20) hitchens (3) hittan (4) hitvi (1) hitvita (3) hit és tudás (16) hit nélkül élni (8) homeopátia (1) homoszexualitás (8) Hume (2) humor (21) húsvét (1) idealizmus (3) időutazás (1) igazi vallás (1) igazolás (23) igazságosság (2) ikon (1) ima (4) india (5) indonézia (2) indukció (1) inkvizíció (15) instrumentalizmus (2) integráció (1) intellektuális tisztesség (2) intelligencia (4) intelligens tervezés (1) intolerancia (3) irán (1) Irán (1) irodalom (2) irónia (3) irracionalitás (1) isten (11) istenérv (22) Isteni Téveszme (1) istenkáromlás (2) isten halott (1) isten nélkül nincs erkölcs (2) iszlám (46) ízlés (1) izrael (2) játszmaelmélet (1) jézus (24) Jézus (11) jog (1) jóságosság (1) kálvinizmus (2) karácson (1) karácsony (8) karikatúra (1) katasztrófa (1) katolicizmus (11) katolikusok (2) kdnp (3) kereszt (1) keresztelés (1) keresztény (9) keresztényésg (3) kereszténység (38) keresztes hadjáratok (1) kettős mérce (1) Kierkegaard (1) kínzás (6) kivégzés (1) klerikalizmus (2) kognitív disszonancia (1) kölcsey (1) kommunizmus (4) kontinentális filozófia (1) könyv (53) könyvégetés (1) korán (3) koron (1) koronavírus (1) korrupció (1) körülmetélés (3) középkor (6) kozmológia (2) közösség (1) kreacionizmus (7) kreacionmizus (1) kult (1) kultúra (2) legenda (1) lélek (9) lengyelország (1) liberalizmus (3) librivox (1) logika (4) lopás (2) lövöldözés (1) luther (2) magyarázat (2) maher (1) mali (1) mária (2) mártírok (1) maslow (1) matematik (1) matematika (2) materializmus (10) matterhorn (1) mazochizmus (1) medicína (1) meditáció (1) megbocsátás (1) megtermékenyítés (2) mémelmélet (2) menekültkérdés (3) mennyország (12) mérleg (1) mese (3) mesterséges intelligencia (6) metafizik (1) metafizika (11) metafóra (6) metodika (1) militantizmus (1) mise (1) miszt (1) miszticizmus (1) mitológia (2) mítosz (5) modernizáció (2) módsze (1) módszertan (2) monizmus (2) monoteizmus (3) moore (1) mormonizmus (1) mormonok (1) multikulti (3) muszlim (2) mutyi (1) művészet (2) múzeum (1) náci (1) nácizmus (4) naturalizmus (1) NDE (1) németország (4) nepál (1) népek ópiuma (10) népírtás (4) népszámlálás (1) neurobiológia (5) neurózis (2) nevelés (1) nietzsche (4) nobel (1) nők (1) objektív (6) objektív és szubjektív (5) occam (5) okság (1) oktatás (11) ökumenizmus (1) öncsonkítás (1) öngyilkosság (2) önszerveződés (1) ontológia (3) örök élet (2) orvoslás (1) ősrobbanás (1) összehasonlító valláskritika (1) pál (2) palesztína (1) panteizmus (2) pap (1) pápa (4) paradoxon (1) paranoia (3) pascal (3) pedofília (3) pedofilia (1) plágium (1) pogányság (3) pogrom (1) pokol (3) politeizmus (2) politika (19) pornó (2) pozitivizmus (1) predesztináció (1) prostitúció (1) provokáció (2) prüdéria (2) pszichedelikus (1) pszichológia (8) qualia (2) rabszolgaság (2) racionalizmus (7) radikalizmus (1) ratzinger (2) redukcionimzus (2) redukcionizmus (2) reform (1) reformáció (2) regresszió (1) reinkarnáció (3) rejtőzködő isten (2) relativizmus (3) remény (1) reprodukálhatóság (1) repülő (1) Richard Dawkins (2) rossz gyógyszer (2) saeed malekpour (1) sajtószabadság (4) sartre (1) sátán (2) satyagraha (1) sci (1) sci-fi (2) skizofrénia (1) sorozat (2) spagettiszörny (2) spiritualizmus (4) statisztika (13) Sunday Assembly (3) svájc (1) szabadság (8) szabad akarat (7) szadizmus (3) szaturnália (1) szegénység (1) szekta (2) szekták (4) szekularimzus (4) szekularizmus (40) szemet szemért (1) szent könyv (2) szent tehén (1) szerelem (2) szeretet (6) szex (5) szimuláció (4) szintetikus (2) szintetikus apriori (1) szkepticizmus (2) szólásszabadság (2) szollipszizmus (1) sztoicizmus (1) szub (1) szubjektív (7) szüzesség (1) szűznemzés (2) takonyangolna (1) talmud (1) tanmese (22) tanulás (1) taoizmus (1) társadalom (6) tautológia (1) TED (1) teizmus (1) tekintély (1) tény (1) teodícea (1) teodicea (8) teológia (10) teremtés (2) teremté ember az istent (1) természet (1) természettörvények (3) terroizmus (1) terrorizmus (17) tervezés (1) test és elme (4) tinik (1) tízparancsolat (4) tolerancia (2) történelem (10) történelmi jézus (6) transzcendencia (2) transzcendens (4) tudás (2) tudatosság (2) tudomány (21) tudományfilozófia (34) túlvilág (11) tüntetés (2) tv (1) üdvtörténet (1) újságírás (2) újtestamentum (3) üldözés (5) undefined (2) unitárianizmus (1) Univerzum (5) USA (2) usa (4) utópia (1) üzletegyház (1) vagyon (1) vágyvezérelt gondolkodás (6) vakok országa (3) válás (1) vallás (24) vallásfesztivál (1) vallásháború (7) valláskritika (5) vallások vége (5) vallásszabadság (18) vallástudomány (1) vallásüldözés (4) vallás haszna (5) valószínűségszámítás (3) vámpírok (1) varázslás (2) vasárnap (2) vatikán (9) vatikáni szerződés (5) végítélet (1) végtelen regresszus (3) véletlen (1) véletlen egybeesés (1) vermes géza (1) vicc (2) videó (6) vikingek (1) világvége (1) vita (2) voltaire (1) vulgáris (1) zavargás (2) zene (3) zombi (1) zsid (1) zsidók (11) zuhanó repülőgép (1) Címkefelhő

e-mail: maxval1967@gmail.com

e-mail: popocatepetl@freemail.hu

e-mail: miigyelunk@gmail.com

A Jézus, aki ellopta a karácsonyt

Csillaghamu 2015.12.25. 07:00

Az USA-ban minden évben kitör a háború karácsony körül ilyen dolgokon, hogy szabad-e „kellemes ünnepek”-et kívánni „kellemes karácsony” helyett, vagy hogy szabad-e a „christmas”-t „xmas”-nek rövidíteni, s ezzel kilökni a „Christ” (Krisztus) betűket a szóból, annak ellenére, hogy az xmas „x” betűje a görög „Χριστός” szóból származik, ami Krisztust jelent.

 

 

 

Mózes vs. Mikulás 
Talán nem vett részt mindenki ilyen vitában itthon, de arról még országunkban is szó esik olykor, hogy mennyire helyes a télapót belekeverni a karácsonyi ünnepbe.

 

Azon is bizonyára mindenki elgondolkodott már, hogy mennyire helyes összevonni az ajándékozást, az anyagiasságot, a vadkapitalista vásárlási rohamot a karácsonnyal, amit a szeretet és  az emberiség megmentője ünnepének tartunk… De mennyien gondolkodunk el arról, hogy egész pontosan mi köze a kereszténységnek és Jézusnak december végéhez, és hogy van-e bibliai vagy történelmi alapja ennek, vagy más karácsonyos hiedelmünknek.

 

Járjunk utána… de csak miután hajtogattunk a fejünkre egy bazinagy alufólia csákót.

 

Remélem, az olvasók többségének nem meglepetés, hogy a karácsony körüli dolgok jelentős része nem bibliai.

A bibliában szó sincs Jézus születésének dátumáról. Egyes keresztény kutatók bizonyos utalások alapján, mint például a birkapásztorok munkája, úgy hiszik, hogy valószínűleg tavasszal születhetett Jézus, mások őszre következtetnek ezekből az írásokból, de egyik sem kőbe vésett tény. Ami azt illeti, rangos keresztények, például az i. sz. 200 körül író Alexandriai Kelemen, híres keresztény püspök és teológus sem tudta megmondani Jézus születésnapját. Irományaiban több különböző dátumot is hátrahagyott, többségük tavaszra szólt, de nem volt köztük az általunk ismert december 25.

 


Akkor hogyan alakult ki?

Tudniillik az északi féltekén december végén, 21-én vagy 22-én a leghosszabb az éjszaka és a legrövidebb a nappal. Ezt hívjuk téli napfordulónak, és szinte minden nép kultúrájában hatalmas ünnepek és grandiózus mitológiai elemek társultak hozzá, hiszen az élet ekkor kezdett ébredezni, a hideg telek ekkor kezdtek el enyhülni.

A római birodalomnak is, ahol a korai keresztények éltek, megvolt a maga i. e. több száz évre visszanyúló tradíciója a téli napforduló körül: a Szaturnusz isten tiszteletére tartott Saturnalia ünnepe. A rómaiak élete ilyenkor teljesen felfordult néhány napra. Óriási lakomákat tartottak, megajándékozták egymást, énekeltek az utcán, fényeket gyújtottak s miegymás.

A 2. évszázad közepe felé elterjedt Sol Invictus (a Halhatatlan Nap istenének) kultusza. 274-ben Aurelianus császár hivatalos államkultusszá is tette az istenség imádatát, aki december 25-én született, és születésnapján (Dies Natalis Solis Invicti) hatalmas ünnepeket tartottak. A keresztény papok féltek a pogány vallások egyes szokásainak népszerűségétől, amelyekben sok keresztény hívő is részt vett, ezért számos ilyet integráltak a kereszténységbe. Így tettek a Saturnaliaval is, illetve a Natalis Solis Invictivel is. E pogány ünnepek eltörlése elképzelhetetlen volt az immár keresztény Római Birodalomban, így a 4. században hivatalosan december 25-e lett a karácsony.

 


Oké, valószínűleg megtaláltuk a dátumot, akkor mi a helyzet a többi részlettel? Mondjuk... a három királyokkal?

Nos, a biblia nem említ sehol három királyt. Máté 2. könyvének eleje meghatározatlan számú bölcsekről beszél, akik asztrológiában jártas keleti papok lehettek a szó eredeti értelmében. Talán úgy lett az X bölcsből 3 király, hogy azok három fajta igen értékes ajándékot hoztak a biblia szerint: „aranyat, tömjént, mirhát”. Neveik, Gáspár, Menyhért, Boldizsár nem jelennek meg sem a bibliában, sem a keresztény írásainkban egészen a 6. századig.

A mai populáris képpel ellentétben a biblia szerint a bölcsek nem is a jászolban találták meg a kisded Jézust, hanem bent a házban. Jászolról egyedül Lukács beszél, de állatokat nem fest köré a biblia.


 

Na de egyáltalán hol találták meg a szent családot a bölcsek? És mit keresett ott a család?

Máté könyve szerint Mária és József Betlehemben éltek, s Jézus születése után Názáretbe költöztek. Ne felejtsük el, hogy a Jézus születése körüli, a bibliának és a történelemnek is ellentmondó hiedelmeinknek egyik fő célja az, hogy szimpátiát ébresszen bennünk a sok viszontagságot átélt kisded és családja iránt, így talán épp ezért maradt meg a közhiedelemben Máté verziója helyett Lukács elbeszélése, aki szerint Mária és József Názáretben laktak, és úgy 150 km-t utaztak Betlehembe az igencsak terhes Máriával. Ismét fontos megjegyezni, hogy Betlehem városát azért kellett a történetbe szőni, mert ezer évvel korábban itt született a zsidók legnagyobb királya, az ótestamentum Dávidja. Ahhoz, hogy a zsidók prófétának fogadják el, fontos, hogy Jézus valamilyen módon Dávid leszármazottja legyen (pld Sámuel könyve). Ezt a célt szolgálja a betlehemi származtatás, illetve Jézus vérvonala, amiből két egymásnak ellentmondó, egymást kizáró verziót kaphatunk Lukács (3:23-38) és Máté (1:1-17) könyvében. Ami azt illeti, Lukács (2:4) szerint azért kellett Józsefnek 150 km-t legyalogolnia egy várandós nővel, mert József (az ezer éve élt) Dávid leszármazottja volt. Ez persze teljesen obszcén, és semmi értelme nincs. Ezer év távlatának függvényévé tette volna a Római Birodalom a cenzusokat/adók beszedését? Nem. Az ég világon semmilyen erre utaló bizonyítékunk sincs erre, és ordít róla, hogy csupán az ótestamentummal próbálják összefűzni Jézus karakterét az írók.

 


Názáretet azóta sem sikerült megtalálnunk, egyébként, pedig minden bizonnyal a történelem egyik legjobban keresett települése. Még abban sem vagyunk biztosak, hogy Jézus korában létezett-e egyáltalán Názáret nevű település. Az első két évszázadból egyetlen emlékünk sincs, amely létezésére utalna, annak ellenére, hogy számos galileai település nevéről van írásos emlékünk. Pont arról ne lenne, ahonnan a megváltó származott? Názáretre az első utalásunk egy 200 körül íródott dokumentumból van.

Tehát a település Jézus idejében vagy nem létezett, vagy nem élhetett ott 100-400 embernél több. Egy ilyen apró falu viszont szöges ellentétben áll a bibliában leírtakkal, miszerint zsinagógája és szentírásai vannak Názáretnek.

 


Heródes király valóban parancsba adta minden 2 évesnél fiatalabb kisded meggyilkoltatását?

 


Nem.

 


A bibliát alkotó írásokat rengeteg ismeretlen ember írta (s még több változtatta). Minden írónak más elképzelése volt a dolgokról és azok jelentőségéről. A gyermekek meggyilkoltatása egyedül Máté evangéliumában van jelen. Sem a biblián belül, sem más írásos vagy régészeti emlékeinkben nem szerepel ilyen eseményre utaló jel. A Máté neve mögé bújó ismeretlen szerző mindent megtesz, hogy Jézust az ótestamentumban megígért prófétának állítsa be, és minél több hasonlóságot próbál teremteni Mózes és Jézus közt. Ugye emlékszünk arra, mikor a fáraó megpróbálja megölni Mózest születése után, vagy amikor nem engedi el Egyiptomból a zsidókat az ótestamentumban, és isten fenséges jóságában és mindenhatóságában meggyilkolja Egyiptom összes elsőszülöttjét? E között a történetek közt akart Máté evangéliumának ismeretlen írója párhuzamot vonni Heródes király gyermekgyilkosságaival. Sőt, hova máshová küldené az író a Heródes haragja elől menekülő családot, mint Egyiptomba?

 


Nos, ami azt illeti, Mátéval ellentétben Lukács evangéliuma nem is említi Egyiptomot, hanem Lukács szerint rögtön visszatértek Jeruzsálembe, majd haza Názáretbe.

Ismét egy önellentmondás a számtalan közül.

Máté Jézusát viszont Egyiptomba menekítették szülei és évekig ott is éltek, míg Heródes meg nem halt – Időszámítás előtt 4-ben.

 


Micsoda?
Hogy Heródes i. e. 4-ben halt meg? Tekerjünk vissza egy kicsit!

Mint tudjuk, József és Mária azért indult el Lukács szerint, hogy adót fizessen/cenzuson, egyfajta népszámláláson vegyen részt, hiszen a császár „adót vetett ki az egész világra mikor Czirénius volt Szíria kormányzója”.

A helyzet viszont az, hogy ez ellentmond történelmi tudásunknak. Tudjuk például, hogy Heródes, Júdea királya i. e. 4 tavaszán meghalt. Azt is tudjuk, hogy Czirénius i. sz. 6-ban lett Szíria kormányzója. Tizenegynéhány éves inkonzisztencia van tehát itt.

 

 


De... Legalább Mária szűz volt... Igaz?

Nos... Igen is, meg nem is. Mint ahogy azt a bibliától megszoktuk: ellentétes, egymást kizáró dolgokat olvashatunk ki Máriáról is.

A nézet, hogy Jézust szűz anya szülte, a második évszázadban terjedt el a keresztények közt. Az ótestamentum könyve, Ézsaiás, egy olyan messiásról beszél, akit egy „almah” szül meg. Ez a héber szó „fiatal lányt”, házasítható hajadont, s néha szüzet jelent. Minden bizonnyal ezt a próféciát félreértelmezve írták meg később az új könyveket szerzőik. Na de hányan tudjátok azt, hogy a biblia több helyen is beszél Jézus lány- és fiútestvéreiről? Jakabról talán hallottatok.

Mivel a testvérek létezése (Lukács 8:19, János 2:12, Apostolok 1:14)   ellentmond több nagyobb egyház tanításainak, ezért mindenki nagyban hallgat erről, annak ellenére, hogy a biblia része! A katolikus egyház veszettül kardoskodik amellett, hogy a Boldogasszony Jézus születése előtt és után is szűz volt haláláig, pedig Jézus születése utáni szüzességéről még a biblia sem tesz állítást. Sőt! Nem csak hogy a bibliakutatók általában, de több neves katolikus bibliakutató is egyetért azzal, hogy Jézusnak bizony legalább 4 fiú- és 2 lánytestvére volt a szentírás szerint: Jakab, Simon, Józsé, Júdás (Máté 13:55) – nem az árulkodós fajta, hisz a Júdás igen gyakori név volt abban az időben, akár csak a Jézus (azaz Yeshua).

 


A teljesség igénye nélkül megpróbáltam tömör lenni, hiszen alaposan végigtaglalva 100-200 oldal sem lenne elég mindenre. Úgy gondolom, hogy az emberek többségének a fenti dolgok legalább egy része teljesen újszerű. Kifejezetten sok mítosz van a karácsony körül hívő és nem hívő oldalról is. Megértem, hogy a konspirációs elméletek korában az emberek kételkednek az ilyen megdöbbentő információkban, s úgy gondolom, hogy aki csak úgy elhiszi nekem a fentieket kételkedés, gondolkodás, utánanézés nélkül, az rosszul teszi, hiszen a kételkedés a tudás fájának kertésze. Ezek nem okkult titkok, s megpróbáltam őket alátámasztani bibliai utalásokkal és egyéb linkekkel. A biblia figyelmes olvasásával össze lehet kötögetni a pöttyök egy részét. Ha valaki utánanéz – és átvágja magát a szkepticizmus dzsungelvágó késével a sok mítoszon és hamis állításon – akkor ő is megláthatja, hogy a karácsony körüli hiedelmeink jelentős részének semmilyen bibliai alapja nincs. Úgy gondolom, hogy a vallásos emberek is profitálnak az ilyen hiedelem-levedlésekből – feltéve, hogy az igazságot keresik. Egyszer talán megkérdezik magukat, hogy a vallásuk is hasonlóan erős alapokon nyugszik-e.

 


Szóval jönnek az ateisták és
döglött egeret tesznek a karácsonyfám alá?

Szó sincs róla. Az ateisták többsége élvezi a karácsonyt. Nincsen semmi probléma azzal, ha az emberek ünnepelnek és jól érzik magukat, bezabálnak és a szeretteikkel vannak. Sőt. Többségünk még a pogány karácsonyfa illatát, a tékozló fényeket, a Bud Spencer filmeket és a többi velejáróját is kedveli… csupán nem szeretünk hazugságokban élni, és tisztában vagyunk azzal, hogy ahogy nem a mikulás hozza a kéményen keresztül az ajándékokat, úgy az ünnep mögött sem egy kétezer éves, mitikus figura születése áll.

 


Nézzetek vissza húsvétkor! Akkor elmondom, milyen hatalmas problémák vannak a kereszténység másik legszentebb ünnepe körül.

 


A végén álljon itt egy ateista karácsonyi dal Tim Minchintől (felirat bekapcs: jobb alsó sarokban):

 

 

Címkék: karácsony jézus biblia kereszténység

> 61 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ateistaklub.blog.hu/api/trackback/id/tr884975254

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.12.21. 20:41:07

Ezzel most mit lepleztél le? Mert tulajdonképpen semmi olyat nem írtál ami ellentétes lenne a kereszténységgel.

A dal pedig gusztustalan.

Caenorhabditis elegans 2012.12.21. 23:54:35

Egy nagyon apró megjegyzés:
"hiszen az élet ekkor kezdett ébredezni, a hideg telek ekkor kezdtek el enyhülni."

Én az utóbbi időkig el sem gondolkodtam ezen, de nemrég teljesen más okból utánanéztem: Európában teljesen klasszikusan nem a december vége a leghidegebb időszak, hanem a január vége, amikor már hosszabbodnak a nappalok. Budapest, Berlin és London éghajlati jellemzői mind ezt mondják: a leghidegebb hónap mindig a Január, utána a Február, ezek után következik csak a December. Azaz hiába hosszabbodnak a nappalok, a legnagyobb hidegek még csak most jönnek. Számomra ez amúgy nagyon meglepő és némileg illogikus is, végülis az ember a több napsütéses órától inkább felmelegedést várna, mint lehülést, de gondolom megvan a maga oka .
(a December, a többi hónappal ellentétben kimondottan csapadékos hónap, ami felhőkkel jár, aminek esetleg szigetelő hatása van... esetleg összefügghet, vagy nem. Azóta gondolkodom hogy miért van ez az egész, de még nem jöttem rá)

Csillaghamu · http://csillaghamu.blog.hu 2012.12.22. 09:58:30

@Caenorhabditis elegans:
Jogos a meglátás, bár úgy vélem, hogy a szimbolikus elképzelésen ez a tény nem változtat.

Az egyik fő oka annak, hogy általában nem December a leghidegebb hónap az a víz. A Föld felszínének nagy része víz. A légkör és a talaj is sok vizet tartalmaz, és a víz hőfoka nehezebben csökken, ezért lassítja a lehűlést. Utána kéne néznem, de szerintem a talajnak is van a viztartalmán felülmutató hasonló hatása. Az is biztos, hogy a fehér hó és jég jobban visszaveri a napsugarakat, mint más.

bolhabetu 2012.12.22. 14:23:00

@Caenorhabditis elegans:
Ezt én akartam megjegyezni, csak nem akartam kukacoskodónak tűnni. :)
A téli napforduló ünnepe valóban inkább csak a nappal hosszabbodását ünnepli, a természet ébredése inkább köthető a farsangi illetve húsvéti hagyományokhoz. Az is jó kérdés persze, hogy az ókorban a mediterrán tájakon milyen volt a klíma.

Én sem vagyok éghajlatszakértő, de az alábbi tippjeim vannak:

1. Decemberre hótakaró borítja a hegyeket és az északi régiókat végig, ami rengeteg hőt ver vissza, és amíg el nem olvad sokkal hidegebb az időjárás az adott féltekén.
2. Az óceánok hatása. Hatalmas víztömegeket kell lehűteni és felfűteni. A globális felmelegedéssel kapcsolatos egyik nagy félelem, hogy felborul a Golf-áramlat és Európában beköszönt a jégkorszak, mert oda a "távfűtés".

De csak tippek. Annyira jó olyan dolgokról spekulálni, amikben nem vagyok szakértő, és egy szakértő valszeg öt perc alatt mindent elmondana. :)

(Most vettem észre, hogy közben más is nagyjából leírta ezt.)

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
"Ezzel most mit lepleztél le?"

Mindig ez a konteókon edzett gondolkodásmód. :) Szerintem finoman szólva érdekes, hogy semmi szükség Zeitgeist szintű porhintésre és dezinformálásra, csak az ami a Bibliában írva vagyon elég egy WTF pillanathoz.

"A dal pedig gusztustalan."

Akkor rossz dalra kattintottál? Nem véletlenül ezt nézted?
www.youtube.com/watch?v=Sph8Qu8wLAk
Bár nekem ez is tetszik.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.12.22. 18:49:26

@bolhabetu:

"Szerintem finoman szólva érdekes, hogy semmi szükség Zeitgeist szintű porhintésre és dezinformálásra, csak az ami a Bibliában írva vagyon elég egy WTF pillanathoz."

Mire gondolsz. Annak WTF akinek fogalma sincs az egészről. Ez így valóban a ZG színvonala - közismert tényeket szenzációs leleplezésekként mond el.

Caenorhabditis elegans 2012.12.22. 20:01:27

@Csillaghamu: A szimbolikus elképzelésen természetesen nem változtat :) Én magam, minthogy ateista vagyok és érzékem sincs a hagyományos ünnepléshez, végülis a karácsonyt a napforduló ünnepének neveztem ki magamban.

Caenorhabditis elegans 2012.12.22. 20:05:26

@Csillaghamu: ..ja amúgy nekem pár hónapja már megvolt az a szakaszom, hogy vérre menő vitákat folytattam a jelenség okairól, mostmár nem szeretném folytatni a kukacoskodást :) főleg, hogy amúgy nagyon nem értek a témához.

Amit írtál az hivatalos, szakértői álláspont, vagy inkább csak vélemény?

bolhabetu 2012.12.22. 20:07:46

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
" Ez így valóban a ZG színvonala - közismert tényeket szenzációs leleplezésekként mond el. "

A ZG-ben nem sok tény volt, a valláskritikai része különösen fájdalmas.

Közismert? Ateisták körében biztosan.
newsfeed.time.com/2010/09/28/survey-atheists-know-more-about-religion-than-believers/

Csillaghamu · http://csillaghamu.blog.hu 2012.12.22. 20:23:55

@bolhabetu:
A ZeitGeist-tel az a bajom, hogy felismer pár valós problémát és megmozgat jóindulatú embereket, de valóban tele van rengeteg hibával és ostobasággal. A valláskritika része különösen siralmas. Egy gyors Google keresésbe kerülne megtudni például azt, hogy Mithrast nem egy szűz szülte, és meg sem ölték, hogy azután feltámadjon, satöbbi. Viszont azok, akik látják, hogy sántít a Jézus sztori hajlamosak bekajálni az egyik mítosz (Jézus) helyett egy másikat (ZG fals Mithras állításai).

Csillaghamu · http://csillaghamu.blog.hu 2012.12.22. 20:27:05

@Caenorhabditis elegans:
Találtam neked pár hiteles forrást a témában:

www.ccmr.cornell.edu/education/ask/index.html?quid=1120
www.polaris.iastate.edu/NorthStar/Unit5/unit5_sub3.htm

A talaj és a víz úgy néz ki egyaránt kulcsszerepet játszanak ebben a jelenségben.
A felhőkről, jégkristályokról, hó miatti visszaverődésről nem sok utalást találtam. Talán nem olyan jelentősek, de azért úgy gondolom azok is szerepet játszhatnak.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.12.23. 08:44:30

@bolhabetu: @Csillaghamu:

A ZG-nek nem csak a vallási részével van gond. A vallási része szinte teljesen szar. De a gazdasági része kb. ugyanez. Hiba hiba után, hamis adatok egymás után.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.12.23. 08:46:47

@bolhabetu:

Van olyan hívő aki csak a szívével hívő, s nem érdeklődik a teológia iránt. Ebben semmi gond nincs.

bolhabetu 2012.12.23. 10:44:03

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
Ha viszont elég sok van, akkor talán túlzás azt állítani, hogy a teológia és egyháztörténet "közismert" állításai valóban közismertek, és ezeket elősorolni olcsó szenzációhajhászat.
Ezen az alapon el lehetne ítélni a "100 történelmi tévhit" vagy az "50 pszichológiai tévhit" és más hasonló könyvek szerzőit. (De minek ezeket felemlegetni, a te blogodon is van Biblia-i tévhitek bejegyzés.)
Mert amiket a szenzációhajhász címek mögött írnak, az közismert - a szakmának, meg a tájékozottabb laikusoknak. Csak a nagyérdemű publikum hiszi szentül az ellenkezőjét.

meglévő alap 2012.12.24. 14:00:45

Na ezért nem ülték meg az első keresztyének a karácsonyt, majd amikor Nagy Konstantin megadja a keresztyéneknek a vallásszabadságot 313-ban, akkor kerül be a keresztyénségbe a pogány eszmék. A háromkirályok meg stb. Bibliában nem szereplőú állítás Róma azon törekvése, hogy a hagyománnyal egészítse ki a Bibliát.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.12.25. 16:16:45

@meglévő alap:

Nem. Mindigis a hagyomány volt az alap. A Biblia is a hagyomány eredménye.

meglévő alap 2012.12.25. 19:15:20

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Addig mi ki nem alakult a bibliai kánon 200 körül. Bár többféle változata volt eleinte. Egyes könyveket elfogadtak, másokat apokrifeknek tekintettek. Azt sem szabad elfelejteni, hogy a keresztyénség alapjai a zsidó vallásban gyökereznek, ezért nyilván a pészach ünnepével a húsvét a Feltámadás ünnepe párhuzamba volt állítható. Az úrvacsora pedig a keresztyének széderestjének mondható. A karácsony szó pedig a Bibliában nem is szerepel, de még a négy evangélium közül kettő ki sem tér Jézus születésére. Ma pedig már a keresztyéneknek is furcsa, aki azzal áll elő, hogy a Húsvét a nagyobb ünnep, mint a jóval későbbi eredetű karácsonynál. A keresztyén gondolkodók ezt illették a sollemnis sollemnitates elnevezéssel, vagyis az ünnepek ünnepe jelszóval. Így tehát a karácsony a maga cirkuszával, amúgy is életidegennek tekinthető a Biblia felől nézve.
A szűzi születést sem mindenki vallja a protestánsok meg egyenesen beszélnek arról, hogy Jézusnak voltak testvérei, akiket a katolicizmus unokatestvéreknek titulál, hogy bálványozhassa az "örökké szűz" Máriát.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.12.25. 19:21:26

@meglévő alap:

A bibliai kánont az Egyház alakította ki, Isten szava, a Szent Hagyomány alapján.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.12.25. 19:23:51

@meglévő alap:

"Ma pedig már a keresztyéneknek is furcsa, aki azzal áll elő, hogy a Húsvét a nagyobb ünnep, mint a jóval későbbi eredetű karácsonynál. "

Az ilyen keresztényeknek halvány fogalmuk sincs a keresztény vallás alapvető tanairól. A Karácsonyt alig ünnnepelték a korai Egyházban, még a III. században is ritka volt. Teológiai jelentősége ma is másodlagos.

CsakMintTe 2015.12.25. 08:32:44

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Isten szava? Ezt hogy kell érteni? Isten lediktált egy csomó önellentmondó történetet? Mi célja lehetett ezzel?

CsakMintTe 2015.12.25. 08:36:10

@maxval bircaman BircaHang Média: Oké, akkor újra kérdezem: ezt az Isten szava dolgot hogyan kell értelmezni?

maxval bircaman BircaHang Média · http://bircahang.org 2015.12.25. 08:43:36

@CsakMintTe:

Isten szava az, amit átadott földi működése során tanítványainak.

CsakMintTe 2015.12.25. 08:46:40

@maxval bircaman BircaHang Média: Akkor átvitt értelemben mégiscsak "diktált". Miért ennyi önellentmondó dolgot adott át? Miért nem mindig úgy, mint mondjuk a tízparancsolatot? Az egyenes, és kábé egyértelmű. A többi miért ilyen zavaros?

potie23 2015.12.25. 08:47:11

@bolhabetu: @Caenorhabditis elegans:

A válasz sokkal prózaibb.Tél forduló után még nem jelentősen csökken az éjszaka.Tehát lehűlés tovább folytatódik.Február végére már jelentős különbség.Nyilván belejátszik a tenger de nem ez az elsődleges.

www.feketebt.hu/napkelte-napnyugta.pdf

Ugyanez meg van nyár fordulókor.Júniusban van és július a legmelegebb hónap.

A tél enyhülésének ünneplése hagyományosan vízkeresztkor van.Hagyomány szerint ekkor olvadnak meg először a befagyott patakok ez az első jele tél végének.A tél búcsúztató ünnepségek utolsó napja pedig hamvazószerda.

maxval bircaman BircaHang Média · http://bircahang.org 2015.12.25. 09:29:47

@CsakMintTe:

Nincs semmilyen ellentmondás Isten tanításában.

CsakMintTe 2015.12.25. 09:32:32

@maxval bircaman BircaHang Média: A fenti posztot olvastad? Bizonyára, hiszen magad is elfogadtad, hogy nincs benne semmi új. Vagyis magad is tudsz a poszt által felsorolt ellentmondásokról. Na most a te istened szava mégis mennyire megbízható?

megamedve 2015.12.25. 09:40:50

Minen vallás a porhüvely következménye. Alakul, változik, de az elmúlástól való félelemből ered.
A többi rizsa.

CsakMintTe 2015.12.25. 10:17:43

@maxval bircaman BircaHang Média: Már feltettem a konkrét kérdésemet. Többször is. Mivel nem feltételezem, hogy nem tudsz olvasni, így azt feltételezem, hogy válaszod nincsen. Mint általában.
Tulajdonképpen milyen szép, izgalmas dolog is a hit. Egy csomó kérdést vagy meg sem kell hallani, vagy ködösítéssel el lehet siklani felettük. A maradékon meg meg lehet sértődni. Kinek-kinek vérmérséklete és intelligenciája szerint.
Mindegy, Birka, boldog napfordulót neked is.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2015.12.25. 10:21:19

@potie23: "A tél enyhülésének ünneplése hagyományosan vízkeresztkor van.Hagyomány szerint ekkor olvadnak meg először a befagyott patakok ez az első jele tél végének."

általában akkor kezdődik az igazán hideg. idén is például legfeljebb akkor lesz hideg, ha egyáltalán.

CsakMintTe 2015.12.25. 10:23:45

@Brendel Mátyás: A lecsupaszított verziója még a legkevésbé zavaros faszság az egész keresztény mitológiában. (Ami persze sokat elmond a többiről.) Na jó, nem az egész, de hogy ne ölj vagy ne lopj, ezek legalább vallás nélkül is működő követelmények. Meg egyébként is csak azon perverziómat próbáltam megint kiélni, hogy Birkát egy kicsit kibillentsem. Mea culpa :)

maxval bircaman BircaHang Média · http://bircahang.org 2015.12.25. 10:54:30

@CsakMintTe:

Ha ban konkrét kérdésed, tedd fel. Ha nincs, nincs mire válaszolnom. Nem látok nálad általam megválaszolatlan kérdést.

CsakMintTe 2015.12.25. 11:12:11

@maxval bircaman BircaHang Média: Persze, hogy nem látsz. Az lenne meglepő, ha látnád, akkor még urambocsá' válaszolni is kellene. Gy.k.: a ködösítés még nem válasz. Csókoltatlak.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2015.12.25. 11:45:15

@CsakMintTe: "ne ölj vagy ne lopj, ezek legalább vallás nélkül is működő követelmények."

csak ugyebár a "Ne ölj" parancsánál az élet bonyolultabb. katonák és rendőrök de bizony ölnek, és úgy helyes.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2015.12.25. 11:46:55

@CsakMintTe: Birkát odáig lehet elvinni, hogy elismerje, amit ő mond vagy a vallása tanít, az nem racionális, inkonzisztens, azaz értelmes ember számára baromság. de ő ettől még szemrebbenés nélkül hiszi, nem hatja meg.

CsakMintTe 2015.12.25. 15:02:45

@Brendel Mátyás: Nos, szerintem az sem helyes, hanem csak kényszerű, de ez egy egész másféle vita, egyébként persze értem, mit mondasz.
Ami meg Birkát illeti: hát, ma ennyi sem sikerült, de nem lehet minden nap gyereknap :)

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2015.12.25. 15:27:49

@CsakMintTe: olyanról nincs szó a tízparancsolatban, hogy vannak "kényszerű" dolgok is. abban csak helyes és helytelen dolgok vannak.

CsakMintTe 2015.12.25. 15:35:27

@Brendel Mátyás: Én meg örülnék, ha nem lennének kivételek. (Pedig még vega sem vagyok.) Mondom, hogy értem én, amit mondasz, messze nem a vallási parancsokat védem, és simán nem engem, megrögzött ateistát kell meggyőzni. Vegyük úgy, hogy rossz példát húztam elő az antitrollkodáshoz.

potie23 2015.12.25. 16:32:53

@Brendel Mátyás: Kétségtelen amit mondasz,hogy ekkor jönnek a kemény hidegek, de hagyomány szerint mégis ekkor van az első olvadás, ami nem zárja ki a későbbi kemény fagyokat,első jele tél végének a közeledésének, nem pedig a tél végét jelenti, az hamvazószerda.Ez a magyarázata a pravoszláv hívőknek a vízkeresztkor való fürdését, amit összemostak egyházi elemekkel.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2015.12.25. 16:59:49

@potie23: ja hát közben bármikor olvadhat és fagyhat. ezen a szélességi körön...

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2015.12.25. 21:07:40

@szárny: az első felét nem állítom, a második fele igazoltan igaz.

egyébként nagyon lejárt duma ezerszer olvastam már. próbálj meg valami értelmesebbel jönni, ez nagyon az alja!

Mítoszromboló 2015.12.30. 16:20:23

Hát ennyi ostobaságot règ olvastam már, csak röhögni tudtam rajta. A december 25.-i Jèzus születèsènek cáfoltata az egyetlen, ami igaz, bár hozzá kell tegyem a biblia termèszetesen sehol sem mondja Jèzus születèsènek napját, de semmikèpp nem december ez igaz. Amin a legjobban röhögtem, hogy állítólag Názáret a legkeresettebb települès a világon, máig nem lelik. Segítek apám, bár ha egy ilyen alsótagozatos feladat megrogyaszt, mit gondoljak az egèsz cikk valódiságáról? Komoly kutatás előzhette meg!:-) :-) Názáret :https://www.google.com/maps/place/32°42'00.0"N+35°18'00.0"E/@32.7043335,35.3,15z?hl=hu

A többire nem reagálok, mert annyira amatőr a "mű", hogy nem èri meg az energia ráfordítást se. Nonszensz.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2015.12.30. 17:01:07

@Mítoszromboló: " Amin a legjobban röhögtem, hogy állítólag Názáret a legkeresettebb települès a világon, máig nem lelik."

hát igen, ha te a postban szereplő azon állítást, hogy Jézus korából nem lelték Názáretnek a nyomait így olvastad, akkor te erősen diszlexiás vagy, és a dilettáns is te vagy, nem pedig a post. természetesen egy nagyon hülye embernek egy jó post lehet nagyon hülye, ez nem rendít meg minket.

Mítoszromboló 2015.12.31. 10:28:03

Próbálom követni a gondolat menetedet, de bevallom nem könnyű. Hogyan értelmezzem azt a mondatot, hogy "Názáret a legkeresettebb város"? Mikor? A múltra nem érthetem, mert akkor talán a mondat úgy lenne értelmes, hogy a legkeresettebb város VOLT, abban az időben. Kérdés milyen bizonyíték van arra, hogy egyáltalán keresték? Ma meg a kutya nem keresi, mert ott van, ahol mindig is volt:-)

Abban hiszel, amiben akarsz, nem trollkodni jöttem ide, csak fenn akadt a szemem egy teljesen nyilván való butaságon. Názáret az egyik legősibb település ami akkor is, most is ott van ahol volt. Amúgy a cikk célját sem egészen értem. Mit szeretne bebizonyítani? Hogy a biblia hasznavehetetlen hülyeség és tele van legendákkal, ami csak arra érdemes, hogy jót röhögjünk rajta? Ennek eldöntésére van egy sokkal egyszerűbb megoldás mint kreált történelmi dolgokon vitázni. A puding próbája az evés, ez talán ismert mondás előtted is.
Próbáld ki a bibliában található bármelyik alapelv alkalmazását az életedben mondjuk 1-2 hónapig, és döntsd el, jó vagy rossz hatással van az életedre vagy sem. Ezt meg hasonlítsd össze azzal, ami a TV-ből árad, vagy mondjuk a saját kútfejedből eddig alkalmaztál. Segítség képen mondok egy alapelvet: "Amint szeretnétek, hogy az emberek veletek cselekedjenek, ti is hasonlóképpen cselekedjetek velük". Ez például homlok egyenest mást tanít, mint ami ma népszerű. Kérdés, hogy van-e jó eredménye vagy ostobaság? Ki kell próbálni. Ha nem működik el kell felejteni a bibliát, kár bizonygatni magadnak vagy másoknak, hogy pontatlan, ha egyszer a tanácsai sem működnek. De ha jó eredménye van, talán megérdemel annyi figyelmet, hogy akkor más alapelveket is alkalmazzon az olvasója.
Én más nevében nem tudok nyilatkozni, de gyermek korom óta figyelembe veszem, amit a biblia mond és több, mint 40 év alatt alig akadt dolog, amit meg kellett bánjak, köszönhetően annak, hogy a bibliai alapelveket figyelembe vettem. Ellentmondásosnak tűnő részek mindig is voltak a bibliában én ezt sosem vitattam, de ha mögéjük néz az ember alaposan, a megállapításai, alapelvei, törvényei kikezdhetetlenek és tökéletesek. Helyes indíték nélkül pedig sosem fogod megérteni ami benne van leírva, mert a biblia nem egy novella. Ahhoz szívállapot kell, de úgy nekiállni olvasni, hogy a kifogásokat és az ellentmondásokat gyűjtögetem ki belőle, úgy nem fog sikerülni. Egyszerre csak egy dologra koncentrálj. A bibliai alapelvek megismerése lehet az első. Működik vagy sem? Aztán lehet tovább menni, hogy most mi a helyzet ezekkel a történelmi adatokkal. Azt csak halkan jegyzem meg, hogy egy alapelv értékén az égvilágon semmit sem változtat az, hogy te vagy akárki más nem leli/lelte názáretet.

Engedd meg, hogy Will Durantól idézzek, aki egy elismert történész: "Az, hogy néhány egyszerű ember egy nemzedék alatt kitaláljon egy ilyen hatalmas és vonzó egyéniséget (Jézus), aki ilyen magasztos, erkölcsös, és ennyire az emberi faj testvériségének ábrándképét sugalmazza, az sokkal hihetetlenebb csoda lenne, mint az evangéliumokban leírt bármelyik csoda."

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2015.12.31. 12:41:03

@Mítoszromboló: @Mítoszromboló:

""Názáret a legkeresettebb város"? Mikor?"

A bekezdésből tök nyilvánvaló, hogy ezt úgy kell érteni, hogy a Jézus korabeli nyomokat keresik, és azt, hogy a jelen időkig keresik.

"Amúgy a cikk célját sem egészen értem. Mit szeretne bebizonyítani? Hogy a biblia hasznavehetetlen hülyeség és tele van legendákkal, ami csak arra érdemes, hogy jót röhögjünk rajta? Ennek eldöntésére van egy sokkal egyszerűbb megoldás mint kreált történelmi dolgokon vitázni. A puding próbája az evés, ez talán ismert mondás előtted is. "

Ha szerinted a szar próbája is az evés, akkor jó étvágyat hozzá!:)

"Próbáld ki a bibliában található bármelyik alapelv alkalmazását az életedben mondjuk 1-2 hónapig, és döntsd el, jó vagy rossz hatással van az életedre vagy sem."

Minek rontsam én el ezzel az életemből 1-2 hónapot, amikor enélkül is látható, hogy komolytalan írás, komolytalan, nevetséges, elavult javaslatokkal?! Miért kéne nekem kipróbálni mindenféle szart, amiről már tudható, hogy szar?! Miért kéne nekem kipróbálni valamit, ami a tapasztalataim szerint nem jó?!

"Segítség képen mondok egy alapelvet: "Amint szeretnétek, hogy az emberek veletek cselekedjenek, ti is hasonlóképpen cselekedjetek velük". Ez például homlok egyenest mást tanít, mint ami ma népszerű."

Viszont nem kell kipróbáljam ahhoz, hogy tudjam, hogy hülyeség. Például én karácsonyra szívesen kapnék egy ateista könyvet, de a hívő nagybácsimnak nem adok ateista könyvet karácsonyra. Én szívesen kapnék egy kézzel hajtható biciklit, de a nyugdíjas anyámnak nem adok kézzel hajtható biciklit karácsonyra. Sőt, nekem egyáltalán nem szükséges boldog karácsonyt kívánni, de másoknak ez jól esik, ezért van, amikor ezt kívánok másoknak.

" Kérdés, hogy van-e jó eredménye vagy ostobaság? Ki kell próbálni."

Nem kell kipróbálni. Sokkal több tapasztalatom van az életről, és sokkal intelligensebb vagyok annál, hogy erre a szintre süllyedjek. Az élet bonyolultabb annál, semmint, hogy ilyen lózungokat komolyan vegyek.

"Ellentmondásosnak tűnő részek mindig is voltak a bibliában én ezt sosem vitattam, de ha mögéjük néz az ember alaposan, a megállapításai, alapelvei, törvényei kikezdhetetlenek és tökéletesek."

az ellentmondásos zagyvaságból tökéletesen ki tudod halászni magadnak azt, ami épen neked tetszik. ez elég szánalmas szint.

"Azt csak halkan jegyzem meg, hogy egy alapelv értékén az égvilágon semmit sem változtat az, hogy te vagy akárki más nem leli/lelte názáretet. "

ha valami hazugságba van csomagolva, az valószínűleg szar.

"Az, hogy néhány egyszerű ember egy nemzedék alatt kitaláljon egy ilyen hatalmas és vonzó egyéniséget (Jézus), aki ilyen magasztos, erkölcsös, és ennyire az emberi faj testvériségének ábrándképét sugalmazza, az sokkal hihetetlenebb csoda lenne, mint az evangéliumokban leírt bármelyik csoda."

Mátyás király meséiben egy sokkal magasztosabb, erkölcsösebb, ideálisabb ember szerepel. Tudjuk, hogy mese, és tudjuk, hogy egy nemzedék ábrándjait fejezi ki.

Te nagyon naiv vagy és hülye. EZ látszik abból, hogy ennyire el tud varázsolni egy ennyire közönséges dolog, mint egy közönséges mesefigura. Azok közül is a silányabb fajtából való.

szemet 2015.12.31. 13:51:01

@Mítoszromboló: Ugye tudod hogy ez nem kimondottan biblikus tanács:
"Amint szeretnétek, hogy az emberek veletek cselekedjenek... "

Szinte minden fejlett kúltúra ismerte ennek valamilyen változatát (kína india görögök egyiptom), és nem csak az ószövetségi zsidók: en.m.wikipedia.org/wiki/Golden_Rule

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2015.12.31. 14:17:31

@szemet: így van. ez egy ókori elv, amely kissé túlegyszerűsítette, akkoriban tán még el is ment bölcsességként, de ma már nagyon egyszerű, naiv dolog

Mítoszromboló 2015.12.31. 18:35:34

@Brendel Mátyás: "sokkal intelligensebb vagyok annál, hogy erre a szintre süllyedjek. Az élet bonyolultabb annál, semmint, hogy ilyen lózungokat komolyan vegyek" - Ez tetszett a legjobban :-))))) Határozottan szerény.

Őszintén kívánom, hogy a kitartson és átsegítsen a bölcsességed az életben felmerülő nehézségeken és mindig sikerüljön helyesen döntened úgy, hogy megőrizd az örömedet.

Szavaidból sajnos valamiért süt a gyűlölet, ami nagyjából tükrözi is mit tartasz "értéknek" az életedben. Amit vet az ember azt fogja aratni is.

Engem csak a végeredmény érdekel e tekintetben is. Hová vezet ha figyelmen kívül hagyom a bibliai alapelveket és hová jutok ha figyelembe veszem. Nálam ez a szempont és elég ha körbe nézek a munkahelyemen, az iskolában a médiába és még sorolhatnám. Hát nem épp az elégedett, boldog és kiegyensúlyozottság minta példányait látom. Viszont a tehetetlenség, a tanácstalanság a kilátástalanság sokak arcára van írva, ami még párosul azzal is, hogy megszámlálhatatlanul sokan a döntéseik keserű következményeit szenvedik el. Valamiért ezek egyike se hívő ember. Persze hinni bármibe lehet, attól még senki se lesz boldog vagy sikeres. Az én életfelfogásom az, hogy hallgassak a bölcsebbre. Ez eddig mindig bevált. A biblia meg tele van ilyen bölcsességekkel. Még csak hasonlót sem ismerek, ami az élet minden területén megállná a helyét.

Tiszteletbe tartom a véleményed, bár - mint írtam - a gyűlölet ömlik belőle és felettébb személyeskedő, de ha ettől jobban alszol, már jó kedvem van nekem is. Peace!

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2016.01.01. 02:27:31

@Mítoszromboló:

"Ez tetszett a legjobban :-))))) Határozottan szerény."

Bazdmeg nem érvelsz, te hülye! Ez nem érv.

"Szavaidból sajnos valamiért süt a gyűlölet"

ez sem.

"Engem csak a végeredmény érdekel e tekintetben is. Hová vezet ha figyelmen kívül hagyom a bibliai alapelveket és hová jutok ha figyelembe veszem."

Határozottan az a tapasztalatom, hogy jobb, ha szarok a Bibliára.

"Nálam ez a szempont és elég ha körbe nézek a munkahelyemen, az iskolában a médiába és még sorolhatnám."

Nálam is így van, ellenkező előjellel.

"Persze hinni bármibe lehet, attól még senki se lesz boldog vagy sikeres."

A vallásos emberek nem boldogabbak. Ez tény.

hu.wikipedia.org/wiki/Statisztik%C3%A1k_az_ateizmusr%C3%B3l_%C3%A9s_vall%C3%A1sr%C3%B3l#Boldogs.C3.A1g

aztán hablatyolhatsz itt, hülye keresztény, a való élet mást mutat.

" Az én életfelfogásom az, hogy hallgassak a bölcsebbre. Ez eddig mindig bevált. A biblia meg tele van ilyen bölcsességekkel. Még csak hasonlót sem ismerek, ami az élet minden területén megállná a helyét."

A Biblia tele van marhaságokkal. Az eltérő véleményünk tökéletesen magyarázható azzal, hogy hülye vagy.

Az egész kommentetben egy kurva büdös érv nincs. Az összes "érved" az, hogy a Biblia SZERINTED bölcsesség, SZERINTED, NEKED BEVÁLT. Ezzel meg a náci is így van a Mein Kampffal.

Mítoszromboló 2016.01.02. 00:13:52

@Brendel Mátyás: A határozottan szerèny mondatom valóban nem èrv, hanem megállapítás volt, de kezdjünk nyelvtanórába ma. A szavaidból eredő gyűlölet sem èrv, hanem tèny, ezt bárki tapasztalhatja ha elolvassa a reakcióidat. Ezen nincs mit èrvelni, a tèny tèny. Cáfold meg mondjuk azzal, hogy emberhez mèltóan társalogsz olyanokkal (is), akik mondjuk nem osztják a vèlemènyedet.

Pontosítok a boldogság faktor kapcsán. Nem attól/azèrt boldogabb valaki mert vallásos. Ezt ha visaza olvasod,mit írtam nem is lehet így èrteni. Ezzel a mondatoddal egyet is èrtenèk, csak hát nem ezt mondtam. Èn azt mondtam, hogy a biblia segít ( ez megint tènykèrdès) elkerülni olyan helyzeteket, aminek rossz következmènyei lehetnek. Az alapelvek megfogadása ès figyelembe vètele az, ami jelentősen hozzájárul ahhoz,hogy boldogabb legyen valaki. Rengeteg vallásos embert ismerek, aki nem hogy nem boldogabb, de egyenesen boldogtalanabb, mint nem hívő társai. A kulcs, hogy mit alkalmaz valaki a tanácsokból. Ahol az ellenkezőjèt látod,ahogy èn is, ott minimum 1 alapelvet figyelmen kívül hagytak, ez minden esetben így van.

A mein kampfhoz hasonlítani a megállapításomat egy kicsit meredek volt, de látom te szereted a humort. A bibliában található bölcsessèg nem egyedül az èn vèlemènyem, ráadásul a gyakorlat igazolja, hogy működik, szemben mondjuk egy main kampfal, amiről egyöntetű, hogy nem működik ( ott is sèrül bibliai alapelv).

Szóval az èrv, hogy MŰKÖDIK. Nem nálam, hanem emberek 100 millióinál világszerte. Ès mèg egy apróság, èvezredek óta! Olyan alapelvek vannak benne ugyanis, amin az idő nem fog. Ez nem egy emberi törvèny gyűjtemèny, amit hetente kell reszelni,hogy aktuális maradjon, hanem ez A törvèny,amin nem lehet, nem tudsz javítani, mert hibátlan.

De,hogy mondjak is egy èrvet arra a mondatodra,hogy a biblia tele van marhaságokkal, nos a biblia kb 5000 ève már tartalmazta azt a kijelentèst, hogy a föld gömbölyű ès nem tartja semmi. Mièrt èrdekes ez?

Hát csak azèrt, mert ez aznostobaságokat tartalmazó könyv, szembehelyezkedve az akkori tudománnyal, nem azt mondta,hogy a föld tányèralakú vagy,hogy egy teknős hátán van, hanem teljeasen mást állított. Hangsúlyozom, a tudomány jóval Kolombus után változtatott az álláspontján,hogy a föld gömbölyű. Ebben hitt Kolombus is, ès èpp az egyház mondta az ellenkezőjèt, akinek tudnia kellett volna a bibliából, hogy a feldedezőnek igaza van.

Honnan tudta a biblia szerzője 5000 éve,hogy a föld gömbölyű ès nem tartja semmi? Apró dolog, de ez pèldául csak 1 azon èrvek ezrei közül, hogy a biblia tudományosan pontos ès megbízható.

De számos olyan törtènelmi szemèlyről egyedül a biblia tesz említèst, akikről sokáig azt hittèk mèg csak nem is lètezett. Aztán a holt tengeri tekercsek vagy pl a szenakherib király sírjának feltárásakor szórol-szóra megerősítèsre került a biblia szava. Ne hidd,hogy èn hívőkènt születtem. Ateista voltam gyerek korom óta, sőt a szüleim is azok voltak. Úgy semmiről nem alkotok vèlemènyt,hogy nem nèzek alaposan utána, miután hallottam egy mondást,hogy a tudatlanságunk legmagasabb foka az, amikor elutasítunk valamit, amiről nem tudunk semmit. Nekem nagyon úgy tűnik az ismereteid a bibliával kapcsolatban erősen hiányosak. Mi több, azt sem tartom kizártnak,hogy a gyűlöleted nem konkrètan a biblia ellen, hanem azon kèpmutató vallásos emberek irányába van, akik hazugságokat terjesztenek vagy èpp hiteltelenek az èletükben (bort iszik, vizet nprèdikál effekt). Ez teljesen èrthető, ha így van.

A legtöbb vallásos ember ugyan úgy nem törődik a bibliai alapelvekkel, mint az ateisták, mègis gyakran különbnek èrzik magukat. Èn senkit sem nèzek le, csak azèrt mert mást gondol valamiről. A vèlemènyünk nem azèrt különbözik, mert èn hülye lennèk, bár látom ezt előszeretettel kiemeled többedre, csak hát a te gondolatodat követve, ez sem igazán èrv. Tiszteld mások vèlemènyèt, ès ha nem tudsz vagy nem akarsz megválaszolni rá, ne tedd, de javaslom csak olyanról formálj vèlemènyt, amint alaposan megismertèl. A biblia nem tartozik ezek közè, nagyon felszínes az ismereted, de ez nem hiba, csak ezzel ne indulj el egy ilyen beszèlgetèsbe, mert nem fogsz tudni èrvelni. Bèke.

Mítoszromboló 2016.01.02. 00:39:53

@szemet: Más kultúrában is megjelenik, mert ez az ismert aranyszabály, de nyilván lehetne más alapelvet is említeni, rengeteg van a bibliában. A biblia a legősibb olyan könyv, ami a legtöbb ember számára elèrhető 700-nál is több nyelven.

Van pèldául egy olyan alapelv, ami szerint az èlet szent. Rendkívül egyszerű gondolat, de ha picit elgondolkozunk rajta, számos dologtól megóv, ha komolyan vesszük. Ilyen pèldául az, hogy egyrèszt óvjuk az egèszsègünket, másrèszt odafigyelünk mások èpsègère. Ezèrt az az ember, aki szentnek tartja az èletet, nem fog dohányozni, mert azzal önmagának is, másoknak is kárt okoz, ide èrtve a meg nem született gyermeket. Vagy nem fog kábítószerezni ès egy sor olyan dolgot tenni, ami kárára van neki vagy másoknak. Csak ennèl az alapelvnèl maradva, bekapcsolja a biztonsági övet az autóba, nem használ olyan szerszámokat amik veszèlyeztetik saját maga vagy mások èletèt. Stb... Egyetlen apró alapelv vagy 5 èlezthelyzetre jó, HA alkalmazzák! Na ettől zseniális a biblia, ès rengeteg ilyen van benne. Az ősrègi 10 parancsokat ugyan nem alapelv, hanem parancs, de ma napig hasznos LENNE ha legalább 1-et megfogadna mindenki! Pl: ne lopj, vagy ne gyilkolj. Már mennyi problèma megszűnne ha ezt a kèt parancsot mindenki megtartaná. A törvèny azt is elmondta, hogy mièrt kell így tenni. Minden, ami gátja lehet annak,hogy boldog lègy te vagy mások, azt a törvèny bűnkènt kezeli, mert annak rossz következmènyei vannak. A házasságtörès is ilyen volt, de ma is az. Iszonyat kárt kèpes okozni. Csalódottság, a bizalom elvesztèse, rokoni kapcsolatok megromlása, gyermekekre jutó stressz, èrtèktelensèg èrzèse, esetleg nemi betegsèg, nem kívánt terhessèg,stb... Ezektől akar megóvni a biblia szerzője. Ha hallgatsz rá, jól lessz dolgod, ès nem kell megbánnod semmit. De ehhez olvasni kell a bibliát naponta.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2016.01.02. 00:57:05

@Mítoszromboló:

"A határozottan szerèny mondatom valóban nem èrv"

OK, maradjunk ennyiben.

"szavaidból eredő gyűlölet sem èrv"

én valóban gyűlölöm az olyan hülye okoskodókat, mint te. ezt kénytelen leszel elfogadni. érvelnem nem kell, ezen a blogon három könyvnyi érv van már.

"Cáfold meg mondjuk azzal, hogy emberhez mèltóan társalogsz olyanokkal (is), akik mondjuk nem osztják a vèlemènyedet."

azokkal társalgok emberhez méltóan, akik valóban méltóak rá. te nem. ezt kénytelen leszel elfogadni.

" Èn azt mondtam, hogy a biblia segít ( ez megint tènykèrdès) elkerülni olyan helyzeteket, aminek rossz következmènyei lehetnek."

nem, a Bibliakövető emberek nem sikeresebbek semmiben.

" Az alapelvek megfogadása ès figyelembe vètele az, ami jelentősen hozzájárul ahhoz,hogy boldogabb legyen valaki."

Ez nem igaz. Empirikusan kimutatható.

"Ahol az ellenkezőjèt látod,ahogy èn is, ott minimum 1 alapelvet figyelmen kívül hagytak, ez minden esetben így van. "

Tehát azt mondod, hogy a Biblia N alapelve boldogabbá tesz, de ha egyet figyelmen kívül hagynak, az akár boldogtalanabbá is tesz, mintha valaki totál leszarja?! Meglehetősen fura, érthetetlen hipotézis. Ne akarj már ilyen baromságot beadni!

"A bibliában található bölcsessèg nem egyedül az èn vèlemènyem, ráadásul a gyakorlat igazolja, hogy működik, szemben mondjuk egy main kampfal, amiről egyöntetű, hogy nem működik "

A Mein Kampf (tudod, így írják, hülye kis kereszténykém) hívei szerint ugyanúgy bölcs, és működik, mint ahogy a Biblia a hívei szerint. Detto ugyanaz.

"Szóval az èrv, hogy MŰKÖDIK."

NEM MŰKÖDIK.

"Olyan alapelvek vannak benne ugyanis, amin az idő nem fog.
Ez nem egy emberi törvèny gyűjtemèny, amit hetente kell reszelni,hogy aktuális maradjon, hanem ez A törvèny,amin nem lehet, nem tudsz javítani, mert hibátlan."

Egyszer már bevallottan változtattak rajta. Azért hívják Újszövetségnek a második felét, te hülye keresztény! Egyszer már a keresztények szerint is elavult lett. És azóta nem lett frissítve. Már hogy a faszban lenne aktuálisan is érvényes?!

"a biblia kb 5000 ève már tartalmazta azt a kijelentèst"

a Bibliát 2600 éve írták, te tudatlan barom.

"a föld gömbölyű ès nem tartja semmi."

nem tartalmazta. azt tartalmazta, hogy:

"És megálla a nap, és vesztegle a hold is, a míg bosszút álla a nép az ő ellenségein." Józsué 10:13

teht a Bibliában az van, hogy a Nap kering a Föld körül.

"Hangsúlyozom, a tudomány jóval Kolombus után változtatott az álláspontján,hogy a föld gömbölyű."

faszt.

hu.wikipedia.org/wiki/Eratoszthen%C3%A9sz_Pentatlosz#A_csillag.C3.A1sz

a hited éktelen tudatlanságodon és hülyeségeden alapul. ezt bizonygatod minden kommentedben.

" Ebben hitt Kolombus is"

Kolumbusz (magyarul így írjuk, te fasz!) épp abban hitt, hogy a Föld megkerülhető, és el lehet jutni Indiába. Sőt,azt Hitte Amerikára, hogy India. Ezért is nevezték azokat a szigeteket, melyeket felfedezett Nyugat-Indiának, és a lakosokat indiánoknak.

"Honnan tudta a biblia szerzője 5000 éve,hogy a föld gömbölyű ès nem tartja semmi?"

sehonnan. nem tudta.

"De számos olyan törtènelmi szemèlyről egyedül a biblia tesz említèst, akikről sokáig azt hittèk mèg csak nem is lètezett."

Ez nem kunszt. Számos olyan történelmi személy van, akinek létezéséről csak egy könyv alapján tudunk.

"elutasítunk valamit, amiről nem tudunk semmit."

Én többet tudok a Bibliáról és a tudományról, mint te. Ez most már számos alkalommal kiderült. Arról nem beszélve, hogy az alacsony intelligenciádat továbbra is jelzi a förtelmes helyesírásod. A helyesírásod egy szakmunkás selejt szintjét mutatja.

" A vèlemènyünk nem azèrt különbözik, mert èn hülye lennèk"

De pontosan azért, és ez teljesen érthető dolog. Az érthetetlen, hogy miért vagy annyira hülye hogy nem is veszed észre, mennyire hülye vagy.

"a te gondolatodat követve, ez sem igazán èrv."

Nekem számos igazolásom van arra, hogy kiemelkedően intelligens vagyok, nem csak a saját véleményem.

" javaslom csak olyanról formálj vèlemènyt, amint alaposan megismertèl."

Jobban ismerem nálad a Bibliát. Ez itt és most kiderült. Lebuktál, nevetséges itt a színjáték, amit játszol.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2016.01.02. 01:02:19

@Mítoszromboló:

1) Nem tudod, mi Kolumbusz magyar nevének helyes írásmódja.
2) Hülye vagy ahhoz, hogy a magyar helyesírást megtanuld.
3) Azt hiszed, hogy Kolumbusz nem azt hitte, hogy a Föld gömbölyű. Ami nemcsak, hogy hamis, de logikailag is hülyeség lenne, hiszen pont azért indult útnak, mert elhitte, hogy gömbölyű, és a kerületére kisebb becslést fogadott el a valóságnál.
4) Nem tudod, hogy a Biblia Ószövetségét i.e.600 körül írták.
5) Nem tudod, mi van a Bibliában.
6) Nem tudod, mióta létezik a tudományban a Föld gömbölyűségének hipotézise.

A hited csupa nemtudáson alapul. Azért hiszel, mert hülye vagy.

Mítoszromboló 2016.01.02. 01:44:50

@Brendel Mátyás:
1) Nem tudod, mi Kolumbusz magyar nevének helyes írásmódja.

Ezt törtènetesen a tablet javította automatikusan, ès gyakran szót tèveszt.

2) Hülye vagy ahhoz, hogy a magyar helyesírást megtanuld.

Ha hibázok, elismerem, amúgy mindig jeles voltam.

3) Azt hiszed, hogy Kolumbusz nem azt hitte, hogy a Föld gömbölyű. Ami nemcsak, hogy hamis, de logikailag is hülyeség lenne, hiszen pont azért indult útnak, mert elhitte, hogy gömbölyű, és a kerületére kisebb becslést fogadott el a valóságnál.

Ennek fuss neki mèg egyszer, èpp az ellenkezőjèt állítottam.:-)

4) Nem tudod, hogy a Biblia Ószövetségét i.e.600 körül írták.

A bibliai ószövetsèg több, mint 2000 èv törtènelmèt írja le ès közel 30 ember írta. Van olyan rèsze,amit 600 körül írtak, de nem az egèszet,ezen ne vitázzunk már.

5) Nem tudod, mi van a Bibliában.

10xbiztosan kiolvastam már, szerintem ezt a kèrdèst lèpjük túl:-)

6) Nem tudod, mióta létezik a tudományban a Föld gömbölyűségének hipotézise.

Kèsőbb, mint ahogy arról a biblia említèst tesz, jóval kèsőbb. Ès nem, nem Józsuè írja,hogy a föld gömbölyű. Ha olvastad a bibliát csakugyan, akkor nem írsz olyat, hogy ilyet nem ír a biblia, mert bizony ír. Jóval règebben írta, mint azt a tudomány elfogadta volna.

Rèszemről ez egy meddő beszèlgetès, pedig szeretek utána járni dolgoknak ès jókat beszèlgetek ateista barátaimmal, de valahogy nálad ez nem ösztönző, inkább taszít. Azèrt jót dumáltunk, jó èjt :-)

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2016.01.02. 09:42:14

@Mítoszromboló:

"Ezt törtènetesen a tablet javította automatikusan, ès gyakran szót tèveszt."

Ha a tableted háromszor javította, és te egyszer sem veszed észre, és nem javítod, akkor ez téged minősít.

"Ha hibázok, elismerem, amúgy mindig jeles voltam."

A helyesírásod nem jeles, hanem karó. És jelzi, hogy hülye vagy.

"A bibliai ószövetsèg több, mint 2000 èv törtènelmèt írja le ès közel 30 ember írta. Van olyan rèsze,amit 600 körül írtak, de nem az egèszet,ezen ne vitázzunk már."

Nincs olyan része, amelyet korábban írtak volna. Nem 5000 éves. Ennyi.

"10xbiztosan kiolvastam már, szerintem ezt a kèrdèst lèpjük túl:-) "

Akkor nagyon hülye vagy, mert nem tudod, mi van benne. Egyébként a "kiolvastam a könyvet" helytelen, jellegzetesen hülye paraszt kifejezés.

"Kèsőbb, mint ahogy arról a biblia említèst tesz, jóval kèsőbb."

Nem. Mondom, hogy nem tudod. A Biblia továbbá nem tesz róla említést.

" Ès nem, nem Józsuè írja,hogy a föld gömbölyű."

"Jozsué" azt írja, hogy a Nap kering a Föld körül, ami hibás.

"mert bizony ír."

Ha nem adsz hivatkozást, kidoblak, mint macskát szarni, hülye keresztény!

"szeretek utána járni dolgoknak"

akkor járj utána annak, hogy hol a jó kurva anyádban írja a Biblia azt, amit állítasz, mert egy kurva hivatkozást nem bírtál rá adni, hülye keresztény, csak hazudozol itt.

a kibaszott tízparancsolatodban a következő elvek nincsenek benne:

1) NE HAZUDJ!
2) NE LÉGY HÜLYE!
3) GONDOLKODJ!

és pont ezeket a hülye keresztények nem is tartják be. ehelyett hülye elvekhez ragaszkodnak.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2016.01.02. 09:50:17

@Mítoszromboló:

ha neked a Biblia kell ahhoz, hogy ne lopj, meg ne ölj embereket, akkor sajnállak. Ha te magadtól nem tudod, és nem érted, hogy miért ne tégy ilyet, ha téged nem erre neveltek, ha tebenned nincs ez magadtól benne, akkor feldughatod magadnak a Bibliát. Értelmes, modern, felnőtt ember túl van ezen a szinten.

Hasonlóan, ha te a Bibliából akarod megtanulni, hogy ne cigizz,ne kábítózz és ne igyál, akkor ez megint szánalmas szint. Egyébként az alkohol mértékletes fogyasztásával semmi baj nincs, bizonyos kábítószerek nagyon alkalmankénti fogyasztása sem szörnyű, és a nikotint is lehet olyan formában fogyasztani, hogy ne legyen belőle baj. Ezeket ma a tudománytól jóval pontosabban tudod meg. A Bibliából nem fogsz olvasni az alkohol hasznos és káros hatásairól, és az egészséges fogyasztás mértékéről, mert a hülye Bibliád egy kurvára elavult könyv.

Ha te azt akarod beadni az embereknek, hogy egy kurva pezsgőt ne igyanak meg szilveszterkor, akkor nem véletlenül megy a vallásod a levesbe. Hasonló a helyzet a fogamzásgátlás tiltásával, a házasság előtti szex tiltásával (kifejezetten káros dolog). Nem ettől lesznek boldogok az emberek. Még a katolikusok sem értenek ebben egyet az egyházukkal.

Hasonlóan bigott hülye az egyházad felfogása a homoszexualitásról és a válásról. Az egyházad nem a boldogsághoz segíti az embereket, hanem megnyomorítja azokat, akik a befolyásuk alá kerülnek. Ezért megy a vallásod a levesbe. Európa lassan elfordul a vallásodtól. Nem véletlenül. Te az utolsó hülyék között lehetsz.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2016.01.02. 10:03:15

@Mítoszromboló: a Biblia dátumozásáról, hülyegyerek:

en.wikipedia.org/wiki/Dating_the_Bible#Table_I:_Chronological_overview

a Föld kerekségét Pitagorasz már tanította. Nyilván valamennyivel korábbi nézet.

en.wikipedia.org/wiki/Pythagoras#Politics_and_science

A Bibliában viszont nincs ilyen nézet.

A Bibliában a primitív lapos Föld leírás van. A Föld lapos, van felette egy mennyezet, a mennyezeten vannak mindenféle égitestek. Ennyi. Semmi gömbölyűség, és semmi keringés.

"1.
Kezdetben teremté Isten az eget és a földet.
2.
A föld pedig kietlen és puszta vala, és setétség vala a mélység színén, és az Isten Lelke lebeg vala a vizek felett.
3.
És monda Isten: Legyen világosság: és lőn világosság.
4.
És látá Isten, hogy jó a világosság; és elválasztá Isten a világosságot a setétségtől.
5.
És nevezé Isten a világosságot nappalnak, és a setétséget nevezé éjszakának: és lőn este és lőn reggel, első nap.
6.
És monda Isten: Legyen mennyezet a víz között, a mely elválaszsza a vizeket a vizektől.
7.
Teremté tehát Isten a mennyezetet, és elválasztá a mennyezet alatt való vizeket, a mennyezet felett való vizektől. És úgy lőn.
8.
És nevezé Isten a mennyezetet égnek: és lőn este, és lőn reggel, második nap.
9.
És monda Isten: Gyűljenek egybe az ég alatt való vizek egy helyre, hogy tessék meg a száraz. És úgy lőn.
10.
És nevezé Isten a szárazat földnek; az egybegyűlt vizeket pedig tengernek nevezé. És látá Isten, hogy jó.
11.
Azután monda Isten: Hajtson a föld gyenge fűvet, maghozó fűvet, gyümölcsfát, a mely gyümölcsöt hozzon az ő neme szerint, a melyben legyen néki magva e földön. És úgy lőn.
12.
Hajta tehát a föld gyenge fűvet, maghozó fűvet az ő neme szerint, és gyümölcstermő fát, a melynek gyümölcsében mag van az ő neme szerint. És látá Isten, hogy jó.
13.
És lőn este és lőn reggel, harmadik nap.
14.
És monda Isten: Legyenek világító testek az ég mennyezetén, hogy elválaszszák a nappalt az éjszakától, és legyenek jelek, és meghatározói ünnepeknek, napoknak és esztendőknek.
15.
És legyenek világítókul az ég mennyezetén hogy világítsanak a földre. És úgy lőn.
16.
Teremté tehát Isten a két nagy világító testet: a nagyobbik világító testet, hogy uralkodjék nappal és a kisebbik világító testet, hogy uralkodjék éjjel; és a csillagokat.
17.
És helyezteté Isten azokat az ég mennyezetére, hogy világítsanak a földre;"
süti beállítások módosítása