Ateista Klub

“Az írástudók és a farizeusok a Mózes székében ülnek: Annakokáért a mit parancsolnak néktek, mindazt megtartsátok és megcselekedjétek; de az ő cselekedeteik szerint ne cselekedjetek. Mert ők mondják, de nem cselekszik.” Máté 23:2-3 "ne figyeljenek oda arra, amit mondok, egyetlen dologra figyeljenek, amit csinálok" Orbán Viktor

Friss hozzászólások

Címkék

1 (1) abortusz (2) Ádám és Éva (2) adó (1) agnoszticizmus (9) agresszió (4) AIDS (1) áldozat (4) alkotmány (1) államegyház (6) állatvédők (1) altruizmus (2) áltudomány (3) Amerika (1) analitikus (2) analógia (1) anarchizmus (2) anglia (1) anglikán egyház (1) angyalok (1) animizmus (1) antiszemitizmus (1) antropocentrizmus (2) argumentum ad ignorantiam (1) ateista (10) ateisták (1) ateista egyház (4) ateista párt (1) ateizmus (25) ausztria (1) az ateizmus nem hit (6) a hit ereje (2) a vallások vége (11) a vallás bűnei (2) a vallás vége (8) babona (1) bátorság (2) bayer (1) béke (3) berg (1) bergoglio (3) bertrand russel (1) betegség (9) Biblia (16) biblia (11) bizalom (1) bloggolás (1) boko haram (1) boldog (1) boldogság (10) bolgogság (1) börtön (2) boszorkányüldözés (2) botrány (1) breivik (2) búcsúcédulák (1) buddhizmus (12) bújkáló isten (2) bűnkultusz (2) bűnök (13) bűnözés (37) burka (1) bűvészet (1) cáfolás (1) carl sagan (1) celebek (1) cenzúra (7) cherry picking (1) család (1) csillaghamu (1) csoda (11) csodák (1) dawkins (4) deizmus (7) dekadencia (1) demarkáció (3) demográfia (1) demokrácia (6) Dennett (1) descartes (8) diderot (5) divergencia (16) djihad (2) dogma (1) douglas adams (1) dőzsölés (1) drogok (2) dualizmus (10) dzsihád (2) egészség (1) egyenlőség (2) Egyesült Államok (1) egyház (3) egyházadó (1) egyházállam (20) egyházkritika (5) egyháztörvény (3) egyiptom (1) egzaktság (1) egzisztencializmus (2) eincheitswissenschaft (2) életfilozófia (2) életrajz (2) életszemlélet (5) élet értelme (26) eliminativizmus (1) ellenőrzés (2) ellentmondások (2) elmefilozófia (3) elmélet (1) élmény (3) elnyomás (3) elv (1) empirizmus (7) eq (1) eretnekek (3) erkölcs (29) erkölcsi relativizmus (7) erőszak (11) erotika (2) értékrend (3) értelem (5) értelem és érzelem (8) érvelési hiba (3) érzelem (7) esztétika (3) etika (26) etikaoktatás (2) etikaóra (6) etiopia (1) eu (1) eucharistia (1) evangelium (1) evangéliumok (8) evolúció (13) evolúcó (1) ezotéria (5) facebook (2) fanatizmus (8) fejlődés (1) feltámadás (4) felvilágosodás (6) feminizmus (5) fenyő (1) fetisizmus (1) feymann (1) film (16) filozófia (1) filozófiai racionalizmus (1) filozófus (17) filozófusok (4) finnország (2) finomhangoltság (5) fizika (3) fizikalizmus (4) flow (4) fogalomrendszer (1) függőség (1) fundamentalizmus (6) genezis (1) globalizáció (1) gonosz (21) gy (1) gyerekek (3) gyilkosság (3) gyónás (1) háború (1) hadisz (1) hadith (1) hagyomány (1) halál (19) halál közeli élmény (2) házasság (2) hazugság (1) hedonizmus (1) Heidegger (2) hézagok istene (1) higiénia (1) himnusz (1) hinduizmus (8) hinduk (1) hírcsárda (1) hit (20) hitchens (3) hittan (4) hitvi (1) hitvita (3) hit és tudás (16) hit nélkül élni (8) homeopátia (1) homoszexualitás (8) Hume (2) humor (21) húsvét (1) idealizmus (3) időutazás (1) igazi vallás (1) igazolás (23) igazságosság (2) ikon (1) ima (4) india (5) indonézia (2) indukció (1) inkvizíció (15) instrumentalizmus (2) integráció (1) intellektuális tisztesség (2) intelligencia (4) intelligens tervezés (1) intolerancia (3) Irán (1) irán (1) irodalom (2) irónia (3) irracionalitás (1) isten (11) istenérv (22) Isteni Téveszme (1) istenkáromlás (2) isten halott (1) isten nélkül nincs erkölcs (2) iszlám (46) ízlés (1) izrael (2) játszmaelmélet (1) Jézus (11) jézus (24) jog (1) jóságosság (1) kálvinizmus (2) karácson (1) karácsony (8) karikatúra (1) katasztrófa (1) katolicizmus (11) katolikusok (2) kdnp (3) kereszt (1) keresztelés (1) keresztény (9) keresztényésg (3) kereszténység (38) keresztes hadjáratok (1) kettős mérce (1) Kierkegaard (1) kínzás (6) kivégzés (1) klerikalizmus (2) kognitív disszonancia (1) kölcsey (1) kommunizmus (4) kontinentális filozófia (1) könyv (53) könyvégetés (1) korán (3) koron (1) koronavírus (1) korrupció (1) körülmetélés (3) középkor (6) kozmológia (2) közösség (1) kreacionizmus (7) kreacionmizus (1) kult (1) kultúra (2) legenda (1) lélek (9) lengyelország (1) liberalizmus (3) librivox (1) logika (4) lopás (2) lövöldözés (1) luther (2) magyarázat (2) maher (1) mali (1) mária (2) mártírok (1) maslow (1) matematik (1) matematika (2) materializmus (10) matterhorn (1) mazochizmus (1) medicína (1) meditáció (1) megbocsátás (1) megtermékenyítés (2) mémelmélet (2) menekültkérdés (3) mennyország (12) mérleg (1) mese (3) mesterséges intelligencia (6) metafizik (1) metafizika (11) metafóra (6) metodika (1) militantizmus (1) mise (1) miszt (1) miszticizmus (1) mitológia (2) mítosz (5) modernizáció (2) módsze (1) módszertan (2) monizmus (2) monoteizmus (3) moore (1) mormonizmus (1) mormonok (1) multikulti (3) muszlim (2) mutyi (1) művészet (2) múzeum (1) náci (1) nácizmus (4) naturalizmus (1) NDE (1) németország (4) nepál (1) népek ópiuma (10) népírtás (4) népszámlálás (1) neurobiológia (5) neurózis (2) nevelés (1) nietzsche (4) nobel (1) nők (1) objektív (6) objektív és szubjektív (5) occam (5) okság (1) oktatás (11) ökumenizmus (1) öncsonkítás (1) öngyilkosság (2) önszerveződés (1) ontológia (3) örök élet (2) orvoslás (1) ősrobbanás (1) összehasonlító valláskritika (1) pál (2) palesztína (1) panteizmus (2) pap (1) pápa (4) paradoxon (1) paranoia (3) pascal (3) pedofília (3) pedofilia (1) plágium (1) pogányság (3) pogrom (1) pokol (3) politeizmus (2) politika (19) pornó (2) pozitivizmus (1) predesztináció (1) prostitúció (1) provokáció (2) prüdéria (2) pszichedelikus (1) pszichológia (8) qualia (2) rabszolgaság (2) racionalizmus (7) radikalizmus (1) ratzinger (2) redukcionimzus (2) redukcionizmus (2) reform (1) reformáció (2) regresszió (1) reinkarnáció (3) rejtőzködő isten (2) relativizmus (3) remény (1) reprodukálhatóság (1) repülő (1) Richard Dawkins (2) rossz gyógyszer (2) saeed malekpour (1) sajtószabadság (4) sartre (1) sátán (2) satyagraha (1) sci (1) sci-fi (2) skizofrénia (1) sorozat (2) spagettiszörny (2) spiritualizmus (4) statisztika (13) Sunday Assembly (3) svájc (1) szabadság (8) szabad akarat (7) szadizmus (3) szaturnália (1) szegénység (1) szekta (2) szekták (4) szekularimzus (4) szekularizmus (40) szemet szemért (1) szent könyv (2) szent tehén (1) szerelem (2) szeretet (6) szex (5) szimuláció (4) szintetikus (2) szintetikus apriori (1) szkepticizmus (2) szólásszabadság (2) szollipszizmus (1) sztoicizmus (1) szub (1) szubjektív (7) szüzesség (1) szűznemzés (2) takonyangolna (1) talmud (1) tanmese (22) tanulás (1) taoizmus (1) társadalom (6) tautológia (1) TED (1) teizmus (1) tekintély (1) tény (1) teodicea (8) teodícea (1) teológia (10) teremtés (2) teremté ember az istent (1) természet (1) természettörvények (3) terroizmus (1) terrorizmus (17) tervezés (1) test és elme (4) tinik (1) tízparancsolat (4) tolerancia (2) történelem (10) történelmi jézus (6) transzcendencia (2) transzcendens (4) tudás (2) tudatosság (2) tudomány (21) tudományfilozófia (34) túlvilág (11) tüntetés (2) tv (1) üdvtörténet (1) újságírás (2) újtestamentum (3) üldözés (5) undefined (2) unitárianizmus (1) Univerzum (5) USA (2) usa (4) utópia (1) üzletegyház (1) vagyon (1) vágyvezérelt gondolkodás (6) vakok országa (3) válás (1) vallás (24) vallásfesztivál (1) vallásháború (7) valláskritika (5) vallások vége (5) vallásszabadság (18) vallástudomány (1) vallásüldözés (4) vallás haszna (5) valószínűségszámítás (3) vámpírok (1) varázslás (2) vasárnap (2) vatikán (9) vatikáni szerződés (5) végítélet (1) végtelen regresszus (3) véletlen (1) véletlen egybeesés (1) vermes géza (1) vicc (2) videó (6) vikingek (1) világvége (1) vita (2) voltaire (1) vulgáris (1) zavargás (2) zene (3) zombi (1) zsid (1) zsidók (11) zuhanó repülőgép (1) Címkefelhő

e-mail: maxval1967@gmail.com

e-mail: popocatepetl@freemail.hu

e-mail: miigyelunk@gmail.com

Orbán Viktor és a történelemhamisítás

Brendel Mátyás 2013.10.21. 23:23

orbanszamitogep.jpg

Orbán Viktor a Kereszténydemokrata Internacionálén olyasmiket potyogtatott ki a száján, ami az adott helyszínen érthető hazabeszélés volt, de nem fogadható el, tehát kicsit helyre kell raknunk, csak a rend kedvéért. Ez nem lesz egy frontális támadás vagy egy totális analízis az orbáni egyházállam minden ostobasága és aljassága ellen, csupán az Internacionálén (az ilyen internacionálén nem éneklik el az Internacionálét?:) elhangzott pár butasághoz fűzök kommentet. Az idézeteket tiszta forrásból merítem.:)

Kezdjük egy nem szorosan keresztényi kérdéssel. Elnézést, de ha már kritikát írok Orbán szájmenéséről, akkor nem állom meg, hogy nagyon általános kérdésekre ne térjek ki egy kicsit.

"Alig van valaki ma Európában, aki azt gondolná, hogy Európa nem rossz úton halad, hiszen aki válságba került, arról érdemes azt feltételezni, hogy nem arra indult, hiszen nem a válságot álmodta meg jövőképnek."

Csábítóan logikusnak hangzik a gondolatmenet, de nem az. Először, ha Európa válságban volt, az gazdasági válság volt. Ennek nem feltétlenül van köze a keresztény valláshoz, amire ki akarja Orbán futtatni a dolgot. Másodszor, ha Európa válságban volt, akkor nem biztos, hogy rossz úton haladt. Van olyan, kedves Viktor, amikor az élet, a Világmindenség, meg minden lehetőségei olyanok, hogy az ember nem tudja elkerülni a válságot. Mondjuk ha kitör az influenza járvány, és elkapja az ember, akkor az nem feltétlenül azért van, mert rossz úton haladt. A kapitalizmus meg tudjuk, hogy ciklikusan fejlődik, időnként válságba kerül, akkor visszaszabályoz. De ezzel együtt jobb minden másnál. Ez a válság jelenlegi közgazdasági képességeink szerint részben elkerülhetetlen volt, részben azért mégiscsak lehetett volna jobban csinálni.

Bizonyos szempontból Európa a gazdasági világválság áldozata, amely, mint tudjuk, Amerikából indult el. Más szempontból meg persze lehet arról beszélni, hogy Európa maga sem csinálta jól a dolgokat, több éve különösen a déli államok politikáját kritizálják, akik speciel semennyivel nem imádkoznak kevesebbet, mint az északiak. Harmadszor, abból, hogy Európa nem egészen csinált mindent jól, nem következik az, hogy rossz úton halad, legalábbis Orbán Viktor azt suggalja, hogy sokkal több mindent csinálnak rosszul, mint amiről olyan nagy egyetértés van. Negyedszer, ha Európa mondjuk részben nem a legjobb úton haladt, vagy akár halad most is, abból nem következik, hogy Orbán vagy Magyarország jó úton halad. Nagyon nem. Mivel ez itt nem egy politikai blog, maradjunk ennyiben!

"Orbán Viktor Európa védőszentjének, Szent Benedeknek a jelmondatát idézte: „Ora et labora, azaz „Imádkozzál és dolgozzál”."

Elavult nézet. Az ima tekintetében lásd az egész blogot. A munka tekintetében is pár éve a világ, és még Magyarország is rájött, hogy a tudás alapú társadalom a helyes cél. Az igazán fejlett, és még mindig fejlődő országokban ugyanis ez az, ami magas szintű, nem pedig a munka. Orbán a gürcölés alapú társadalmat javasolja, és azt mondja, hogy a magas termelékenységű, tudás alapú társadalom a tévút?! És ez tényleg vonzó ideológia?! Persze, vonzó annak, akinek alig van munkája. De annak, aki eladható tudással rendelkezik, miért volna ez vonzó?!

"A kormányfő azt gondolja, a munka és az imádság együttes megtagadása lényegében Európa meggyengülésének az oka. Elmondta, Kína, India, Brazília fellendülése saját kulturális hagyományukra és polgáraik munkájára is épül."

Hát roppant kétségesnek tartom, hogy Kína az imára épülne, India meg vallásában annyira szerteágazó, hogy nem éppen ez lehet az összetartás és a siker motorja. No és azt is jegyezzük meg, hogy eme országok GDP növekedése mellett van honnan növekedniük, és az ember szívesebben munkanélküli Franciaországban, mint textilgyári munkás Indiában. Ezek az országok olyannyira lentről jönnek, hogy nem lehetnek nekünk példaképek. Ezekben az országokban a viszonylag nagy fejlődés mellett óriási a nyomor, és miközben az emberek tényleg munkából élnek, aközben ebből a munkából jól megélni a többség nem tud.Ezeknek az országoknak a növekedése pont azon alapul, hogy a munka olcsó, mert még ki tudják szúrni a munkást szemét "egy tál rizzsel". Az ilyen munka alapú társadalom tehát nem jelent olyan irányt, amely Magyarországnak vonzó lenne.

"Válság idején nem a számítógépekre hasonlító intézményektől, hanem a programozó matematikusoktól kell várni a megoldást, akik majd újraprogramozzák ezeket az intézményeket."

Nos, hát a számtógép és a programozó nincs meg egymás nélkül, kár így szembe állítani egymással őket. A számítógép jelenlegi szoftverét is programozók írták. Aztán válság idején lehet, hogy nagyon is szükség van arra, hogy bizonyos intézmények kapkodás nélkül végezzék dolgukat. Ha tűz üt ki, akkor én nem azt várom, hogy a tűzoltókat éppen átprogramozzák, hanem jöjjenek ki, és gépiesen oltsák el a tüzet. Szóval ez féligazság. És aztán ugye azon csak röhögni lehet, hogy Orbán lenne a programozó matematikus.

És akkor kanyarodjunk vissza ennek a blognak a témájához:

"Új alkotmányából kihagyták a keresztény hagyományokra való utalást, ami nem más, mint egy közönséges történelemhamisítás."

Orbán az EU alkotmányáról beszél, amelynek preambulumában (mert annak preambuluma van, nem hitvallása), ez szerepel:

"ÖSZTÖNZÉST MERÍTVE Európa kulturális, vallási és humanista örökségéből, amelyből az ember sérthetetlen és elidegeníthetetlen jogai, a szabadság, a demokrácia, az egyenlőség, valamint a jogállamiság egyetemes értékei kibontakoztak,"

Ez meg akárhogy is nézem, a vallást és a felvilágosodást azonos hangsúllyal kezeli, ami egészen semleges, bár persze szerintünk történelemhamisítás, csak az ellenkező irányban. Mert mi ösztönzést az ókori görög demokráciákból, a római köztársaságból, a reneszánszból, a felvilágosodásból merítünk, és köszönjük, nem kérünk inspirációt arra, hogy hogyan alkossunk inkvizíciót. Merítsenek ilyenhez ösztönzést a nácik és a kommunisták a vallásból!

De nem tudom, mit beszél ez a manus történelemhamisításról. Szerintem a történelemhamisítás az, ami a magyar tákolmány nemzeti hitvallásában szerepel. Továbbá alkotmány-, sőt, tákolmánysértő a Vatikáni Szerződés, amelynek újabb változatát ma írták alá. Ugyanis ellent mond az állam és egyház szétválasztásának, ami még ebben a történelemhamisított tákolmányban is benne maradt, mint alapelv.

És Orbán más módon valóban "programozó", az emberek agyát próbálja átprogramozni, ő csinálja a történelemhamisítást.

Címkék: történelem alkotmány szekularizmus egyházállam

> 38 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ateistaklub.blog.hu/api/trackback/id/tr385591048

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Koós István 2013.10.22. 11:13:03

"A kormányfő azt gondolja, a munka és az imádság együttes megtagadása lényegében Európa meggyengülésének az oka. Elmondta, Kína, India, Brazília fellendülése saját kulturális hagyományukra és polgáraik munkájára is épül."

A kulturális hagyományok fontosságának hangoztatása teljesen rendben lenne akkor, ha azt az irodalmi, művészeti, gasztronómiai és egyéb tradíciókra vonatkoztatná. Ha azt mondaná, tessék olvasni Arany Jánost, Petőfit, Kosztolányit, tessék ismerni a magyar történelmet, tessék szépen, választékosan beszélni magyarul stb.

De vallásra vonatkoztatva már egészen más a helyzet.

1. Nem lehet azt mondani, hogy higgyél Istenben, mert az őseid is hittek. És ha az őseim jurtában laktak, és lovon jártak, akkor én is közlekedjek szekérrel busz helyett? A hit nem kultúra, hanem meggyőzés kérdése. Azzal nem lehet érvelni a hit mellett, hogy mások is hisznek.

2. Azt is tudjuk, hogy a kereszténység valami másnak a helyébe került, méghozzá erőszakkal, vagyis volt valami, ami megelőzte. Akkor miért éppen a kereszténységhez kéne visszatérni, és miért nem az őspogány hiedelemvilághoz?

3. Annyira hülye, hogy nem veszi észre, hogy amikor arról beszél, hogy mindenkinek a maga vallásához kell ragaszkodnia, akkor éppen a vallásokkal szembeni egyik legfontosabb érvre épít: olyan sokféle van belőlük, hogy következésképpen vagy valamelyik(ek) téved(nek), vagy mindegyik téved.

4. A kereszténység mellett az európai tradíciónak, ahogy írod, a felvilágosodás is éppoly fontos eleme. De ehhez én még hozzáteszem, hogy harmadik ugyanolyan meghatározó elemként ott van az ókori görög és római kultúra is maga hagyományával, isteneivel, vallásával. A középkorban Arisztotelész éppolyan tekintély volt, mint a Biblia, és az ókori irodalom sokáig abszolút példa volt, még a huszadik században is fejből kellett tudni az iskolákban Horatiust, Vergiliust latinul (de gondolhatunk pl. Babits ókor-mániájára is.)

Az ókori eposzok is például szolgáltak a keresztény eposzok számára, Tasso Megszabadított Jeruzsálemében meg Zrínyi Szigeti veszedelmében az ókori istenek és egyéb mitológiai figurák is ott szerepelnek a keresztény Isten meg Sátán mellett. Akkor ezen az alapon amellett, hogy a keresztény Istenhez imádkozunk, Zesznak, Apollónnak, Aphroditének meg a többieknek is lehet áldozatot bemutatni.

4. Akkora faszság az is, hogy azért van gazdasági válság, mert nem imádkozunk, amekkorát csak egy politikus mondhat. Móricka reggel tojást evett. Délelőtt esett az eső. Azért lett rossz idő, mert Móricka tojást evett. Megoldás: holnap nem tojást kell enni, hanem pirítóst.

Koós István 2013.10.22. 11:14:25

Ja, bocs, elnéztem, hogy ott van a cikkben az ókori Róma is.

vincent628 2013.10.22. 12:14:37

* "...vallás XOR humanizmus..." javítva. :)

A közgazdaságtanban természetesen rengeteg konjunktúraciklus van, elég csak a politikai konjunktúraciklust (választási költségvetés) említeni. A három gazdasági szám, amire a egy államnak figyelni kell, az a munkanélküliség, gazd. növekedés és az infláció. Sajnos (Samuelsonék szerint) ha az első két szám jó, az felpörgeti a harmadikat, amit vissza kell szorítani megszorításokkal (átszervezésekkel, racionalizással, ha fideszbeszélt használunk). Ez ismét egy másik ciklus. Ciklusokat persze külső tényezők is indukálhatnak, és ekkor a piac nagyon felerősítheti ezek hatásait (egy amerikai ingatlanlufi kipukkanása ezért okozhatott világgazdasági válságot.) Bocs az offért.

A történelemhamisításos dolog meg kb. olyan, mintha azt mondaná valaki, hogy a sebészek műtét előtti kézmosásának szabálya történelemhamisítás, mert a kézmosás hiánya is az orvostörténelem része.

DexterMorgan78/Séfbácsi 2013.10.22. 12:33:27

Hmm. lehet hogy akkor a görögöknek vissza kellene térnie az ókori istenekhez, elvégre akkoriban mennyivel jobban ment nekik :) Persze e képletből ki kell venni a rabszolgaásogt, folytonos háborúkat stb.
Egyébként bennem mindig felmerül a kérdés (ha látok valami kacspolódó hírt) hogy az arabok és a zsidók miért gyülőlik egymást, nem vagyok penge történelemből, sem nyelvtudományból de azért ők eléggé egy tőröl fakadnak. Vajon valami törzsi viszály folyatatódik jelen korban? Mennyi köze van ehhez az egyik kiválaszottt nép státusza amit egy kitalált lénytől eredeteztetnek? Akkoriban fenyegetésnek érezte a többi törzs ez a kijelentést? S így tovább. Mondjuk mindig arra lyukadok hogy mekkora faszság az egész amit művelnek egymással az emberek faji, vallási egyéb alapon(persze nem csak ott). Az már más kérdés hogy a faji alapú mekülönböztetésnek (most teljesen mindegy hogy negatív vagy pozitív értelmben) mindig van valami "életből" vett támasza, addig a vallási alapú megkülönböztetés bizonyítékai gyakorlatilag a semmivel egyenlőek.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.22. 16:01:44

"Továbbá alkotmány-, sőt, tákolmánysértő a Vatikáni Szerződés"

Már megbeszéltük, hogy nem az.

wabai 2013.10.22. 16:11:46

" ő csinálja a történelemhamisítást."

Ez a nem én vagyok a hülye, hanem te típusú érvelés. Mintha lenne független, igaz történelem.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2013.10.22. 17:18:28

@wabai: van egy olyan dolog, hogy történelemtudomány, amely úgy veszi, mintha lenne. ha nem lenne, nem volna értelme ennek a tudománynak.

Koós István 2013.10.22. 17:33:26

@wabai:

"Ez a nem én vagyok a hülye, hanem te típusú érvelés. Mintha lenne független, igaz történelem."

a, tényleg, nincs is történelem. Hazudjon csak mindenki innentől kezdve, akit csak akar!

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.22. 17:40:15

@Brendel Mátyás:

Ismétlem: ha alkotmányellenes lenne, nem lenne hatályban, mert megsemmisítette volna az AB.

Maximum az lehet, hogy te alkotmányellenesnek GONDOLOD, de viszont nem az, mert csak akkor az, ha az AB ezt kimondja.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2013.10.22. 19:06:27

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: sok alkotmányjogász kifejtette már, hogy az AB ebben vagy abban a kérdésben éppen miért döntött hülyén. szóval az alkotmányjogászok véleményét úgy általában véve az AB nem tévedhetetlen, és nem az AB az alkotmánysértés definíciója.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2013.10.22. 19:32:06

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: semmiféle olyan elv nincs, hogy ha az AB nem vizsgált valamit, akkor az megfelel az nem ellenkezik az alkotmánnyal. az AB egy csomó mindent nem vizsgál.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.22. 19:41:00

@Brendel Mátyás:

Ezen az alapon alkotmányellenes, hogy Mo. fővárosa Budapest, mert még nem vizsgálta az AB. Szintén alkotmányelles, hogy Orbán a kormányfő, mert még ezt sem vizsgálta az AB. Sőt MINDEN jogszabály, amit az AB nem vizsgált, automatikusan alkotmányellenes.

Csak az nem alkotmányellenes, amit az AB megvizsgált és nem mondta ki róla, hogy alkotmányellenes.

:-)

Bobby Newmark 2013.10.22. 22:39:09

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: "Csak az nem alkotmányellenes, amit az AB megvizsgált és nem mondta ki róla, hogy alkotmányellenes."

Ez így van. Meglep?

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2013.10.22. 22:50:43

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:

Nem mondtam, hogy amit az AB nem vizsgált, az emiatt mind alkotmányellenes. Én azt mondtam, hogy az ellenkezője sem következik.

De a különbség felfogásához neked 110-es IQ kéne, és tudjuk, hogy csak 90 van.

Viszont van egy megfogalmazásom, amely talán már 100-as IQ-val is érthető: ha valamit az AB nem vizsgált, abból nem következik semmi az alkotmányellenességre nézve. Se pozitívan, se negatívan. Tehát hülyeség az AB-ra hivatkoznod. Mert nem vizsgálta.

ipartelep · http://ipartelep.blog.hu 2013.10.22. 23:05:59

És a jogászkodáson túl egy pragmatikus (de költői is) kérdés, hogy vajon mit ér egy olyan alkotmány, amely passzusai egy része egy diktatórikus párt sanda rosszhiszemű szándékából születtek, egy olyan Alkotmánybíróság tevékeny asszisztenciája mellett, mely szervezet silány, szervilis kiszolgálója az említett párt céljainak.

Valaki számára újdonság, hogy a törvény lehet immorális, rossz, igazságtalan?

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.23. 07:48:07

@Brendel Mátyás:

Magyarul: te alkotmányellenesnek GONDOLSZ valamit, de viszont az nem az, mert csak akkor az, ha az AB is kimondja ezt.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.23. 07:49:07

@ipartelep:

Ez nem érv. A vatikáni szerződés az új alkotmány elfogadása előtt 15 évvel keletkezett.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2013.10.23. 08:22:50

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:

figyusz, baromállat. erről a témáról te mindig makacsul elkezdesz egy vitát. bárhol írom le a mondatot, te jössz, és belekötsz. gy ideig kicsit úgy teszel, mintha vitáznál, de a vége mindig ugyanabba torkollik: minden érvet ignorálsz, és a végén katatóniásan ismételed a lemezedet.

mi a fasznak csinálodt te ezt, faszfej?!

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.23. 08:27:42

@Brendel Mátyás:

Írsz egy hamis állítást, melyet nem tudsz igazolni, majd csodálkozol, hogy más beleköt?

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2013.10.23. 10:05:37

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:

mi ateisták úgy vagyunk ezzel, hogy szeretünk gondolkodni. Ti hívők úgy,h ogy nem szerettek. Mi ezért ha valamit alkotmányellenesnek gondolunk, akkor ez ellen lehet érvekkel jönni, és csak ez számít.

Ha az AB vizsgálta volna a kérdést, akkor az lehetett volna egy érv, bár az sem perdöntő, mert nem az AB az alkotmányosság definíciója, az AB csak az alkotmányosság egy immár elég szar őre. De ha még csak nem is vizsgálták, akkor azt feldughatod magadnak, akkor nincs semmid.

Nincs olyan definíció, hogy ha az AB nem vizsgál valamit, akkor az alkotmányos. OLyan sincs, hogy csak az alkotmányellenes, amiről már kimondták.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.23. 10:12:40

@Brendel Mátyás:

Miért állítod akkor a vatikáni szerződésről, hogy alkotmányellenes?

ipartelep · http://ipartelep.blog.hu 2013.10.23. 10:37:37

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Miről beszélsz öregem? Mert én arról, hogy: 1. A vatikáni szerződés hiba volt. 2. Az alkotmány nem feltétlenül helyes, jó, igazságos - bár nyilván ekkor is teljesen "jogszerű". Konkretice, a magyar alkotmányt elcseszték a fideszmaffiózók.

Na most, ha egy szar alkotmány szentesít egy szar törvényt, akkor mi van? Megmondom: Szarkupac.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.23. 10:49:14

@ipartelep:

"A vatikáni szerződés hiba volt."

Oké, ez egy vélemény. De nem erről volt a vita.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.23. 10:49:48

@ipartelep:

"Az alkotmány nem feltétlenül helyes, jó, igazságos - bár nyilván ekkor is teljesen "jogszerű"."

Így igaz. Egyetértek.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2013.10.23. 11:31:12

@ipartelep:

"ha egy szar alkotmány szentesít egy szar törvényt,"

de az a pláne, hogy nem szentesíti, hanem még a tákolmányból sem merték kihúzni az állam és egyház elválasztását, amelyet sért a vatikáni szerződés

aranyláz 2013.10.23. 14:04:57

off: írjatok erről a lányról! ha úgy gondoljátok, hogy érdemes
nepszava.hu/cikk/1000111-malala-a-vilag-legbatrabb-tinedzsere

aranyláz 2013.10.23. 19:07:11

@Brendel Mátyás: tényleg, nem vettem észre, köszi

Avatar 2013.10.28. 13:06:44

A történelem újraírása továbbra is folyamatban...
democrat.blog.hu/2013/10/27/tortenelemhamisitas_most_mar_allami_intezeteken_keresztul

@Brendel Mátyás:
Erről lemaradtatok, vagy csak nem volt mit hozzáfűzzetek:
www.hirado.hu/Hirek/2013/10/21/10/Alairtak_a_vatikani_megallapodas_modositasat.aspx
"...a megállapodást azért kellett módosítani, mert a jogszabályi környezet alapvetően megváltozott. Példaként említette az új alaptörvényt, az egyházügyi törvényt és az oktatási törvényeket, továbbá az adójogszabályok változásait. "
süti beállítások módosítása