Ateista Klub

“Az írástudók és a farizeusok a Mózes székében ülnek: Annakokáért a mit parancsolnak néktek, mindazt megtartsátok és megcselekedjétek; de az ő cselekedeteik szerint ne cselekedjetek. Mert ők mondják, de nem cselekszik.” Máté 23:2-3 "ne figyeljenek oda arra, amit mondok, egyetlen dologra figyeljenek, amit csinálok" Orbán Viktor

Friss hozzászólások

Címkék

1 (1) abortusz (2) Ádám és Éva (2) adó (1) agnoszticizmus (9) agresszió (4) AIDS (1) áldozat (4) alkotmány (1) államegyház (6) állatvédők (1) altruizmus (2) áltudomány (3) Amerika (1) analitikus (2) analógia (1) anarchizmus (2) anglia (1) anglikán egyház (1) angyalok (1) animizmus (1) antiszemitizmus (1) antropocentrizmus (2) argumentum ad ignorantiam (1) ateista (10) ateisták (1) ateista egyház (4) ateista párt (1) ateizmus (25) ausztria (1) az ateizmus nem hit (6) a hit ereje (2) a vallások vége (11) a vallás bűnei (2) a vallás vége (8) babona (1) bátorság (2) bayer (1) béke (3) berg (1) bergoglio (3) bertrand russel (1) betegség (9) Biblia (16) biblia (11) bizalom (1) bloggolás (1) boko haram (1) boldog (1) boldogság (10) bolgogság (1) börtön (2) boszorkányüldözés (2) botrány (1) breivik (2) búcsúcédulák (1) buddhizmus (12) bújkáló isten (2) bűnkultusz (2) bűnök (13) bűnözés (37) burka (1) bűvészet (1) cáfolás (1) carl sagan (1) celebek (1) cenzúra (7) cherry picking (1) család (1) csillaghamu (1) csoda (11) csodák (1) dawkins (4) deizmus (7) dekadencia (1) demarkáció (3) demográfia (1) demokrácia (6) Dennett (1) descartes (8) diderot (5) divergencia (16) djihad (2) dogma (1) douglas adams (1) dőzsölés (1) drogok (2) dualizmus (10) dzsihád (2) egészség (1) egyenlőség (2) Egyesült Államok (1) egyház (3) egyházadó (1) egyházállam (20) egyházkritika (5) egyháztörvény (3) egyiptom (1) egzaktság (1) egzisztencializmus (2) eincheitswissenschaft (2) életfilozófia (2) életrajz (2) életszemlélet (5) élet értelme (26) eliminativizmus (1) ellenőrzés (2) ellentmondások (2) elmefilozófia (3) elmélet (1) élmény (3) elnyomás (3) elv (1) empirizmus (7) eq (1) eretnekek (3) erkölcs (29) erkölcsi relativizmus (7) erőszak (11) erotika (2) értékrend (3) értelem (5) értelem és érzelem (8) érvelési hiba (3) érzelem (7) esztétika (3) etika (26) etikaoktatás (2) etikaóra (6) etiopia (1) eu (1) eucharistia (1) evangelium (1) evangéliumok (8) evolúció (13) evolúcó (1) ezotéria (5) facebook (2) fanatizmus (8) fejlődés (1) feltámadás (4) felvilágosodás (6) feminizmus (5) fenyő (1) fetisizmus (1) feymann (1) film (16) filozófia (1) filozófiai racionalizmus (1) filozófus (17) filozófusok (4) finnország (2) finomhangoltság (5) fizika (3) fizikalizmus (4) flow (4) fogalomrendszer (1) függőség (1) fundamentalizmus (6) genezis (1) globalizáció (1) gonosz (21) gy (1) gyerekek (3) gyilkosság (3) gyónás (1) háború (1) hadisz (1) hadith (1) hagyomány (1) halál (19) halál közeli élmény (2) házasság (2) hazugság (1) hedonizmus (1) Heidegger (2) hézagok istene (1) higiénia (1) himnusz (1) hinduizmus (8) hinduk (1) hírcsárda (1) hit (20) hitchens (3) hittan (4) hitvi (1) hitvita (3) hit és tudás (16) hit nélkül élni (8) homeopátia (1) homoszexualitás (8) Hume (2) humor (21) húsvét (1) idealizmus (3) időutazás (1) igazi vallás (1) igazolás (23) igazságosság (2) ikon (1) ima (4) india (5) indonézia (2) indukció (1) inkvizíció (15) instrumentalizmus (2) integráció (1) intellektuális tisztesség (2) intelligencia (4) intelligens tervezés (1) intolerancia (3) Irán (1) irán (1) irodalom (2) irónia (3) irracionalitás (1) isten (11) istenérv (22) Isteni Téveszme (1) istenkáromlás (2) isten halott (1) isten nélkül nincs erkölcs (2) iszlám (46) ízlés (1) izrael (2) játszmaelmélet (1) Jézus (11) jézus (24) jog (1) jóságosság (1) kálvinizmus (2) karácson (1) karácsony (8) karikatúra (1) katasztrófa (1) katolicizmus (11) katolikusok (2) kdnp (3) kereszt (1) keresztelés (1) keresztény (9) keresztényésg (3) kereszténység (38) keresztes hadjáratok (1) kettős mérce (1) Kierkegaard (1) kínzás (6) kivégzés (1) klerikalizmus (2) kognitív disszonancia (1) kölcsey (1) kommunizmus (4) kontinentális filozófia (1) könyv (53) könyvégetés (1) korán (3) koron (1) koronavírus (1) korrupció (1) körülmetélés (3) középkor (6) kozmológia (2) közösség (1) kreacionizmus (7) kreacionmizus (1) kult (1) kultúra (2) legenda (1) lélek (9) lengyelország (1) liberalizmus (3) librivox (1) logika (4) lopás (2) lövöldözés (1) luther (2) magyarázat (2) maher (1) mali (1) mária (2) mártírok (1) maslow (1) matematik (1) matematika (2) materializmus (10) matterhorn (1) mazochizmus (1) medicína (1) meditáció (1) megbocsátás (1) megtermékenyítés (2) mémelmélet (2) menekültkérdés (3) mennyország (12) mérleg (1) mese (3) mesterséges intelligencia (6) metafizik (1) metafizika (11) metafóra (6) metodika (1) militantizmus (1) mise (1) miszt (1) miszticizmus (1) mitológia (2) mítosz (5) modernizáció (2) módsze (1) módszertan (2) monizmus (2) monoteizmus (3) moore (1) mormonizmus (1) mormonok (1) multikulti (3) muszlim (2) mutyi (1) művészet (2) múzeum (1) náci (1) nácizmus (4) naturalizmus (1) NDE (1) németország (4) nepál (1) népek ópiuma (10) népírtás (4) népszámlálás (1) neurobiológia (5) neurózis (2) nevelés (1) nietzsche (4) nobel (1) nők (1) objektív (6) objektív és szubjektív (5) occam (5) okság (1) oktatás (11) ökumenizmus (1) öncsonkítás (1) öngyilkosság (2) önszerveződés (1) ontológia (3) örök élet (2) orvoslás (1) ősrobbanás (1) összehasonlító valláskritika (1) pál (2) palesztína (1) panteizmus (2) pap (1) pápa (4) paradoxon (1) paranoia (3) pascal (3) pedofilia (1) pedofília (3) plágium (1) pogányság (3) pogrom (1) pokol (3) politeizmus (2) politika (19) pornó (2) pozitivizmus (1) predesztináció (1) prostitúció (1) provokáció (2) prüdéria (2) pszichedelikus (1) pszichológia (8) qualia (2) rabszolgaság (2) racionalizmus (7) radikalizmus (1) ratzinger (2) redukcionimzus (2) redukcionizmus (2) reform (1) reformáció (2) regresszió (1) reinkarnáció (3) rejtőzködő isten (2) relativizmus (3) remény (1) reprodukálhatóság (1) repülő (1) Richard Dawkins (2) rossz gyógyszer (2) saeed malekpour (1) sajtószabadság (4) sartre (1) sátán (2) satyagraha (1) sci (1) sci-fi (2) skizofrénia (1) sorozat (2) spagettiszörny (2) spiritualizmus (4) statisztika (13) Sunday Assembly (3) svájc (1) szabadság (8) szabad akarat (7) szadizmus (3) szaturnália (1) szegénység (1) szekta (2) szekták (4) szekularimzus (4) szekularizmus (40) szemet szemért (1) szent könyv (2) szent tehén (1) szerelem (2) szeretet (6) szex (5) szimuláció (4) szintetikus (2) szintetikus apriori (1) szkepticizmus (2) szólásszabadság (2) szollipszizmus (1) sztoicizmus (1) szub (1) szubjektív (7) szüzesség (1) szűznemzés (2) takonyangolna (1) talmud (1) tanmese (22) tanulás (1) taoizmus (1) társadalom (6) tautológia (1) TED (1) teizmus (1) tekintély (1) tény (1) teodicea (8) teodícea (1) teológia (10) teremtés (2) teremté ember az istent (1) természet (1) természettörvények (3) terroizmus (1) terrorizmus (17) tervezés (1) test és elme (4) tinik (1) tízparancsolat (4) tolerancia (2) történelem (10) történelmi jézus (6) transzcendencia (2) transzcendens (4) tudás (2) tudatosság (2) tudomány (21) tudományfilozófia (34) túlvilág (11) tüntetés (2) tv (1) üdvtörténet (1) újságírás (2) újtestamentum (3) üldözés (5) undefined (2) unitárianizmus (1) Univerzum (5) USA (2) usa (4) utópia (1) üzletegyház (1) vagyon (1) vágyvezérelt gondolkodás (6) vakok országa (3) válás (1) vallás (24) vallásfesztivál (1) vallásháború (7) valláskritika (5) vallások vége (5) vallásszabadság (18) vallástudomány (1) vallásüldözés (4) vallás haszna (5) valószínűségszámítás (3) vámpírok (1) varázslás (2) vasárnap (2) vatikán (9) vatikáni szerződés (5) végítélet (1) végtelen regresszus (3) véletlen (1) véletlen egybeesés (1) vermes géza (1) vicc (2) videó (6) vikingek (1) világvége (1) vita (2) voltaire (1) vulgáris (1) zavargás (2) zene (3) zombi (1) zsid (1) zsidók (11) zuhanó repülőgép (1) Címkefelhő

e-mail: maxval1967@gmail.com

e-mail: popocatepetl@freemail.hu

e-mail: miigyelunk@gmail.com

Hogyan készítsük fel gyermek emberáldozatainkat a halálra?!

Brendel Mátyás 2013.08.01. 12:32

inkamumia.jpg

Azt mondják, a régi, jó hagyományokból, a természetközeli népektől és a vallásoktól sokat tanulhat az ember. Ha komolyan vesszük eme "bölcsességet", akkor figyelemreméltó az a hír, amely arról szól, hogy brit tudósok (University of Bradford) újabb részleteket tártak fel az inkák emberáldozatairól, és a mumifikálva eltemetett fiatal gyerekekről az Andokban. Ilyen hírekről szórványosan és rendszeresen olvashatunk, de most kiváltképpen hasznos "bölcsességeket" szerezhetünk a vallástól arra nézvést, hogy hogyan is kell előkészíteni a gyerekeket (konkrétan egy 13 éves lányt említenek) az emberáldozatokra.

Ha a kislány makacskodik, és az istennek se akarja önként és dalolva odaadni az életét, vagy csak felmerül az a sanda gyanú, hogy majd makacskodni fog az a büdös kölke, akkor isten útjai kiszámíthatatlanok, tuti, ami biztos, a legjobb megoldás az étrendbeli változtatás. Manapság ez úgyis nagy divat: nagyon sok népszerű folyóiratban egyébként is olvashatunk az ilyen-olyan-amolyan étrendváltoztatás hasznosságáról, és hogy ez teljesen meg tudja változtatni az emberek felfogását az életről, a világmindenségről meg mindenről. Nos, az engedelmes áldozati gyerek-bárány titka nem a friss, finom fű (bár a fűvel nem járunk messze), nem a paleo-étrend, nem a zsír-cukor diéta, nem, az "egyél ötféle zöldséget egy napon"-diéta, nem is a kóser, vagy muszlim étrend, nem a halböjt, hanem a chicha-koka-diélta.

A chicha tulajdonképpen kukorica sör, gyakorlatilag a coronita hagyományörző, és zavarosabb változata (na jó, lehetnek jelentős különbségek, most nem a sörszaki tudás a lényeg). A koka meg hát ugye tudjuk, hogy miféle egyáltalán nem mellékhatásokkal jár. Nos, tehát kérem szépen, ezek az inka papok egyszerűen ledrogozták a gyerekeket, akárcsak a legrámenősebb bronxi nepperek.

Mondjuk volt nekik mellékesen egy kis ideológiai magyarázkodásuk is a dologra, nevezetesen, hogy ezek a tudatmódosító szerek tulajdonképpen kapuk a túlvilágra. Ismerősek ugye, ezek a gondolatok?! Hát igen, kérem szépen, bla-bla ide, bla-bla oda, a dolog vége azért mégiscsak az, hogy ezek a gyerekek az Andok valamelyik fagyos barlangjában végezték csúnyán összeaszalódott testtel. És erre semmiféle vallásos bullshit sehogy sem mentség. Még az a szerencse, hogy ma már az ilyen vallásos bullshit kiment a divatból, és a papok nem abajgatnak gyerekeket.   Most ha valaki azzal jön, hogy a pedofília kicsit távoli asszociáció, akkor részben igaza van, részben azért megkapargatnám a dolgot, hogy miért is hitték ezek a papok, hogy az istenek fiatal, rugalmas kis gyerekhusira vágynak?

Disclaimer: a postban olvasott diétát "szakemberek" tervezték meg, otthoni kipróbálása szigorúan életveszélyes!

Címkék: pedofilia bűnözés erkölcs áldozat

> 57 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ateistaklub.blog.hu/api/trackback/id/tr915438146

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2013.08.01. 17:15:11

a hívők már csak ilyenek, parancsra vagy a hülyeségük okán bárkit legyilkolnak, elég ha egy rendszerben komolyabb támogatást kapnak és rögtön jókedvvel isten nevében gyilkolásznak, és kifejezetten büszkék lesznek magukra

Koós István 2013.08.02. 08:56:19

Igen, ez érdekes, hogy az emberek nagy része hajlamos azt gondolni, hogy a mai technicizált kultúra rossz, a tudomány rossz, mert hideg és nincs benne lelkiség, ezzel szemben a régebbi világ jobb, spirituális világ volt, ahol az ember harmóniában élt a természettel, a kozmosszal, meg hogy egészséges volt. Pedig nem is.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.08.02. 09:44:13

Az emberáldozatok leállítása a kereszténység egyik érdeme.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2013.08.02. 10:07:54

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: hát ez ahhoz hasonló "érdem", mint amikor Sztálin megállította Hitlert.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.08.02. 10:12:18

@Brendel Mátyás:

Hát, nem éppen. Akkor lenne igaz, ha a katolikus vallás is emberáldozatokat végezni, de kevesebbet, mint az azték vallás. Dehát ez nem igaz, a kereszténység tiltja az emberáldozatot.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2013.08.02. 11:16:16

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:

1) A nácik teljesen ártatlan embereket áldoztak fel, nagyjából válogatás nélkül a haláltáborokban. A megölt zsidóknak kis része volt olyan, aki bármit is tett volna a nácik ellen. A zsidókat a saját ideológiájuk miatt irtották. A saját "isteneik" kedvéért.

2) Az aztékok szintén a saját isteneiknek áldoztak tudtunkkal nagyjából válogatás nélkül, ártatlanokat.

3) A kommunisták a gulágokba nagyrészt politikailag ellenséges embereket küldtek. Ez persze elfogadhatatlan és diktatórikus, de nem faji alapon tették. Csupán az eretnekeket küldték el jó messzire dolgozni. Emellett még Sztálin kivégeztetett pár nagykutyát a tikosrendőrséggel, és koncepciós perekkel.

4) A katolikusok az eretnekeket szintén üldözték, börtönbe zárták, és máglyára küldték.

Szerintem elég jól ül a párhuzam. Ami különbség van, az a konklúzió szempontjából nem döntő.

Amennyire az emberáldozat rosszabb az inkvizíciónál, annyival rosszabb a zsidó haláltábor a gulágoknál.

Avatar 2013.08.02. 16:56:22

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: A Római birodalomban a kereszténység térnyerése előtt se volt elfogadott gyakorlat az emberáldozat.
Az áldozat oldaláról nézve meg tök mindegy, hogy valamely istennek áldozzák fel, vagy valami hülye vallási parancs megszegése miatt ítélik halálra, vagy éppen vallásháborúban gyilkolják le. Az utóbbi két dolgot a keresztények is gyakorolták szorgosan, persze a szeretet nevében, Isten nagyobb dicsőségére.

Avatar 2013.08.02. 17:37:49

Ja, és egyébként a keresztények által hitt Isten számára valamilyen furcsa okból szintén szükséges volt Jézus életének feláldozása a megbocsátáshoz... Ráadásul a keresztény hit része az is, hogy szertartásaikon az ostya és a bor átváltozik Jézus testévé és vérévé, így még meg is eszik-isszák őt a hívek.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.08.02. 19:06:09

@Brendel Mátyás:

Összemosol mindent. A nácik és a kommunisták politikai ellenfeleket öltek, az azték vallás meg emberáldozatokat csinált. A katolikus inkvizíció kevés áldozata egész más ügy.

Tény: az azték vallás felcserélése a katolicizmussal Mexikóban megszüntette az emberáldozást.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.08.02. 19:11:25

@Avatar:

"A Római birodalomban a kereszténység térnyerése előtt se volt elfogadott gyakorlat az emberáldozat."

Ez nem igaz. A kereszténységgel konkurráló legfontosabb vallás

S a korai római vallásban sem volt emberáldozat. Sőt a rómaiak gusztustalannak tartották más vallás emberáldozatait. Sokáig az egyik hamis érv a kereszténység ellen éppen az volt, hogy a keresztények titokbn embert áldoznak. Így értelmezték amolyan rémhírként a eucharisztiát.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.08.02. 19:13:16

@Avatar:

Kimaradt:

A kereszténységgel konkurráló legfontosabb vallás a mitraizmus volt, mely szintén nem áldozott embert.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.08.02. 19:16:46

@Avatar:

Igen, ez Isten áldozata. De emberáldozás nincs. Sőt tilos.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2013.08.02. 22:13:09

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: lényegtelen különbségen lovagolsz. kínos a párhuzam neked.

"Tény: az azték vallás felcserélése a katolicizmussal Mexikóban megszüntette az emberáldozást. "

Tény: a nácizmus felcserélése a kommunizmussal Kelet-Európában megszüntette a zsidó haláltáborokat.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2013.08.02. 22:15:32

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: egyszerűen betonfejű fasz vagy, aki nem akarja felfogni, a katolicizmust nem menti az, hogy olyan vallásokat irtott ki, amelyek helyenként extrém szertartásokat végeztek.

A keresztes lovagol Palesztinában például kannibalizmust is folytattak.

forrás: www.europakiado.hu/index.php?l=h&s=3&n=174

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2013.08.02. 22:17:05

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:

"
Tény: az azték vallás felcserélése a katolicizmussal Mexikóban megszüntette az emberáldozást. "

egyébként ha én egy mexikói parasztasszony lettem volna, akkor nekem majdnem mindegy lett volna, hogy az azték pap tépi ki a szívem, vagy a katolikus pap küld máglyára boszorkányságért. nem egy nagy felszabadulás.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2013.08.02. 22:18:32

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:

Egyébként ha én mexikói parasztasszony lettem volna, nekem nagyjéából mindegy lett volna, hogy az azték pap tépi ki a szívem, vagy a katolikus pap küld máglyára "boszorkánykodás" miatt.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.08.03. 08:35:12

@Brendel Mátyás:

Igen, sok minden volt, ez tény. Ennek ellenére ateista szemmel sem tgadható a kereszténység humanimusa.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.08.03. 08:36:46

@Brendel Mátyás:

Az emberáldozat gyakori volt, óriási arányokban zajlott. Ezzel szemben az inkvizíció által halálra ítéltek száma nevetséges.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2013.08.03. 09:21:21

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:

számok?

en.wikipedia.org/wiki/Spanish_Inquisition#Death_tolls

csak Spanyolországban több, mint 1000 kivégzés

boszorkányok:

en.wikipedia.org/wiki/Early_Modern_witch-trials#Numbers_of_executions

35ezer-65ezer

nagyon humánus. és akkor ugye az inkvizíció többi része, a többi országok, a Katarok, akiket kiírtottak, a 30 éves háború, a palesztínai ámokfutás, kanibalizmussal keverve.

csak úgy virágzott ez a keresztény humanizmus!:)

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2013.08.03. 10:27:36

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: a nullánál több emberölés az sok. én még eddig egy embert sem öltem meg. a jogos önvédelmen kívül minden emberölés sok.

Yorik 2013.08.03. 10:48:14

Többször leírtátok a blogon, hogy nem a régi/civilizálatlan népeket kritizáljátok , hanem a modern kor emberét, aki ugyanezekben hisz. Ennek fényében a poszt eléggé disszonáns. Nem láttam még olyat, hogy valaki az emberáldozás visszahozását javasolta volna, talán túl kevés időt töltök félőrült karibi sámánokkal.
A pedofíliával történő összekötés pedig egészen abszurd.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2013.08.04. 22:51:34

@Yorik:

en.wikipedia.org/wiki/Human_sacrifice#Contemporary_human_sacrifice

de a post hangvétele éppen azért ironikus, és éppen azért nincs tele az azon való aggódással, hogy a mai vallás azért veszélyes, mert fennáll a veszélye, hogy visszahozzák az emberáldozatokat, mert valóban, nem rettegek ettől. de attól még lehet ilyen érdekességről írni, ami azért a vallások kritikájához hozzátartozik, nem?!

a post jelentősége az, hogy ez is vallás, ez is hit. voltak olyan korok és vallások, akik hitből ezt is természetesnek vették.

a kereszténység egyébként ugye egy kurva nagy emberáldozatot istenít.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2013.08.04. 23:16:06

@Yorik:

"Többször leírtátok a blogon, hogy nem a régi/civilizálatlan népeket kritizáljátok"

ez így egyébként nem pontos. én szerintem soha nem írtam olyat, hogy a régi népeket ne kritizálnánk. arról volt szó, hogy valakik belekötöttek, hogy amikor a Bibliát kritizáljuk, akkor az hülyeség, mert régi népek, régen írták. mi jelentősége van ennek?! és akkor válaszoltuk, István is, és én is, hogy de hát több, mint egymilliárd hívője van ma is. tehát a kérdés aktuális, fontos.

ha valaki azzal jönne, hogy ez az emberáldozatos cikk nem annyira fontos, és te láthatóan ezzel jössz, annak elismerem, nem annyira fontos.

végül, a régi népeket naná, hogy kritizáljuk, egy csomó mindent lehet ebből tanulni. lehet, hogy bizonyos kérdések nem fontosak annyira, de ha egyszer mai szemmel a régi népek valamit nagyon hülyén, nagyon elfogadhatatlanul csináltak, akkor persze, hogy kritizáljuk. elfogadni azért nem lehet, mert régen történt. elfogadni akkor sem lehet, ha valamelyest relativizálja a dolgot, hogy régen történt, más normák között. mai normával akkor is elfogadhatatlan, és mi csakis a mai normák szerint tudunk vélekedni.

Avatar 2013.08.05. 10:24:05

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: A keresztény hit szerint Jézus nem csak Isten volt, hanem ember is, így az ő áldozata emberáldozat is. Ráadásul a keresztre feszítése előtt az Olajfák hegyén a Biblia szerint (miközben minden "szemtanú" alszik, de azért feljegyzik az eseményeket) azért imádkozik Jézus, hogy ne az ő akarata legyen meg, hanem az Atyáé.
"Atyám, ha akarod, kerüljön el ez a kehely! De ne az én akaratom teljesüljön, hanem a tied!" (Lk 22.42)
A jelek szerint az Atya akarata Jézus halála volt, ami nem esett egybe Jézus emberi természetének akaratával, mint ahogy nyilván Izsák se akarta, hogy az apja feláldozza Isten parancsára, de engedelmesen felment vele a hegyre. Csak Isten Jézus esetében nem állította meg a kivégzést, amit Jézus úgy konstatált a kereszten, hogy Isten elhagyta őt. (Legalább is ez is egy lehetséges értelmezése a sztorinak, még ha neked nem is fog tetszeni.)

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.08.05. 10:35:10

@Avatar:

Igen, Isten saját magát áldozta fel, s nem azt mondta "áldozzatok gyerekeket minden hónap első napján":

Jézus ember is volt és Isten is, így természetesen megvoltak az emberi érzései. Valójában persze ő maga is bármikor meg tudta volna menteni saját magát.

Érdemes a Krisztus utolsó megkísértése filmet megnézni. Nagyon jól magyarázza a keresztény hitet erről.

Avatar 2013.08.05. 15:29:02

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Láttam már az egész filmet, szerinted nagyon jól magyarázza, sok más keresztény szerint meg istenkáromló film, amit elvtársaid több országban is betiltattak.
Eleve ott kezdődik a dolog, hogy a filmben Jézus megélhetését a térítés előtt az adja, hogy a rómaiaknak gyárt kereszteket a kivégzésekhez...
Továbbá az apokrif Júdás evangéliuma szerinti értelmezését adja Jézus munkásságának, melyben Júdás nem áruló, hanem Jézus kéri fel az "árulásra".
Mellesleg ha Jézus a tökéletes emberi élet példázata számodra, akkor hogyan kellene az emberiségnek a "szaporodjatok és sokasodjatok" parancsokat betöltenie? A család a filmben épp a Sátán kísértése.

Yorik 2013.08.05. 16:56:49

@Brendel Mátyás:

Én nem mondom, hogy a téma nem lehet érdekes.

Viszont a bejegyzés kiindulópontja az első bekezdés alapján az, hogy aki azt mondja, hogy tanulhatunk valamit a természeti népektől, az hülye -- mert voltak csúnya szokásaik is ugyanezeknek. Ennek a levezetésnek a logikája szerintem erősen ingatag, kb. mint amikor az ateizmust kötik a kommunisták bűneivel, amit joggal kérsz ki magadnak rendszeresen.

Egyébként a "hülyék" között találjuk pl. Sam Harrist, aki a saját ateizmusa kritikájaként veti fel ezt a gondolatot, és nyilván nehézkesen vádolható bármiféle természetfölöttiben való hit pártolásával. :)

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.08.05. 17:18:58

@Avatar:

Minden minden nagy alkotás, ez a film is megosztja az embereket. Egyes keresztények csak részeket láttak a filmből, s így azok botrányosak is lehetnek valóban, azonban az egész egyben abszolút keresztény szellemiségű.

A két legjobb Jézus-film egyike ez. (A másik a Mel Gibson féle.)

Júdás szerepe meg sokféle lehet. S az apokrif evangélium értelmezése nem teljesen idegen azért, tegyük hozzá.

A filmben nem a család a kísértés, ez nem lényeges. Hanem az, hogy a Sátán képes bárkit megtéveszteni, még az emberi Jézust is. Valójában persze ez nem sikerült, az isteni Jézus miatt, hisz a filmben Jézus mindent visszacsinál, ez a vége.

Avatar 2013.08.05. 18:27:51

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Szerintem a legjobb Jézus film a Brian élete. :)
Az apokrif értelmezés apokrif. Talán valaha nem volt idegen, de aztán az volt Júdás szerepének az alapvető értelmezése a 4 kanonizált evangélium alapján, hogy ő a legmocskosabb áruló a világon, aki a pokol legmélyebb bugyrába került árulásáért. (lásd Danténál)

A filmben a család a földi boldogság kísértése az én értelmezésemben (erre nem mondhatja az Egyház, hogy ők írták és csak ők tudják jól értelmezni), Jézusnak a földi család és a megváltás között kell választania a filmben.
De visszatérve a kérdésemhez: az általad tökéletes embernek hitt Jézusnak a hited szerint nem volt leszármazottja, nem sokasodott-szaporodott. Ha mindenki az ő példáját követné kihalna az emberiség!
Ez egy bevett melegellenes szövege a keresztényeknek, röhej, hogy az ő (ti) tökéletes emberük mintája is kihaláshoz vezetne... :)

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.08.05. 18:34:02

@Avatar:

A Brian élete jó film, nekem is kedvencem, de nem Jézus-film.

Jézus Isten, így nem szabvány mindenben, hiszen mi emberek vagyunk.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2013.08.05. 21:17:40

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:

"Jézus Isten, így nem szabvány mindenben, hiszen mi emberek vagyunk. "

tehát te is azt mondod, ne kövessük Jézust.

Avatar 2013.08.06. 11:21:50

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: És még mibe ne kövessük? Pl. az önvédelem elvetésének, a saját életének megóvására való törekvésben kövessük?
A vagyonról teljes lemondásban kövessük (akkor is ha az a túlélési esélyeinket rontja)?

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.08.06. 16:18:46

@Avatar:

Ez így értelmetlen kérdés. A Jézus-féle ideál teljesen csak a szerzeteseknél követelmény: se vagyon, se család, se önvédelem.

Avatar 2013.08.06. 17:35:37

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Nem véletlen, hogy találtak kiskapukat a keresztények, miért is nem kell követni Jézus példáját ezekben. Ha minden hívőre kötelezőek lennének ezek, akkor szinte senki se akarna keresztény lenni, a maradék meg viszonylag hamar kihalna...
Persze Jézus azt is mondja, hogy ne ítélkezz, de ennek ellenére a bíróságok működtetése a keresztény világban is bevett gyakorlat, kiszabják ők a büntetéseket evilágon, nincs idejük kivárni, hogy a Mindenható majd a vádlott halála után rendezze az ügyet az Abszolút Igazság szerint.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.08.07. 08:02:42

@Avatar:

Ez nem kiskapu, hanem ez az élet. Egyszerűen az emberek nem egyformák, s nem cél, hogy mindenki szerzetes legyen.

Ami pedig az ítélkezést illeti, az mindig állami szerep, nem egyházi. Még amikor összefonódás volt, akkor is az állam ítélt, bár igaz, hogy az állam elfogadta az egyházi bíróságok ítéleteit. Hozzáteszem: egy dolog XY elítélése és más XY cselekedetének elítélése. A rossz cselekedetek elítélése keresztény dolog.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2013.08.07. 11:28:46

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:

"Egyszerűen az emberek nem egyformák, s nem cél, hogy mindenki szerzetes legyen."

ezt a normális, világi filozófia egy nagyobbik áramlata, amely az erkölcsi relativizmus oldalán áll, normálisan is kezeli, nevezetesen a különböző embereknek különféle életmód és etika való, és ezt a különböző nevelétetésből, könyvekből, más befolyásokból maguk állíthatják össze.

és akkor természetes, hogy aki nem akar szerzetes lenni, az nem lesz, aki meg egy barlangban akar élni szegényen, böjötölve, az meg hadd csinálja.

a vallás ott rontja el, hogy állandóan hajlamos előírni embereknek olyan dolgokat, ami magánügy.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.08.07. 11:36:46

@Brendel Mátyás:

A kereszténység célja az örömhír átadása, hogy a rossz leküzdhető.

Avatar 2013.08.07. 16:59:39

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: "bár igaz, hogy az állam elfogadta az egyházi bíróságok ítéleteit"

Tehát voltak egyházi bíróságok, tehát az egyház tagjai ítélkeztek másokon, holott hivatalosan ők abban hittek, hogy a túlvilágon majd Isten ítélkezik teljes igazsággal...
Mellesleg nem könnyű a Vatikánban (a múltban a pápai államban) az egyházi és világi bírósági funkciókat elkülöníteni...

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.08.07. 17:09:10

@Avatar:

Most is vannak egyházi bíróságok. Ezek tetteket ítélnek meg, nem embereket.

A Vatikánban van egyrészről a Szentszék, más részről Vatikán Állam. Persze tény, hogy de facto nincs különbség.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2013.08.08. 07:28:43

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: ez az, ami senkit nem győz meg, aki nem hívő, tehát nem racionális pufogtatnod.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.08.08. 07:49:07

@Brendel Mátyás:

Igen, tudom. Csak racionálisan nem lehet eljutni Istenhez.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2013.08.08. 08:15:35

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: az ateisták általában racionálisak. ha tehát racionálisan nem lehet eljutni istenhez, akkor mi nem fogunk. és akkor felesleges itt pufogtatnod a hülyeségeidet. az aluljáróban pufogtathatod, hátha arra jön egy hülye, akire hatással van, de itt értelmetlenség.

Avatar 2013.08.08. 12:25:19

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: És a büntetéseket a tettek szenvedik el, vagy az emberek, akikre kiróják? Vagy csak megítélik a tetteket, azt mondják "ejnyebejnye", aztán megbocsátanak az embernek és a büntetést Istenre hagyják?

Lehet igazi keresztény szerinted, aki bírói hivatást vállal, ezáltal látványosan megtagadja Jézus "ne ítélkezz" tanítását?

Avatar 2013.08.08. 12:28:30

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:
Egy katolikus majdnem-dogma szerint:
"Isten léte bizonyítható oksági úton. (Sent. fidei proxima. - DH 3538; 3890)"

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.08.08. 15:06:51

@Avatar:

Nem értek egyet ezzel az állítással. Ilyen típusú állításokba már többször csúnyán belebukott a katolicizmus.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.08.08. 15:07:40

@Avatar:

A bírói feladat állami és keresztény is elláthatja. Nincs ellentmondás.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2013.09.05. 00:31:33

@istentelen: no és van az a story is ahol valami Jehova áldozza fel az egyszülött fiát.:)
süti beállítások módosítása