Ateista Klub

“Az írástudók és a farizeusok a Mózes székében ülnek: Annakokáért a mit parancsolnak néktek, mindazt megtartsátok és megcselekedjétek; de az ő cselekedeteik szerint ne cselekedjetek. Mert ők mondják, de nem cselekszik.” Máté 23:2-3 "ne figyeljenek oda arra, amit mondok, egyetlen dologra figyeljenek, amit csinálok" Orbán Viktor

Legfrissebb bejegyzések

Még több ateista hír

Friss hozzászólások

  • Brendel Mátyás: @meglévő alap: és ha a Yule fa a karácsonyfa elődjének számít, akkor sokkal előbb is állítottak. S... (2024.03.03. 22:55) Jézus nem karácsonykor született
  • Brendel Mátyás: @mezgag85: " Izrael biztostja már évtizedek óta Gázának nagyrészt az üzemanyagot, a vizet, az áram... (2024.03.03. 22:33) Eliszlámosodik-e a nyugat még ebben az évszázadban?
  • meglévő alap: A legnagyobb érdekesség számomra az, hogy a Biblia osztogatás legnagyobb ellenzője sokáig a római ... (2024.02.26. 20:42) Éjféli mise
  • Brendel Mátyás: @Mézgagé: nem fogtad fel a postot. a post arórl szól, hogy az Univerzum lehet véges idejű, de mégi... (2024.02.20. 16:58) Univerzum-modellek isten nélkül
  • Brendel Mátyás: @ABCenaturi17: a középkor sötétségét mutatja még a sok kínzás. nemcsak a gonoszság, hanem a butasá... (2023.12.13. 21:58) A legjobb ateista könyv, ever...

Címkék

1 (1) abortusz (2) Ádám és Éva (2) adó (1) agnoszticizmus (9) agresszió (4) AIDS (1) áldozat (4) alkotmány (1) államegyház (6) állatvédők (1) altruizmus (2) áltudomány (3) Amerika (1) analitikus (2) analógia (1) anarchizmus (2) anglia (1) anglikán egyház (1) angyalok (1) animizmus (1) antiszemitizmus (1) antropocentrizmus (2) argumentum ad ignorantiam (1) ateista (10) ateisták (1) ateista egyház (4) ateista párt (1) ateizmus (25) ausztria (1) az ateizmus nem hit (6) a hit ereje (2) a vallások vége (11) a vallás bűnei (2) a vallás vége (8) babona (1) bátorság (2) bayer (1) béke (3) berg (1) bergoglio (3) bertrand russel (1) betegség (9) biblia (11) Biblia (16) bizalom (1) bloggolás (1) boko haram (1) boldog (1) boldogság (10) bolgogság (1) börtön (2) boszorkányüldözés (2) botrány (1) breivik (2) búcsúcédulák (1) buddhizmus (11) bújkáló isten (2) bűnkultusz (2) bűnök (13) bűnözés (37) burka (1) bűvészet (1) cáfolás (1) carl sagan (1) celebek (1) cenzúra (7) cherry picking (1) család (1) csillaghamu (1) csoda (11) csodák (1) dawkins (4) deizmus (7) dekadencia (1) demarkáció (3) demográfia (1) demokrácia (6) Dennett (1) descartes (8) diderot (5) divergencia (16) djihad (2) dogma (1) douglas adams (1) dőzsölés (1) drogok (2) dualizmus (10) dzsihád (2) egészség (1) egyenlőség (2) Egyesült Államok (1) egyház (3) egyházadó (1) egyházállam (20) egyházkritika (5) egyháztörvény (3) egyiptom (1) egzaktság (1) egzisztencializmus (2) eincheitswissenschaft (2) életfilozófia (2) életrajz (2) életszemlélet (5) élet értelme (26) eliminativizmus (1) ellenőrzés (2) ellentmondások (2) elmefilozófia (3) elmélet (1) élmény (3) elnyomás (3) elv (1) empirizmus (7) eq (1) eretnekek (3) erkölcs (29) erkölcsi relativizmus (7) erőszak (11) erotika (2) értékrend (3) értelem (5) értelem és érzelem (8) érvelési hiba (3) érzelem (7) esztétika (3) etika (26) etikaoktatás (2) etikaóra (6) etiopia (1) eu (1) eucharistia (1) evangelium (1) evangéliumok (8) evolúció (13) evolúcó (1) ezotéria (5) facebook (2) fanatizmus (8) fejlődés (1) feltámadás (4) felvilágosodás (6) feminizmus (5) fenyő (1) fetisizmus (1) feymann (1) film (16) filozófia (1) filozófiai racionalizmus (1) filozófus (17) filozófusok (4) finnország (2) finomhangoltság (5) fizika (3) fizikalizmus (4) flow (4) fogalomrendszer (1) függőség (1) fundamentalizmus (6) genezis (1) globalizáció (1) gonosz (21) gy (1) gyerekek (3) gyilkosság (3) gyónás (1) háború (1) hadisz (1) hadith (1) hagyomány (1) halál (19) halál közeli élmény (2) házasság (2) hazugság (1) hedonizmus (1) Heidegger (2) hézagok istene (1) higiénia (1) himnusz (1) hinduizmus (8) hinduk (1) hírcsárda (1) hit (20) hitchens (3) hittan (4) hitvi (1) hitvita (3) hit és tudás (16) hit nélkül élni (8) homeopátia (1) homoszexualitás (8) Hume (2) humor (21) húsvét (1) idealizmus (3) időutazás (1) igazi vallás (1) igazolás (23) igazságosság (2) ikon (1) ima (4) india (5) indonézia (2) indukció (1) inkvizíció (15) instrumentalizmus (2) integráció (1) intellektuális tisztesség (2) intelligencia (4) intelligens tervezés (1) intolerancia (3) Irán (1) irán (1) irodalom (2) irónia (3) irracionalitás (1) isten (11) istenérv (22) Isteni Téveszme (1) istenkáromlás (2) isten halott (1) isten nélkül nincs erkölcs (2) iszlám (46) ízlés (1) izrael (2) játszmaelmélet (1) Jézus (11) jézus (22) jog (1) jóságosság (1) kálvinizmus (2) karácson (1) karácsony (8) karikatúra (1) katasztrófa (1) katolicizmus (11) katolikusok (2) kdnp (3) kereszt (1) keresztelés (1) keresztény (9) keresztényésg (3) kereszténység (38) keresztes hadjáratok (1) kettős mérce (1) Kierkegaard (1) kínzás (6) kivégzés (1) klerikalizmus (2) kognitív disszonancia (1) kölcsey (1) kommunizmus (4) kontinentális filozófia (1) könyv (53) könyvégetés (1) korán (3) koron (1) koronavírus (1) korrupció (1) körülmetélés (3) középkor (6) kozmológia (2) közösség (1) kreacionizmus (7) kreacionmizus (1) kult (1) kultúra (2) legenda (1) lélek (9) lengyelország (1) liberalizmus (3) librivox (1) logika (4) lopás (2) lövöldözés (1) luther (2) magyarázat (2) maher (1) mali (1) mária (2) mártírok (1) maslow (1) matematik (1) matematika (2) materializmus (10) matterhorn (1) mazochizmus (1) medicína (1) meditáció (1) megbocsátás (1) megtermékenyítés (2) mémelmélet (2) menekültkérdés (3) mennyország (12) mérleg (1) mese (3) mesterséges intelligencia (6) metafizik (1) metafizika (11) metafóra (6) metodika (1) militantizmus (1) mise (1) miszt (1) miszticizmus (1) mitológia (2) mítosz (5) modernizáció (2) módsze (1) módszertan (2) monizmus (2) monoteizmus (3) moore (1) mormonizmus (1) mormonok (1) multikulti (3) muszlim (2) mutyi (1) művészet (2) múzeum (1) náci (1) nácizmus (4) naturalizmus (1) NDE (1) németország (4) nepál (1) népek ópiuma (10) népírtás (4) népszámlálás (1) neurobiológia (5) neurózis (2) nevelés (1) nietzsche (4) nobel (1) nők (1) objektív (6) objektív és szubjektív (5) occam (5) okság (1) oktatás (11) ökumenizmus (1) öncsonkítás (1) öngyilkosság (2) önszerveződés (1) ontológia (3) örök élet (2) orvoslás (1) ősrobbanás (1) összehasonlító valláskritika (1) pál (2) palesztína (1) panteizmus (2) pap (1) pápa (4) paradoxon (1) paranoia (3) pascal (3) pedofilia (1) pedofília (3) plágium (1) pogányság (3) pogrom (1) pokol (3) politeizmus (2) politika (19) pornó (2) pozitivizmus (1) predesztináció (1) prostitúció (1) provokáció (2) prüdéria (2) pszichedelikus (1) pszichológia (8) qualia (2) rabszolgaság (2) racionalizmus (7) radikalizmus (1) ratzinger (2) redukcionimzus (2) redukcionizmus (2) reform (1) reformáció (2) regresszió (1) reinkarnáció (3) rejtőzködő isten (2) relativizmus (3) remény (1) reprodukálhatóság (1) repülő (1) Richard Dawkins (2) rossz gyógyszer (2) saeed malekpour (1) sajtószabadság (4) sartre (1) sátán (2) satyagraha (1) sci-fi (2) skizofrénia (1) sorozat (2) spagettiszörny (2) spiritualizmus (4) statisztika (13) Sunday Assembly (3) svájc (1) szabadság (8) szabad akarat (7) szadizmus (3) szaturnália (1) szegénység (1) szekta (2) szekták (4) szekularimzus (4) szekularizmus (40) szemet szemért (1) szent könyv (2) szent tehén (1) szerelem (2) szeretet (6) szex (5) szimuláció (4) szintetikus (2) szintetikus apriori (1) szkepticizmus (2) szólásszabadság (2) szollipszizmus (1) sztoicizmus (1) szub (1) szubjektív (7) szüzesség (1) szűznemzés (2) takonyangolna (1) talmud (1) tanmese (22) tanulás (1) taoizmus (1) társadalom (6) tautológia (1) TED (1) teizmus (1) tekintély (1) tény (1) teodícea (1) teodicea (8) teológia (10) teremtés (2) teremté ember az istent (1) természet (1) természettörvények (3) terroizmus (1) terrorizmus (17) tervezés (1) test és elme (4) tinik (1) tízparancsolat (4) tolerancia (2) történelem (10) történelmi jézus (6) transzcendencia (2) transzcendens (4) tudás (2) tudatosság (2) tudomány (21) tudományfilozófia (34) túlvilág (11) tüntetés (2) tv (1) üdvtörténet (1) újságírás (2) újtestamentum (3) üldözés (5) undefined (2) unitárianizmus (1) Univerzum (5) USA (2) usa (4) utópia (1) üzletegyház (1) vagyon (1) vágyvezérelt gondolkodás (6) vakok országa (3) válás (1) vallás (24) vallásfesztivál (1) vallásháború (7) valláskritika (5) vallások vége (5) vallásszabadság (18) vallástudomány (1) vallásüldözés (4) vallás haszna (5) valószínűségszámítás (3) vámpírok (1) varázslás (2) vasárnap (2) vatikán (9) vatikáni szerződés (5) végítélet (1) végtelen regresszus (3) véletlen (1) véletlen egybeesés (1) vermes géza (1) vicc (1) videó (6) vikingek (1) világvége (1) vita (2) voltaire (1) vulgáris (1) zavargás (2) zene (3) zombi (1) zsid (1) zsidók (11) zuhanó repülőgép (1) Címkefelhő

e-mail: maxval1967@gmail.com

e-mail: popocatepetl@freemail.hu

e-mail: miigyelunk@gmail.com

Irán-Izrael háború: képzeld el, nincs vallás!

Brendel Mátyás 2011.11.08. 22:41

Ezekben a hetekben talán a külügyi hírek között nem keltettek akkora figyelmet az Irán és Izrael közötti konfliktusról szóló hírek, pedig a világ jelenleg talán legkomolyabb veszélyéről van szó. Iránnak ugyanis nemsokára atombombája lehet, Izraelnek pedig már van. Izrael a huszadik században háborúk során védte meg újraalakult államát, ezen kívül, és pont ennek folytán magában foglalja az egyik legkényesebb polgárháborús-terrorista övezetet: Palesztinát, amelyet militáns iszlamista szervezet vezet, a Hamasz. Északon Libanonnal határos, amelynek déli részén egy másik militáns szervezet tart uralma alatt, a Hezbollah. Ez a konfliktus is korábbi háborúk maradványa is egyben. A Hezbollah pedig igen közel áll Iránhoz.

Ezen kívül Izraelnek szövetségese az Egyesült Államok, mely nem egészen nézheti tétlenül a dolgot. Irán viszont mindenképpen Orosz érdekszférába is esik. Irán és Izrael nem is szomszédos, tehát közvetlenül meg sem tudják támadni egymást, csak légi úton. Akárhogy is, más államok is óhatatlanul belekeveredhetnek a konfliktusba. A hidegháború óta talán először fenyeget megint a Harmadik Világháború kitörése, mert jelentős, valamennyire egyenrangú felek állnak egymással szemben, egészen Izrael pedig egyszer már megmutatta, hogy hajlandó lebombázni egy számára veszélyes katonai objektumot, akár nem szomszédos országban is.

No de mi köze ennek a vallásokhoz? Nézzük csak meg, mi közös mindezen országok, és népek konfliktusában? Persze a palesztinok a zsidókkal közvetlenül együtt élnek, itt lehet beszélni érdek-konfliktusról. A Hezbollah és Izrael viszonyában is igaz ez. No de mi a közös a Hezbollahban és Iránban? Talán etnikai közösség van köztük? Nem az irániak többnyire perzsák, a libanoni muszlimok pedig általában arabok. Azonban a Hezbollah és az Irán is a shia iszlámhoz tartozik. Ez a közös bennük.

Vagy mi a baja Iránnak Izraellel? Megtámadta valaha is Izrael Iránt? Nem. Fenyeget Izrael azzal, hogy iráni területeket foglal el? Nem. Fenyeget-e Izrael az irániakkal rokon, vagy azonos nyelvet beszélő népeket? Nem. Akkor miért van az, hogy Ahmadinejad el akarja pusztítani Izraelt? Mert el akarja, maga mondta.

Egyetlen egy dolog van emögött, a vallás. A Hezbollahot és Iránt csak a vallás köti össze, Izraelt és Iránt pedig csak a vallás teszi ennyire ellenséggé. Ez az az eset, amikor kristály tisztán láthatjuk a vallás káros háborús hatását. Mert itt nem lehet érdekháborúra, etnikai villongásra fognia  dolgot, itt nem lehet azzal jönni, hogy a vallás csak ürügy.

Mondjuk ki! Ha nem volna vallási különbség, akkor Izrael és Irán nem nagyon találhatna semmiféle okot egymás megtámadására. Ha nem volna vallás, ez a háború nem fenyegetne. Ha nem volna vallás, akkor most nem rágnánk a körmünket, hogy itt most lesz-e Harmadik Világháború. Itt igazán találóak John Lennon szavai:

Nothing to kill or die for
And no religion too
Imagine all the people
Living life in peace

Címkék: politika izrael háború irán

> komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ateistaklub.blog.hu/api/trackback/id/tr683364688

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

algi 2011.11.09. 01:28:00

Szerintem ez tévedés. Mert a szövetségek máris nem vallások szerint alakulnak. USA főleg protestáns, Oroszországnak a domináns vallását nem ismerem, de szerintem nem az iszlám.

A "vallásháborúk" egyik közös jellemzője, hogy olyanok vívják meg egymással, akiknek a vallása kevésben különbözik. A Korán pl. elismeri az Ó és Új Szövetséget, tulajdonképpen harmadik szent könyv. (Ráadásul így, külső szemlélőként számomra a tradicionális iszlám és a tradicionális zsidó szokások jobban hasonlítanak egymásra, mint mondjuk a keresztényre.) Apró különbségekre mutogatnak abban a tekintetben, hogy miként tisztelik ugyanazt az Istent. Talán Az ember tragédiájában szerepel a legplasztikusabban, hogy egyetlen "i" betű miatt háborúztak.

Tehát szerintem, ha nem lennének vallásosak, akkor találnának más kulturális különbséget, mert a vallásosságban éppen, hogy hasonlítanak. Amiben különböznek, az viszont szembeötlően nem vallási kérdés: a szabadságjogok, a női egyenjogúság, a politikai rendszer típusa. Röviden: Izraelbe se mennék túl szívesen a meleg, meg a nagy fokú vallásosság miatt, de Iránban rettegnék, hogy bármikor felbukkan egy feketébe öltözött motoros, vagy véletlenül ránézek egy nőre, és megköveznek érte.

És azt se felejtsük el, hogy politikailag is van indokuk gyűlölni Izraelt: mesterségesen hozták létre ezt az államot a már meglévők között, és a létezését rögtön a hatnapos háborúval kezdte, amelyet a vesztes országok nyilván Izrael számlájára írnak, és azóta megállás nélkül folyik az acsarkodás ellenük.

Szerintem ehhez egyáltalán nem kell vallás.

Senkifia 2011.11.09. 10:44:29

@algi: Oroszország főként ortodox keresztény...

Senkifia 2011.11.09. 10:45:44

@algi: nyugi, Iránban,ha ránéznél a nőre,és látnád is,mert nincs eltakarva, nem téged,hanem a nőt köveznék meg...

akinincs 2011.11.09. 11:38:18

Ha egy elemzés logikáját akarjuk értékelni, elég megvizsgálni, hogy leegyszerűsítő módon egyetlen okra vezet-e vissza mindent, vagy képes árnyaltan ábrázolni a történéseket.

Ez az írás sem képes a túllépni az "egyetlen ok" csáberején, ráadásul a felvállaltan világnézetileg elkötelezett szerző mintegy véletlenül megtalálja a nagy ellenséget - a vallást.

Ha picit mélyebben nézné azonban a jelenségeket, akkor nem ragadna le a vallásnál, mivel a vallást csinálja az ember, és nem fordítva. Tehát amit ő oknak vél, az legfeljebb okozat. A vallás nélküli ember - és ezt pont a szerző okfejtése illusztrálja a legjobban - nem lesz automatikusan előítélet mentes, elfogulatlan, babonáktól és világnézeti sablonoktól mentes. Tehát miről is beszélünk?

algi 2011.11.09. 11:49:48

@Senkifia: Valahogy nem nyugtat meg a tudat.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.11.09. 13:03:12

@algi:

1) Csak a tényeket nem veszed figyelembe. Olvasd el a cikket, mi k0z0s Ir'nban ;s a Hezbollahban?
2) Ugye nem gondolod komolyan, hogy Izrael atomot küld Iránra a női jogok védelmének örögyén, vagy Irán atomot küld Izraelre, mert létre hoztak egy államot sokezer kilométerre tőlük? Például megtámadta-e Irán Koszovót, vagy Dél-Szudánt? Nem. És röhögséges is lenne ilyesmire gondolni. Egy sok ezer kilométerre lévő állam esetében nagyon speciális esetben lehet csak érdekellentét. Ellenben a vallás, az jó ürügy. A vallás a legkönnyebb, leghatékonyabb, legkönnyebben előhúzható, legátfogóbb ürügy a háborúra.

3) A női jogok hiánya Iránban, és a többi, amit felsorolát, egyébként szintén vallási okokra vezethető vissza. Ezek a dolgok nem valamiféle iráni kultúrjelenségek, hanem a bornírt iszlám ideológia következményei.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.11.09. 13:06:34

@akinincs:

Egy kis logika:

1) Egyetlen okra visszavezetni a dolgokat nem érvelési hiba, ha tényleg egy ok van.

2) Érvelési hiba viszont másik ok lehetőségéről pofázni anélkül, hogy akár csak megpróbálkoztál volna másik lehetséges okot felmutatni.

3) Az, hogy az oknak is van oka, az nem cáfolja azt, hogy az ok ok. Minden oknak van oka, és az ok okának is van oka, és az ok oka okának is van oka. Valahol be kell fejezni a cikket, nem gondolod?

4) Az ok okáról is csak pofáztál, de még csak meg sem nevezted. Ki se derült, hogy mit akarsz vele. Szóval csak üres kötözködés volt, amit írtál. Akkor meg miről is beszélünk?

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.11.09. 13:09:58

@algi:

"És azt se felejtsük el, hogy politikailag is van indokuk gyűlölni Izraelt: mesterségesen hozták létre ezt az államot a már meglévők között, és a létezését rögtön a hatnapos háborúval kezdte, amelyet a vesztes országok nyilván Izrael számlájára írnak, és azóta megállás nélkül folyik az acsarkodás ellenük.

Szerintem ehhez egyáltalán nem kell vallás."

Iránt mindezek a dolgok nem nagyon befolyásolják. Csak, és kizárólag a vallás okán érzi érintve magát. Ha nem volna vallás, akkor mi köze lenne ehhez? Nem határos Izraellel, nem tartozik azonos népcsoportba egyetlen Izraellel szomszédos országgal sem.

CSAK ÉS KIZÁRÓLAG A VALLÁS A KÖZÖS PONT. Semmi más.

akinincs 2011.11.09. 13:29:59

Kedves Mátyás!

Bármennyire kritikus volt, amit írtam, lehetett volna akár egy értelmes vita kezdete is, amelyben a részleteket jobban kibonthattam volna. Sajnos azonban a "pofázáshoz" nincs kedvem.........:)

algi 2011.11.09. 14:03:43

@Brendel Mátyás: Most akkor ürügy a vallás vagy ok? Döntsd el, melyik mellett érvelsz, különben árnyékbox az egész. A cikkben megírod, hogy a vallás az ok, én elkezdek amellett érvelni, hogy nem az a valódi ok, erre te leírod a válaszodban, hogy a vallás az ürügy. Mindenki tudja, hogy a vallás az ürügy, méghozzá onnan, hogy ezt szajkózzák a tévében. De az ürügy általában a legkevésbé fontos minden esetben, mert egy jó propagandista bármilyen ürügyet elő tud varázsolni a kalapból.

Az továbbra sem világos nekem, hogy az iszlám vallás mennyiben kötelezi a híveit arra, hogy irtsák ki a zsidókat. Nehéz az iráni nők helyzetét a vallásra kenni - ezt éppen az irániak akarják elhitetni velünk, hogy ők szeretik a nőket, dehát a Korán kötelezi őket arra, hogy bezárják őket az otthonukba, és jármot kelljen hordaniuk az arcukon. Szerintem a Biblia se sokkal megengedőbb a nőkkel szemben (de cáfoljon meg, aki máshogy gondolja), aztán még a Vatikáni Államban is kimehetnek az utcára rendes ruhában a nők. (Sőt, Dél-Irán azon részén, ahol a legszigorúbban tartják a nőket, éppen egy afrikai eredetű vallásos babona engedi meg a nőknek, hogy legyen egy kis menekülésük az iszlám ürügyén rájuk rótt pokolból.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.11.09. 14:03:49

@akinincs: mivel te nem bontottál ki részleteket, és pont ezt tettem szóvá. ezért nem tudom, miféle részleteket vártál tőlem. a pofázáshoz jó lett volna, ha eleve nem lett volna kedved.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.11.09. 14:06:58

A cikket egy módon lehetett volna értelmesen kritizálni, ha valaki azzal jött volna, hogy "Irán és Izrael elsősorban nem, vagy nem csak a vallások miatt állnak szemben, hanem X dolog miatt, hiszen Izrael és Irán X dologban is ellenérdekelt", ahol X dolog nem lehet vallási alapú, és olyan fontos dolognak kell lennie, amely miatt képesek ezek a politikusok háborúval fenyegetni.

Ilyet nem tudtatok megnevezni. Persze nem csoda, mert nincs ilyen X dolog. De akkor el kell ismerni, hogy a cikknek igaza van, és nem kötözködni!

algi 2011.11.09. 14:11:31

ps. Egyébként Irán utolsó sahja (Mohammed Reza Pahlavi) is iszlám vallású volt, mégis jó viszonyt ápolt Izraellel. Khomeini őrültsége volt, hogy Izrael a Kis Sátán.

algi 2011.11.09. 14:12:40

@Brendel Mátyás: Jaj, nehogy már te mondd meg, hogy hogyan lehet érvelni a cikkeddel szemben! Ez nevetséges.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.11.09. 14:20:57

@algi:

"Most akkor ürügy a vallás vagy ok? Döntsd el, melyik mellett érvelsz, különben árnyékbox az egész."

Fogalomzavarban szenvedsz. Az ürügy ok is egyben. Az ürügy nem az okkal áll fogalmi ellentétben, hanem a "kielégítő indok" fogalmával. Sajnálom, hogy még magyarul sem tudsz szabatosan írni.

"Mindenki tudja, hogy a vallás az ürügy, méghozzá onnan, hogy ezt szajkózzák a tévében. De az ürügy általában a legkevésbé fontos minden esetben, mert egy jó propagandista bármilyen ürügyet elő tud varázsolni a kalapból."

Az ürügy nagyon is fontos, ha emberek milliói halnak meg miatta. És nem lehet akármilyen ürügyet elfogadtatni az emberekkel. A vallás sajnos egy olyan ürügy, amivel sok embert meg lehet etetni, és óriási károkat okoz.

Mivel nem neveztél meg másik ürügyet, vagy másik indokot, ezért ebben a kérdésben a vallás az egyetlen ok. Másik előhúzható ürügyet sem neveztél meg, amelyről plauzibilis lenne, hogy bevethető volna Izrael ellen. Tehát kamuzol. Ahogy a vallások általában.

"Az továbbra sem világos nekem, hogy az iszlám vallás mennyiben kötelezi a híveit arra, hogy irtsák ki a zsidókat."

Elég, ha ez Ahmadinejadnak világos. És nem kell a vallásban racionalitást keresni. Nem írtam, hogy a vallás racionális. Egyébként valószínűleg a dzsihadra fog hivatkozni.

Mindenesetre ismétlem, a cikket nem cáfolja az, ha amellett érvelsz, hogy a vallás hülyeség, és az sem, ha amellett érvelsz, hogy az iszlámból nem következik a zsidóírtás. Elég, ha megfelelő számú iszlamista AZT HISZI, hogy következik. Ez pedig tény. Az meg, hogy a hívők hülyeséget hisznek, nem is lenne újdonság.

" Nehéz az iráni nők helyzetét a vallásra kenni - ezt éppen az irániak akarják elhitetni velünk, hogy ők szeretik a nőket, dehát a Korán kötelezi őket arra, hogy bezárják őket az otthonukba, és jármot kelljen hordaniuk az arcukon."

Nem látom, hogy ezzel a bekezdéssel itt egyáltalán hol kíséreltél volna meg bármit is a vallástól függetleníteni. Szépen bemutatod, hogy a vallás az ok.

" Szerintem a Biblia se sokkal megengedőbb a nőkkel szemben"

Egyetértek. Nicsak, a Biblia is egy pár vallás szentkönyve. Hogy fogod ezzel kimosni a vallásokat? Nem értem, mi a terved, eddig iszonyatos öngólokat rugdosol magadnak.

"aztán még a Vatikáni Államban is kimehetnek az utcára rendes ruhában a nők."

persze, ez a női egyenjogúság netovábbja. Te tényleg azt gondolod, hogy ezzel érvelsz? Hogy bemutatod, hogy Vatikánban a nőket nem annyira nyomják el, hogy mondjuk ketrecbe zárják őket, és banánnal etetik őket? Komolyan gondoltad, hogy ez érv? Ha a nők kimehetnek az utcára, akkor szerinted már minden rendben? Akkor szerinted egyenlőség van?

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.11.09. 14:21:47

@algi: a logika mondja meg, nem én. én csak megállapítottam, amit a logika mond.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.11.09. 14:25:18

@algi: az, hogy találtál egy mérsékelten vallásost, aki mérsékelt volt Izraellel, nem érv a cikk ellen, sőt. mondtál még egy fanatikus vallásost, aki viszont őrült ellenség volt. tehát a cikkhez hozzáadtál még egy alátámasztó adatot, és egy semleges adatot. rugdosod magadnak az öngólokat.

algi 2011.11.09. 14:28:53

@Brendel Mátyás: Ja, értem, tehát az ürügy azért ok, mert ürügy. Csak gratulálni tudok a pengeéles logikádhoz. Erről nem kellett volna cikket írni, mert mindenki, aki híreket olvas vagy tévét néz tudja, hogy a vallás az ürügy. Te azt állítod, hogy vallás nélkül nem létezne ez a konfliktus. Jó, elhiszem, hogy Khomeini nem üvöltözné, hogy Izrael a kis sátán, ha nem lenne vallásos. De ennyi erővel az is igaz, hogy akkor se üvöltözné, ha meghalna, tehát ha nem lenne élet a Földön, akkor nem lennének háborúk.

"a logika mondja meg, nem én. én csak megállapítottam, amit a logika mond."

LOL. Légyszí, könyörgöm, ne propagáld az ateizmust, mert csak rossz hírét kelted ezzel a beképzelt, érvelést nem ismerő, ex catedra viselkedéssel!

algi 2011.11.09. 14:30:17

@Brendel Mátyás: Fizikailag fájnak a vitáról, logikáról és érvelésről szóló állításaid.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.11.09. 15:18:45

@algi:

"Jó, elhiszem, hogy Khomeini nem üvöltözné, hogy Izrael a kis sátán, ha nem lenne vallásos. De ennyi erővel az is igaz, hogy akkor se üvöltözné, ha meghalna, tehát ha nem lenne élet a Földön, akkor nem lennének háborúk."

Úgy látom, folytatod a kötözködést a kötözködés kedvéért. Sőt, sikerült egy szinttel lejjebb süllyedned. Szerintem elég világos, hogy a háború megelőzése érdekében miért inkább "a ne legyen vallás" a konstruktív megoldás, és miért nem a "ne legyen élet". És ezt már nem is magyarázom, ezen a szinten abbahagyom.
süti beállítások módosítása