Ateista Klub

“Az írástudók és a farizeusok a Mózes székében ülnek: Annakokáért a mit parancsolnak néktek, mindazt megtartsátok és megcselekedjétek; de az ő cselekedeteik szerint ne cselekedjetek. Mert ők mondják, de nem cselekszik.” Máté 23:2-3 "ne figyeljenek oda arra, amit mondok, egyetlen dologra figyeljenek, amit csinálok" Orbán Viktor

Friss hozzászólások

  • Brendel Mátyás: @meglévő alap: és ha a Yule fa a karácsonyfa elődjének számít, akkor sokkal előbb is állítottak. S... (2024.03.03. 22:55) Jézus nem karácsonykor született
  • Brendel Mátyás: @mezgag85: " Izrael biztostja már évtizedek óta Gázának nagyrészt az üzemanyagot, a vizet, az áram... (2024.03.03. 22:33) Eliszlámosodik-e a nyugat még ebben az évszázadban?
  • meglévő alap: A legnagyobb érdekesség számomra az, hogy a Biblia osztogatás legnagyobb ellenzője sokáig a római ... (2024.02.26. 20:42) Éjféli mise
  • Brendel Mátyás: @Mézgagé: nem fogtad fel a postot. a post arórl szól, hogy az Univerzum lehet véges idejű, de mégi... (2024.02.20. 16:58) Univerzum-modellek isten nélkül
  • Brendel Mátyás: @ABCenaturi17: a középkor sötétségét mutatja még a sok kínzás. nemcsak a gonoszság, hanem a butasá... (2023.12.13. 21:58) A legjobb ateista könyv, ever...

Címkék

1 (1) abortusz (2) Ádám és Éva (2) adó (1) agnoszticizmus (9) agresszió (4) AIDS (1) áldozat (4) alkotmány (1) államegyház (6) állatvédők (1) altruizmus (2) áltudomány (3) Amerika (1) analitikus (2) analógia (1) anarchizmus (2) anglia (1) anglikán egyház (1) angyalok (1) animizmus (1) antiszemitizmus (1) antropocentrizmus (2) argumentum ad ignorantiam (1) ateista (10) ateisták (1) ateista egyház (4) ateista párt (1) ateizmus (25) ausztria (1) az ateizmus nem hit (6) a hit ereje (2) a vallások vége (11) a vallás bűnei (2) a vallás vége (8) babona (1) bátorság (2) bayer (1) béke (3) berg (1) bergoglio (3) bertrand russel (1) betegség (9) Biblia (16) biblia (11) bizalom (1) bloggolás (1) boko haram (1) boldog (1) boldogság (10) bolgogság (1) börtön (2) boszorkányüldözés (2) botrány (1) breivik (2) búcsúcédulák (1) buddhizmus (11) bújkáló isten (2) bűnkultusz (2) bűnök (13) bűnözés (37) burka (1) bűvészet (1) cáfolás (1) carl sagan (1) celebek (1) cenzúra (7) cherry picking (1) család (1) csillaghamu (1) csoda (11) csodák (1) dawkins (4) deizmus (7) dekadencia (1) demarkáció (3) demográfia (1) demokrácia (6) Dennett (1) descartes (8) diderot (5) divergencia (16) djihad (2) dogma (1) douglas adams (1) dőzsölés (1) drogok (2) dualizmus (10) dzsihád (2) egészség (1) egyenlőség (2) Egyesült Államok (1) egyház (3) egyházadó (1) egyházállam (20) egyházkritika (5) egyháztörvény (3) egyiptom (1) egzaktság (1) egzisztencializmus (2) eincheitswissenschaft (2) életfilozófia (2) életrajz (2) életszemlélet (5) élet értelme (26) eliminativizmus (1) ellenőrzés (2) ellentmondások (2) elmefilozófia (3) elmélet (1) élmény (3) elnyomás (3) elv (1) empirizmus (7) eq (1) eretnekek (3) erkölcs (29) erkölcsi relativizmus (7) erőszak (11) erotika (2) értékrend (3) értelem (5) értelem és érzelem (8) érvelési hiba (3) érzelem (7) esztétika (3) etika (26) etikaoktatás (2) etikaóra (6) etiopia (1) eu (1) eucharistia (1) evangelium (1) evangéliumok (8) evolúció (13) evolúcó (1) ezotéria (5) facebook (2) fanatizmus (8) fejlődés (1) feltámadás (4) felvilágosodás (6) feminizmus (5) fenyő (1) fetisizmus (1) feymann (1) film (16) filozófia (1) filozófiai racionalizmus (1) filozófus (17) filozófusok (4) finnország (2) finomhangoltság (5) fizika (3) fizikalizmus (4) flow (4) fogalomrendszer (1) függőség (1) fundamentalizmus (6) genezis (1) globalizáció (1) gonosz (21) gy (1) gyerekek (3) gyilkosság (3) gyónás (1) háború (1) hadisz (1) hadith (1) hagyomány (1) halál (19) halál közeli élmény (2) házasság (2) hazugság (1) hedonizmus (1) Heidegger (2) hézagok istene (1) higiénia (1) himnusz (1) hinduizmus (8) hinduk (1) hírcsárda (1) hit (20) hitchens (3) hittan (4) hitvi (1) hitvita (3) hit és tudás (16) hit nélkül élni (8) homeopátia (1) homoszexualitás (8) Hume (2) humor (21) húsvét (1) idealizmus (3) időutazás (1) igazi vallás (1) igazolás (23) igazságosság (2) ikon (1) ima (4) india (5) indonézia (2) indukció (1) inkvizíció (15) instrumentalizmus (2) integráció (1) intellektuális tisztesség (2) intelligencia (4) intelligens tervezés (1) intolerancia (3) irán (1) Irán (1) irodalom (2) irónia (3) irracionalitás (1) isten (11) istenérv (22) Isteni Téveszme (1) istenkáromlás (2) isten halott (1) isten nélkül nincs erkölcs (2) iszlám (46) ízlés (1) izrael (2) játszmaelmélet (1) jézus (23) Jézus (11) jog (1) jóságosság (1) kálvinizmus (2) karácson (1) karácsony (8) karikatúra (1) katasztrófa (1) katolicizmus (11) katolikusok (2) kdnp (3) kereszt (1) keresztelés (1) keresztény (9) keresztényésg (3) kereszténység (38) keresztes hadjáratok (1) kettős mérce (1) Kierkegaard (1) kínzás (6) kivégzés (1) klerikalizmus (2) kognitív disszonancia (1) kölcsey (1) kommunizmus (4) kontinentális filozófia (1) könyv (53) könyvégetés (1) korán (3) koron (1) koronavírus (1) korrupció (1) körülmetélés (3) középkor (6) kozmológia (2) közösség (1) kreacionizmus (7) kreacionmizus (1) kult (1) kultúra (2) legenda (1) lélek (9) lengyelország (1) liberalizmus (3) librivox (1) logika (4) lopás (2) lövöldözés (1) luther (2) magyarázat (2) maher (1) mali (1) mária (2) mártírok (1) maslow (1) matematik (1) matematika (2) materializmus (10) matterhorn (1) mazochizmus (1) medicína (1) meditáció (1) megbocsátás (1) megtermékenyítés (2) mémelmélet (2) menekültkérdés (3) mennyország (12) mérleg (1) mese (3) mesterséges intelligencia (6) metafizik (1) metafizika (11) metafóra (6) metodika (1) militantizmus (1) mise (1) miszt (1) miszticizmus (1) mitológia (2) mítosz (5) modernizáció (2) módsze (1) módszertan (2) monizmus (2) monoteizmus (3) moore (1) mormonizmus (1) mormonok (1) multikulti (3) muszlim (2) mutyi (1) művészet (2) múzeum (1) náci (1) nácizmus (4) naturalizmus (1) NDE (1) németország (4) nepál (1) népek ópiuma (10) népírtás (4) népszámlálás (1) neurobiológia (5) neurózis (2) nevelés (1) nietzsche (4) nobel (1) nők (1) objektív (6) objektív és szubjektív (5) occam (5) okság (1) oktatás (11) ökumenizmus (1) öncsonkítás (1) öngyilkosság (2) önszerveződés (1) ontológia (3) örök élet (2) orvoslás (1) ősrobbanás (1) összehasonlító valláskritika (1) pál (2) palesztína (1) panteizmus (2) pap (1) pápa (4) paradoxon (1) paranoia (3) pascal (3) pedofília (3) pedofilia (1) plágium (1) pogányság (3) pogrom (1) pokol (3) politeizmus (2) politika (19) pornó (2) pozitivizmus (1) predesztináció (1) prostitúció (1) provokáció (2) prüdéria (2) pszichedelikus (1) pszichológia (8) qualia (2) rabszolgaság (2) racionalizmus (7) radikalizmus (1) ratzinger (2) redukcionimzus (2) redukcionizmus (2) reform (1) reformáció (2) regresszió (1) reinkarnáció (3) rejtőzködő isten (2) relativizmus (3) remény (1) reprodukálhatóság (1) repülő (1) Richard Dawkins (2) rossz gyógyszer (2) saeed malekpour (1) sajtószabadság (4) sartre (1) sátán (2) satyagraha (1) sci-fi (2) skizofrénia (1) sorozat (2) spagettiszörny (2) spiritualizmus (4) statisztika (13) Sunday Assembly (3) svájc (1) szabadság (8) szabad akarat (7) szadizmus (3) szaturnália (1) szegénység (1) szekta (2) szekták (4) szekularimzus (4) szekularizmus (40) szemet szemért (1) szent könyv (2) szent tehén (1) szerelem (2) szeretet (6) szex (5) szimuláció (4) szintetikus (2) szintetikus apriori (1) szkepticizmus (2) szólásszabadság (2) szollipszizmus (1) sztoicizmus (1) szub (1) szubjektív (7) szüzesség (1) szűznemzés (2) takonyangolna (1) talmud (1) tanmese (22) tanulás (1) taoizmus (1) társadalom (6) tautológia (1) TED (1) teizmus (1) tekintély (1) tény (1) teodícea (1) teodicea (8) teológia (10) teremtés (2) teremté ember az istent (1) természet (1) természettörvények (3) terroizmus (1) terrorizmus (17) tervezés (1) test és elme (4) tinik (1) tízparancsolat (4) tolerancia (2) történelem (10) történelmi jézus (6) transzcendencia (2) transzcendens (4) tudás (2) tudatosság (2) tudomány (21) tudományfilozófia (34) túlvilág (11) tüntetés (2) tv (1) üdvtörténet (1) újságírás (2) újtestamentum (3) üldözés (5) undefined (2) unitárianizmus (1) Univerzum (5) USA (2) usa (4) utópia (1) üzletegyház (1) vagyon (1) vágyvezérelt gondolkodás (6) vakok országa (3) válás (1) vallás (24) vallásfesztivál (1) vallásháború (7) valláskritika (5) vallások vége (5) vallásszabadság (18) vallástudomány (1) vallásüldözés (4) vallás haszna (5) valószínűségszámítás (3) vámpírok (1) varázslás (2) vasárnap (2) vatikán (9) vatikáni szerződés (5) végítélet (1) végtelen regresszus (3) véletlen (1) véletlen egybeesés (1) vermes géza (1) vicc (2) videó (6) vikingek (1) világvége (1) vita (2) voltaire (1) vulgáris (1) zavargás (2) zene (3) zombi (1) zsid (1) zsidók (11) zuhanó repülőgép (1) Címkefelhő

e-mail: maxval1967@gmail.com

e-mail: popocatepetl@freemail.hu

e-mail: miigyelunk@gmail.com

Nemi erőszak és rabszolgakereskedelem a Közel-Keleten

Koós István 2015.08.18. 12:21

nok.jpg

A Le Figaro rövidke interjúját olvastam ma reggel, amelyet Mathieu Guidère-rel, az arab világ francia szakértőjével készítettek. A beszélgetés a New York Times cikkéhez kapcsolódik, amelyben az ISIS karmaiból megszökött nők mesélnek a szenvedéseikről. Az ISIS harcosai rabszolgaként kezelik a foglyul ejtett lányokat és asszonyokat, kereskednek velük, és rendszeresen megerőszakolják őket. Az egyik riportalany, egy 34 éves jazidi hölgy beszámol arról, hogy szemtanúja volt, hogy egy katona rendszeresen megerőszakolt egy tizenkét éves (tehát a pubertáskort még el nem ért) lányt, és az aktus előtt és utána is imádkozott. Teljesen meg volt győződve arról, hogy Istennek tetsző dolgot művel, amit a Korán is helyesel. Az említett szemtanú figyelmeztette a katonát, hogy a lány beteg, belső vérzése van, illetve szemére vetette a férfinak, hogy akivel szexuális kapcsolatot létesít, még gyerek. A harcos erre azt válaszolta, hogy „nem gyerek, hanem rabszolga.” A katonák egyébként csak azokat a nőket nem erőszakolták meg, akik már terhesek voltak.

Egy másik cikk azt is elmondja, hogy a foglyul ejtett nőket az ISIS katonái mint hadizsákmányt osztják el maguk között. Ezeket a nőket erőszakkal térítik át az iszlám vallásra, és rabszolgaként árusítják őket. Moszulban állítólag még egy olyan iroda is létesült, amely a rabnők értékesítésével foglalkozik, árcédulákkal látva el őket, hogy az adásvétel gördülékenyebb legyen, és a vásárlók alaposan megfontolhassák, jó üzletet kötöttek-e.

Az erőszak különösképpen a jazidi nőket sújtja. Arra a kérdésre válaszolva, hogy mi ennek az oka, Guidère elmondja, hogy az ISIS belső teológiája többféle embercsoportot különböztet meg: elől állnak a hierarchiában a muzulmánok (akiknek egy része persze a „rossz muzulmán,”) utánuk következnek a „könyv emberei”, a zsidók és keresztények, akik ugyan nem muszlimok, de legalább egyistenhívők. Végül pedig ott vannak azok, akik hamis istenekben hisznek, ők a leginkább megvetett csoport. A rabszolgakereskedelem egyébként nagyjából egy éve működik azokon a területeken, amelyeket a szervezet ural. Egyelőre kevésbé jövedelmező üzlet, mint a migráció segítése, mivel ez inkább csak a jazidi nőkre korlátozódik, viszont az emberkereskedelem ugyanazokon a kereskedelmi csatornákon történik, mint a cigaretta, autó és más termékek értékesítése.

Mathieu Guidère szerint a rabszolgakereskedelem egy középkori gyakorlat újjáéledése, ugyanakkor komoly vonzerőt gyakorol a fiatal férfiakra, így sajátosan kegyetlen eszköz az ISIS kezében a friss tagok toborzására. Különösképpen hat ez a csábítás azokra a férfiakra, akik szexuálisan frusztráltak, mert olyan vallási közegben élnek, ahol a nők és férfiak közötti kapcsolatok nagyon erősen szabályozottak. Ez tehát az „ördögi kör” csodálatos példája: a vallás frusztrálja az embert szexuálisan, olyan állapotot teremtve, amelyből csak még nagyobb szenvedés okozása árán lehet menekülni. A szexualitás elfojtása deformálja a személyiséget, amihez hozzájárul a vallás által okozott tudatlanság és beszűkült szellemi horizont. Amikor az elfojtott ösztönök megbetegítik a személyiséget, akkor e vágyak levezetésére a vallás olyan csatornát kínál (a nemi erőszakét), ami totálisan megfosztja emberi méltóságuktól az áldozatokat, de lelkileg megsemmisíti az erőszak elkövetőit is, mivel kiöli belőlük az empátia és a szolidaritás utolsó morzsáit is.

A cikk végén felmerül a kérdés, hogy a rabszolgakereskedelem vajon mennyire felel meg a Korán tanításainak. A szakértő ezzel kapcsolatban elmondja, hogy mindig is voltak emberek, akik a keresztény vagy muszlim tanításokra hivatkoztak, amikor a rasszok közötti egyenlőtlenség gondolatát vagy a rabszolgatartás intézményét akarták legitimálni. A muszlim vallási tekintélyek ezzel szemben egyöntetűen elítélik az említett gyakorlatot, és ez olyan összhang, ami nagyon ritka a vallási vezetők között, mert még a szunniták és a siiták is egyetértenek a kérdésben.

A cikknek ez az utolsó mondatát én kissé problematikusnak érzem, bár bevallom, nem vagyok nagy szakértője sem a Közel-Keletnek, sem az iszlámnak. Viszont az világos, hogy itt azzal a problémával állunk szemben, ami a vallás lényegével kapcsolatos: a szent szövegeket mindenki olyan módon interpretálhatja, ahogyan neki tetszik, vagy ahogy az épp aktuális érdekének megfelel. Guidère mintha mentegetné a vallást azt sugallva, hogy az iszlám összességében mégsem olyan erőszakos ideológia, hiszen a vallási vezetők elítélik az említett rémtetteket. Csakhogy a Koránban ennek ellenére egyértelműen benne vannak az erőszakra felhívó szövegrészek, ahogy a Bibliából sem hiányoznak a rabszolgaságot propagáló megnyilvánulások; továbbá hosszú listát lehet írni a Biblia erőszakos szövegrészeiről

Lehet ezzel szemben a vallási tekintélyek konszenzusára hivatkozni, de az a baj, hogy nem világos, milyen alapon hozták meg a döntésüket e szakértők. Ugyanerről írtam már a blogon a keresztény teológia vonatkozásában, ahol Előd István Katolikus dogmatika c. könyvéről volt szó. A szerző itt rendre közli velünk, hogy egy adott teológiai kérdésben mik a helyes nézetek, és mik nem azok. Többször kitér arra, hogy milyen hosszú folyamat volt, amíg a teológusok egyetértésre jutottak a kérdésben. Ám az nem derül ki, hogy milyen alapon hoznak döntést a szaktekintélyek. Úgy tűnik, az értelmezés végső alapja a tekintély, ám maga a tárgy nem igazolja vissza a tekintélyt. Egy tudós esetében a tudományos eredmény interszubjektív módon igazolható, megmagyarázható, a módszertan világosan tisztázott, és ez az ilyen módon megszerzett és igazolt tudás ruházza fel autoritással a tudóst. A vallási szakértők esetében viszont maga a tekintély az igazság forrása, miközben a tekintély eredete beláthatatlan, vagyis nem világos, hogy a főteológusoknak, rabbiknak és egyéb vezetőknek a szövegértelmezése mitől adekvátabb, mint egyéb értelmezések, amikre a szövegek egyébként lehetőséget adnak. Ráadásul, ha e szövegek valóban az Isteni tévedhetetlenség és abszolút önazonosság önkinyilatkoztatásai lennének, akkor a bennük lévő igazságoknak olyannyira egyértelműnek és kényszerítő erejűnek kellene lenniük, hogy nem lenne lehetőség az egymással ellentmondó értelmezések létrejöttére, és nem adnának módot a rabszolgatartás és a nemi erőszak legitimálására.

Címkék: iszlám erőszak korán rabszolgaság

> komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ateistaklub.blog.hu/api/trackback/id/tr237715106

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2015.08.18. 17:07:20

A Korán a Bibliából fakadó ( azt lemásoló ), saját szakállra és ízlésvilágra átköltött marhaság, mely az összes benne hívő férfi kényelmét és felsőbbrendűségét biztosította és biztosítja a mai napig is .
Nem több és nem kevesebb mint pl nálunk a nemzeti alaptörvény .

2015.08.18. 17:11:52

Hogy a tanárunkat idézzem . Allah egy szélhámos volt, ki a sivatagba menekült a hitelezői elől . Valószínűleg hallott valamit Jézusról valamikor és a történetet a saját szakállára átköltötte . Így született a Korán és ez az egész hit ami mögötte van .

SkizofrénSün 2015.08.18. 19:58:58

Én is azt érzem, hogy a "szakértő" mentegeti az iszlámot; szélsőségesnek mondja az isis-t, ám ez tudatos hazugság. Az isis a fősodor. Nekünk kafiroknak hazudhat a muszlim.

Egyetértek a posztolóval, hogy egy vallás követője nem lehet szakértő. Talán tovább is mennék, nem is létezik semmuféle vallástudomány, csak a történettudomány részeként.

2015.08.19. 05:38:26

@Brendel Mátyás: Valóban, de nézd el nekem, a tanár nem is volt nagyon hajlandó erről beszélni nekünk és a fenti pár mondattal elintézte.Annyira meg sosem érdekelt, hogy önként tanulmányozzam ezt a vallást.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2015.08.19. 08:02:50

@Diorella Queen: ne mondjál véleményt olyan ügyben, amiről ennyire keveset tudsz, ennyire kevés forrásból, te hülye!

bétaverzió 2015.08.19. 09:26:04

Jó nagy baromság a kereszténységet egy lapon említeni az iszlámmal. Méretes elvakultság kell ehhez. Mondhatnánk kapitális ateista fundamentalizmus. De hát ez egy ilyen blog.

Az utolsó bekezdés pedig kísérleti tudományok igazoltságát kéri számon a teológián. Miért nem pl. a nyelvészeten? Ott mivel indokolják a ragozást? És az irodalmárok mire alapozzák, hogy Spiró jobb, mint pl. Wass Albert?

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2015.08.19. 10:47:08

@bétaverzió:

"Jó nagy baromság a kereszténységet egy lapon említeni az iszlámmal."

miért, mi a különbség? a kereszténység szent könyve talán nincs tele agresszióval, intoleranciával, férfisovinizmussal, rasszizmussal, a rabszolgaság támogatásával, és hasonlókkal?! vagy a kereszténység talán nem irtott ki népeket, nem kínzott meg ártatlan embereket?!

"Az utolsó bekezdés pedig kísérleti tudományok igazoltságát kéri számon a teológián. Miért nem pl. a nyelvészeten?"

a nyelvészeten belül két felfogás van.

1) normatív felfogás, amely az akadémiailag megállapított szabályokat be igyekszik tartani az emberekkel. de még ez a nyelvészet is tudja, hogy a nyelvi szabályok konszenzuálisak, és időben változnak. azaz még ők se mondják, hogy a ragozás, az bizony a transzcendens igazság, vagy egyáltalán, hogy az objektív valóság. nem mondják azt, hogy "az igék -juk -jók ragozással léteznek a valóságban, és a -suk -sük ragozással nem léteznek a valóságban"

2) a liberálisabb felfogás eleve elfogadja azt, hogy a nyelvhelyesség konszenzus kérdése, azaz, ami elterjedt beszédmód, az úgy helyes. ezt képviseli például Kálmán László nyelvész.

"Ott mivel indokolják a ragozást? És az irodalmárok mire alapozzák, hogy Spiró jobb, mint pl. Wass Albert?"

az irodalomtudomány ilyet nagyon korlátos értelemben, és nagyon óvatosan, és nagyon speciálisan mondhat, mert a "jobb" megint egy szubjektív kérdés. lehetnek ugyanakkor olyan objektív elemek, amelyekben Spiró és Wass összehasonlítható.

megint vedd észre, hogy a keresztények nem annyit mondanak, hogy: "a mi templomaink jobbak, mint a ti mecseteitek", hanem, hogy "a mi istenünk LÉTEZIK, s tietek meg nem"

és ez kurva nagy különbség, kisbutus.

ne keverj szubjektív és objektív kérdéseket, és ne keverj konszenzuális és faktuális kérdéseket!

Koós István 2015.08.19. 11:38:24

@bétaverzió:

"Jó nagy baromság a kereszténységet egy lapon említeni az iszlámmal."

Nem igazán látom, hogy kifejtetted volna, mi a különbség. Mert én világosan megmondtam, miben hasonlít a kettő: egyik sem tudja megindokolni a döntéseit, nem tudja igazolni az állításait.

"Miért nem pl. a nyelvészeten? Ott mivel indokolják a ragozást?"

A ragozáson nincs mit indokolni, az létezik. A nyelvészet meg leírja a ragozást. Leírja, hogy pl. a magyarban három igeidő van, az angolban meg tizenkettő, és lám, tényleg. Mi ezzel a gondod?

"És az irodalmárok mire alapozzák, hogy Spiró jobb, mint pl. Wass Albert?"

Az irodalom nem teljesen objektív tudomány. A művek értelmezése, értékelése is változhat időben, mivel az irodalmi mű függ a befogadó kontextustól is. Ezzel szemben a teológia olyan kijelentéseket tesz, amelyek egy befogadótól független létre, Istenre vonatkoznak, ennek tehát igazolhatónak kellene lennie.

Koós István 2015.08.19. 12:30:34

Itt is van egy cikk a témában eygyébként:

www.lefigaro.fr/vox/religion/2015/08/18/31004-20150818ARTFIG00082-theologie-du-viol-ce-que-dit-vraiment-le-coran.php

Az iszlám-szakértőt a nemi erőszakról kérdezik. Elmondja, hogy a Korán nagyon szigorúan rendelkezik a nőkről, és a harcosoknak szűzlányokat szán a túlvilágon, a hitetleneket pedig Isten a pokolra fogja vetni, de arról konkrétan nem szól, hogy a rabul ejtett nőket meg kellene erőszakolni, úgyhogy ebben a vonatkozásban az ISIS harcosai egy kicsit elébemennek Istennek.

Egyébként szerintem teljesen groteszk, hogy miközben minden a szexualitás korlátozásáról szó, a túlvilágon más sem lesz, csak szex a szüzekkel.

Ja, és olyan szüzekkel, akiket nem érintett sem férfi, sem dzsinn. Szóval a dzsinn is ugyanolyan létező, mint akárki más.

bétaverzió 2015.08.20. 19:09:03

@Koós István:
Mikor is láttál az alábbiakhoz hasonlót utoljára a kereszténységben? Mert nekem kurvára nem mindegy hogy mindez a jelenben zajlik-e vagy valamikor a középkorban vagy ókorban. Ha neked igen, akkor fordulj pszichológushoz.

"A testét a brutális kivégzés után az ókori város egyik oszlopára akasztották. A testét ismeretlen ideig még az oszlopokon fogják tartani elrettentés gyanánt, hogy egy lakosnak sem jusson eszébe támogatni a saját államát és annak a hadseregét, de főleg nem a hazájának a történelmét.

Az Ördög fekete serege lefejezte a Palmyrai múzeum egykori igazgatóját.

A se nem Iszlám, se nem Állam, Iszlám Állam néven ismert terrorszervezet továbbra is folytatja
a nagy terv megvalósítását azzal, hogy agymosott vahabita gyilkosait és a világ több mint 100 országából összeszedett zsoldosát a régió történelmének az elpusztítására összpontosítja. Ennek az utolsó bűncselekménye Szíria egyik legismertebb régészének és tudósának a kivégzése, Babilon és Ninive szárnyasbika szobrainak a lerombolása után.

A palmyrai múzeum előterében végezték ki az ISIL gyilkosai Dr. Khaled Al-Asaad régész professzort Szíria egyik leghíresebb régészét és a plymírai múzeum egykori igazgatóját.

A testét a brutális kivégzés után az ókori város egyik oszlopára akasztották. A testét ismeretlen ideig még az oszlopokon fogják tartani elrettentés gyanánt, hogy egy lakosnak sem jusson eszébe támogatni a saját államát és annak a hadseregét, de főleg nem a hazájának a történelmét."

Koós István 2015.08.20. 19:59:34

@bétaverzió:

A keresztény vallásban ugyanúgy megvan az erőszak kultusza, linkeltem is egy gyűjteményt a Bibliából fentebb. Most éppen nem erőszakos a kereszténység, mert a szekuláris Európában nincs rá lehetősége. Nem önmagát korlátozza az egyház, hanem a rendszer fogja vissza az agressziót. A középkorban az egyház szabadjára volt engedve, meg is lett az eredménye.

Most sem nagyon látszik, hogy az egyház bármi jót tenne. A menekülteket nem segíti, az egyházi iskolákba cigánygyerekeket nem vesznek fel. De az emberek nemi életébe belebeszélnek, a melegek, transzneműek felett ítélkeznek.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2015.08.20. 20:33:25

@bétaverzió: "Mert nekem kurvára nem mindegy hogy mindez a jelenben zajlik-e vagy valamikor a középkorban vagy ókorban. Ha neked igen, akkor fordulj pszichológushoz."

itt van ez a Charles Manson gyerek:

en.wikipedia.org/wiki/Charles_Manson#Justice_system

ez 1969 óta nem követett el bűntényt. ha szerinted a régen történt báncselekmények nem számítanak, és Charles Manson jobb ember, mint egy hasonló gyilkos, aki a jelenben követi el ugyanazokat, akkor menjél be hozzá a börtönbe, hülyegyerek, és ölelgesd!

A másik, hogy csinál ilyet a kereszténység a jelenben is:

www.washingtonpost.com/world/africa/tens-of-thousands-of-muslims-flee-christian-militias-in-central-african-republic/2014/02/07/5a1adbb2-9032-11e3-84e1-27626c5ef5fb_story.html

na most ha a kettőt összeraksz, és erősen gondolkodsz, akkor rájössz a megoldásra, hogy mi a különbség a kereszténység és az iszlám helyzete között, és, hogy ez miért nm a kereszténység és az iszlám közötti különbség.

Ha nem sikerült rájönnöd, hülyegyerek, akkor írd meg, elmagyarázom!

"A se nem Iszlám, se nem Állam, Iszlám Állam néven ismert terrorszervezet"

az Iszlám Állam tökéletesen iszlám, tökéletesen azt csinálja, amit Mohamed csinált anno.

Koós István 2015.08.21. 17:30:37

@bétaverzió:

"Mikor is láttál az alábbiakhoz hasonlót utoljára a kereszténységben? Mert nekem kurvára nem mindegy hogy mindez a jelenben zajlik-e vagy valamikor a középkorban vagy ókorban. Ha neked igen, akkor fordulj pszichológushoz."

A keresztény egyház követett el kegyetlenkedéseket a múltban. Ez igazolja azt, hogy Isten igéje nem kényszeríti ki az emberből automatikusan a jót, lehet rosszat is tenni Isten nevében. Innentől kezdve mindegy, hogy mikor történt a dolog, a lényeg, hogy megtörténhet.

Ráadásul hiába mondjuk, hogy régen volt, mert akkor meg kellene magyarázni, hogy miben változott azóta a keresztény egyház, hogy ma már nem követné el ugyanezt. De az az igazság, hogy nem változott semmiben.

bétaverzió 2015.08.21. 22:08:10

@Koós István: Kérlek linkelj be néhányat a jelen generációinak (plusz-mínusz húsz év) keresztény egyházak erőszakos cselekedeteiről. Ha nincs, akkor kérlek indokold meg, hogy miért tartod egyenlőnek a múlt évszázadok bélieket a nem létező mostaniakkal.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2015.08.22. 15:13:15

@bétaverzió: István igazából utalt rá.

Az emberellenes cselekmények tekintetében a kereszténység és az iszlám között csak az a különbség, hogy a kereszténység a legtöbb helyen olyan országban van többségben, ahol szekuláris állam van. Egy kivétel például ez a Közép-Afrikai Köztársaság, ahol keresztény többség van, de az állam gyenge, zűrzavar van.

Emiatt a kereszténységnek a szekuláris állam NEM ENGEDI, hogy tömegesen, szervezett módon elkövessen hasonló dolgokat, amit az iszlám elkövet. Egyébként az iszlám is olyan helyeken követi el ezeket, ahol az állam gyenge, zűrzavar van. Például Szíria, például Afganisztán, például Mali, például Nigéria északi része.

Ez a különbség lehet puszta véletlen, vagy a keresztény világ sok száz éves előnyéből is származhat.

Mindenesetre a különbség nem a két vallásban van, hanem az állami szervezettségben, és különösen a szekuláris államban, illetve a demokratikus berendezkedésben.

Egy olyan szervezett államban, amelyik demokratikus, és szekuláris ugyanis bármely vallás, több vallás is együtt tud élni. Az állam nem használja fel a vallásokat állami célokra, nem él vissza velük, nem használja fel elnyomásra. Ugyanakkor az állam azt sem engedi, hogy az egyházak túllépjenek egy bizonyos határon, és persze szélsőséges, terroristákat sem enged, igyekszik visszaszorítani őket.

Nagyon kéntrétan egyébként még a nyugati országokban elkövetett muszlim terrorista akcióknál is tetten érhető az, hogy a szekuláris francia állam valójában hibázott, mert túl elnéző volt: engedték bizonyos mecsetekben működni a szélsőséges imámokat. És ezek az imámok szervezték be a muszlim terroristákat. Most a francia állam pontosan ezért véget vetett ennek: a mecsetekbe nem fognak külföldi finanszírozással szélsőséges imámokat odatelepíteni.

Tehát hogy a hasonlatom szólt: az, hogy Manson több évtizede nem ölt meg senkit, nem jelenti azt, hogy megjavult. Az oka az, hogy börtönben van, és nem engedik meg neki, hogy embereket öljön.

Unco Unco 2015.12.30. 10:56:55

Üdv!
Először is fontos megjegyeznem egy dolgot az igazi keresztény egyházzal kapcsolatban. Jézus Krisztus (szolga király) a szolgai lelkületű egyházat alapította, és ma is az igazi krisztusi egyház ilyen lelkülettel munkálkodik. Minden más(uralkodó, tekintély elvű egyház) az ördög egyháza. Isten nem leuralni jött az embert, hanem szolgálni neki, és meghalni érte. Egy alacsony sorból származó, de tiszta szívű nőt választott anyjának, istállóban született, a legalacsonyabb sorban lévő melósok, a pásztorok mentek gyereklátogatóba, na meg a akkori világ három nem "vallásos" tudósa, ácsként dolgozott, nem élt fényűző életet, és annak ellenére, hogy bűn nélkül élte le az életét, úgy ölték meg, mint a legalávalóbb bűnözőt. Hol van ebben az arrogancia vagy a tekintélyelvűség? Sőt, feltámadt, mert Istenként megtehette, megnyitotta nekünk az utat a Mennybe és azt mondta, hogy helyet készít számunkra, hogy ott legyünk vele örökre.
Sok vallás van, a kereszténységet is sokféleképpen elferdítették már, ez az ördög stratégiája, de attól még létezik egy igazi, egy eredeti, amit ma is sokan követnek és ami a szereteten alapszik.
Megölök 100 embert, megerőszakolok 100 nőt és azt mondom: " Nekem ezt a pápa mondta, hogy tegyem meg, mert megengedhetem magamnak!" Valójában persze nem mondott senki semmit, csak a perverziómat és gyilkos vágyaimat elégítettem ki. Mivel világhír lesz, ezért lehet, hogy a többség azt fogja mondani, hogy biztos nem a pápa mondta neki, de bőven lesz aki elhiszi majd. Főleg akik nem szeretik a pápát.
A zsidók is tartottak rabszolgát, de Isten le is szabályozta nekik, hogy bánjanak velük emberségesen, és meghatározta nekik, hogy az x. évben engedjék őket szabadon, sőt még az adósság fejében elvett birtokokat is vissza kellett nekik adni. (Talán a hetedik évben.)
A Bibliában van egy olyan rész, amikor a Etióp pénzügyminiszter utazik vissza a hazájába Jeruzsálemből, és az "Ószövetséget" olvassa. A karaván mellé szegődik Jézus egyik tanítványa, és meghallja.(Nem a 12-ből) Odamegy és megkérdezi ezt az etióp embert, hogy érti-e amit olvas? Erre azt válaszolja a férfi: "Hogyan érthetném, ha valaki meg nem magyarázza?" Ezért megkérte Fülöpöt, ezt a tanítványt, hogy magyarázza el. Ha nem megtért hívőként olvasod a Bibliát, akkor csak felületesen olvasod, még akkor is, ha a teológia doktora vagy. Lehet, hogy mindent tudsz a történelemről és a kultúrákról, de Istenről semmit sem tudsz. Azért mert valaki fejből elmondja az egész Bibliát, attól nem ismeri Istent. Lehetek én a nemzetbiztonság főnöke, és lehet nekem rólad 12 kötet információm születésedtől kezdve, attól még nem foglak ismerni. Ahhoz, hogy Istent is megismerje valaki, ahhoz személyes kapcsolat kell.
Vissza a témához.
Aki nyitott szemmel jár a világban láthatja azt a drasztikus változást ami napjainkban történik.
Nevezhetjük bárminek is azokat a nézeteket, amik közelebb viszik az emberiséget a teljes fertőhöz, mert földrajzi tagolódásunk, kultúráink sokszínűsége miatt a neve változó, de végeredményben ez mind a sátánkultusz része.
Főleg Amerikában, de Nyugat-Európában is egyre nagyobb méreteket ölt ez az okkultista sátánkultusz. Sajnálatos módon egyre jobban terjed a világon. Megfertőzte a pop-, és a filmszakmát is, na meg a fiatalok körében népszerű számítógépes játékokat, de még a sportot is. Sztárok énekelnek az ördögről, az ő jeleit viselik a ruházataikon, rá esküdöznek, stb. Az emberek elméjét manipulálják minden lehetséges módon, még az orvostudomány segítségével is. A szexualitást igyekeznek minél magasabbra emelni, hogy teljesen elfogadhatóvá váljon minden vele kapcsolatos dolog, még az aberrált, beteges hajlamok is. Több mint 27 millió szex-rabszolga van ma a földön, valószínűleg már jóval több, akiket vagy bedrogozva, elméjük eltompításával, a szabad akaratuktól megfosztva, vagy erőszakkal arra kényszerítenek, hogy olyanokkal létesítsenek nemi kapcsolatot, akivel nem akarnak. Miután kiöregednek ebből vagy megunják őket, helye és embere válogatja, hogy megölik , eldobják vagy eladják őket . Emberi roncsok lesznek, a világ szemétje. Mi az utolsó remény a számukra? Az, ha Isten szava eljut ezekhez a nőkhöz, vagy akár férfiakhoz, és megtudják, hogy van valaki, aki gyönyörűnek és értékesnek látja őket, és mindennél jobban vágyik az ő társaságukra!
Behunyhatjuk a szemünket és megtehetjük, hogy nem foglalkozunk a világban zajló dolgokkal, mert még nekünk "jó". Még. A Biblia ír arról, hogy mi történik az utolsó időkben. Bármennyire is szeretnénk ha ezek nem következnének be, legalábbis ne a mi életünkben, még mi hívők is, minden jel arra utal, hogy márpedig most éljük ezt az időszakot.
Nem kell nekem hinni, járjon mindenki saját maga utána ezeknek a dolgoknak. Homokba dughatjuk a fejünket, de ettől az események pörögnek, elég gyorsan. Ha megvizsgálja az ember hideg fejjel a világ eseményeit, akkor belátja, hogy ember, vagy emberek ezt megállítani nem tudják,de Isten igen, és meg is fogja. Kérdés az, hogy mi melyik oldalon fogunk állni?

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2015.12.30. 13:15:19

@Unco Unco:

"Először is fontos megjegyeznem egy dolgot az igazi keresztény egyházzal kapcsolatban. Jézus Krisztus (szolga király) a szolgai lelkületű egyházat alapította, és ma is az igazi krisztusi egyház ilyen lelkülettel munkálkodik."

mondod te, mások meg mást.

" Minden más(uralkodó, tekintély elvű egyház) az ördög egyháza."

már kezded is az inkvizíciót, te agresszív keresztény!

"na meg a akkori világ három nem "vallásos" tudósa"

az, hogy hárman voltak, primitív néphagyomány. sajnállak, hogy jobban ismerem nálad a Bibliát, hülye keresztény.

"nem élt fényűző életet, és annak ellenére, hogy bűn nélkül élte le az életét, úgy ölték meg, mint a legalávalóbb bűnözőt."

ha nem ész nélkül hiszed el az ellentmondásos evangéliumokat, akkor lehet, hogy Jézus bűnöző volt, például trónkövetelő volt, lázadást szított. például a templomban zavargást okozott. ezért ítélhették el. egyébként a fügefát megátkozta, tehát agresszív is volt.

de ez annyira unalmas, sokszor megkritizált keresztény faszság, nem igaz, hogy te is ilyen naiv hülyeségekkel jössz!

" Hol van ebben az arrogancia vagy a tekintélyelvűség?"

például a fügefa megátkozásában, meg a templomi zavargásban.

"Sok vallás van, a kereszténységet is sokféleképpen elferdítették már, ez az ördög stratégiája, de attól még létezik egy igazi, egy eredeti, amit ma is sokan követnek és ami a szereteten alapszik."

sokféle kereszténység van, és kivülről csak az látszik, hogy nagyon össze vagytok zavarodva, nem az, hogy az egyik igazabb volna a másiknál.

"Megölök 100 embert, megerőszakolok 100 nőt és azt mondom: " Nekem ezt a pápa mondta, hogy tegyem meg, mert megengedhetem magamnak!" Valójában persze nem mondott senki semmit, csak a perverziómat és gyilkos vágyaimat elégítettem ki. Mivel világhír lesz, ezért lehet, hogy a többség azt fogja mondani, hogy biztos nem a pápa mondta neki, de bőven lesz aki elhiszi majd. Főleg akik nem szeretik a pápát."

volt olyan, amikor a pápa mondott ilyet, és megöltek emberek százait pápai biztatásra.

"A zsidók is tartottak rabszolgát, de Isten le is szabályozta nekik, hogy bánjanak velük emberségesen, és meghatározta nekik, hogy az x. évben engedjék őket szabadon"

az ilyen szabályozás csak a zsidókra vonatkozott, akik adósrabszolgaságba mentek. nem vonatkozott a más népekből vett tényleges rabszolgákra. sajnállak, hogy jobban ismerem nálad a Bibliát, hülye keresztény.

a durva dolog pedig az, hogy a Biblia bármilyen formában is elfogadta a rabszolgaságot. ezzel a Biblia a modern erkölcsök ALATT VAN. a rabszolgák felszabadításakor az emberi társadalom meghaladta a Biblia szintjét.

"A Bibliában van egy olyan rész, amikor a Etióp pénzügyminiszter utazik vissza a hazájába Jeruzsálemből, és az "Ószövetséget" olvassa."

persze, és az is van a Bibliában, hogy a repülője fél órát késett felszállásnál, de aztán isten segedelmével időben megérkezett.:)

"Azért mert valaki fejből elmondja az egész Bibliát, attól nem ismeri Istent."

ó, már megint mindenki hülye, és csak te tudod az igazságot, kis inkvizítorkám.

"Aki nyitott szemmel jár a világban láthatja azt a drasztikus változást ami napjainkban történik."

a világ mindig változik.

"Főleg Amerikában, de Nyugat-Európában is egyre nagyobb méreteket ölt ez az okkultista sátánkultusz. Sajnálatos módon egyre jobban terjed a világon. Megfertőzte a pop-, és a filmszakmát is, na meg a fiatalok körében népszerű számítógépes játékokat, de még a sportot is."

jajj jajj, régen minden jobb volt a rabszolgatartással, inkvizícióval, feudalizmussal, röghöz kötéssel, nők alárendeltségével, boszorkányüldözéssel, inkvizícióval. csak a mai világ a fertő, bezzeg azok a régi, máglyafényes idők!:)

"Több mint 27 millió szex-rabszolga van ma a földön, valószínűleg már jóval több, akiket vagy bedrogozva, elméjük eltompításával, a szabad akaratuktól megfosztva, vagy erőszakkal arra kényszerítenek, hogy olyanokkal létesítsenek nemi kapcsolatot, akivel nem akarnak."

százalékosan ennél sokkal többen voltak az ókorban és középkorban.

"Nem kell nekem hinni, járjon mindenki saját maga utána ezeknek a dolgoknak."

utánajártam, nincs igazad, hülye vagy.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2015.12.30. 13:19:24

@Unco Unco:

azért az félelmetes, hogy van egy cikk a Daesh rabszolgatartó praktikáiról, erre nem reagálsz, mert nem vagy muszlim, rendben. ott van a cikkben az, hogy a Biblia támogatja a rabszolgaságot, erre annyit reagálsz, hogy "de szabályozza", ami nem is igaz, és nem is elég mentség. amellett a disznóság mellett elmész, hogy a te kurva szent könyved mégiscsak támogat egy embertelen dolgot, azaz maga is embertelen faszság.

és ezután még oldalakat fecsegsz tök más dolgokról.

amíg a keresztényeknek ennyire hülye prédikátorai vannak, mint te, addig az ateizmus egész biztosan terjedni fog Európában. mentek oda, ahol a helyetek: a levesbe.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2015.12.30. 14:20:09

@Unco Unco: végül is az Iszlám Állam is szabályozza, hogy hogy kezeljék a szexrabszolgákat, úgyhogy minden rendben van, ugye te kis keresztény fajzat?!:)
süti beállítások módosítása