Ateista Klub

“Az írástudók és a farizeusok a Mózes székében ülnek: Annakokáért a mit parancsolnak néktek, mindazt megtartsátok és megcselekedjétek; de az ő cselekedeteik szerint ne cselekedjetek. Mert ők mondják, de nem cselekszik.” Máté 23:2-3 "ne figyeljenek oda arra, amit mondok, egyetlen dologra figyeljenek, amit csinálok" Orbán Viktor

Friss hozzászólások

Címkék

1 (1) abortusz (2) Ádám és Éva (2) adó (1) agnoszticizmus (9) agresszió (4) AIDS (1) áldozat (4) alkotmány (1) államegyház (6) állatvédők (1) altruizmus (2) áltudomány (3) Amerika (1) analitikus (2) analógia (1) anarchizmus (2) anglia (1) anglikán egyház (1) angyalok (1) animizmus (1) antiszemitizmus (1) antropocentrizmus (2) argumentum ad ignorantiam (1) ateista (10) ateisták (1) ateista egyház (4) ateista párt (1) ateizmus (25) ausztria (1) az ateizmus nem hit (6) a hit ereje (2) a vallások vége (11) a vallás bűnei (2) a vallás vége (8) babona (1) bátorság (2) bayer (1) béke (3) berg (1) bergoglio (3) bertrand russel (1) betegség (9) Biblia (16) biblia (11) bizalom (1) bloggolás (1) boko haram (1) boldog (1) boldogság (10) bolgogság (1) börtön (2) boszorkányüldözés (2) botrány (1) breivik (2) búcsúcédulák (1) buddhizmus (12) bújkáló isten (2) bűnkultusz (2) bűnök (13) bűnözés (37) burka (1) bűvészet (1) cáfolás (1) carl sagan (1) celebek (1) cenzúra (7) cherry picking (1) család (1) csillaghamu (1) csoda (11) csodák (1) dawkins (4) deizmus (7) dekadencia (1) demarkáció (3) demográfia (1) demokrácia (6) Dennett (1) descartes (8) diderot (5) divergencia (16) djihad (2) dogma (1) douglas adams (1) dőzsölés (1) drogok (2) dualizmus (10) dzsihád (2) egészség (1) egyenlőség (2) Egyesült Államok (1) egyház (3) egyházadó (1) egyházállam (20) egyházkritika (5) egyháztörvény (3) egyiptom (1) egzaktság (1) egzisztencializmus (2) eincheitswissenschaft (2) életfilozófia (2) életrajz (2) életszemlélet (5) élet értelme (26) eliminativizmus (1) ellenőrzés (2) ellentmondások (2) elmefilozófia (3) elmélet (1) élmény (3) elnyomás (3) elv (1) empirizmus (7) eq (1) eretnekek (3) erkölcs (29) erkölcsi relativizmus (7) erőszak (11) erotika (2) értékrend (3) értelem (5) értelem és érzelem (8) érvelési hiba (3) érzelem (7) esztétika (3) etika (26) etikaoktatás (2) etikaóra (6) etiopia (1) eu (1) eucharistia (1) evangelium (1) evangéliumok (8) evolúció (13) evolúcó (1) ezotéria (5) facebook (2) fanatizmus (8) fejlődés (1) feltámadás (4) felvilágosodás (6) feminizmus (5) fenyő (1) fetisizmus (1) feymann (1) film (16) filozófia (1) filozófiai racionalizmus (1) filozófus (17) filozófusok (4) finnország (2) finomhangoltság (5) fizika (3) fizikalizmus (4) flow (4) fogalomrendszer (1) függőség (1) fundamentalizmus (6) genezis (1) globalizáció (1) gonosz (21) gy (1) gyerekek (3) gyilkosság (3) gyónás (1) háború (1) hadisz (1) hadith (1) hagyomány (1) halál (19) halál közeli élmény (2) házasság (2) hazugság (1) hedonizmus (1) Heidegger (2) hézagok istene (1) higiénia (1) himnusz (1) hinduizmus (8) hinduk (1) hírcsárda (1) hit (20) hitchens (3) hittan (4) hitvi (1) hitvita (3) hit és tudás (16) hit nélkül élni (8) homeopátia (1) homoszexualitás (8) Hume (2) humor (21) húsvét (1) idealizmus (3) időutazás (1) igazi vallás (1) igazolás (23) igazságosság (2) ikon (1) ima (4) india (5) indonézia (2) indukció (1) inkvizíció (15) instrumentalizmus (2) integráció (1) intellektuális tisztesség (2) intelligencia (4) intelligens tervezés (1) intolerancia (3) irán (1) Irán (1) irodalom (2) irónia (3) irracionalitás (1) isten (11) istenérv (22) Isteni Téveszme (1) istenkáromlás (2) isten halott (1) isten nélkül nincs erkölcs (2) iszlám (46) ízlés (1) izrael (2) játszmaelmélet (1) jézus (24) Jézus (11) jog (1) jóságosság (1) kálvinizmus (2) karácson (1) karácsony (8) karikatúra (1) katasztrófa (1) katolicizmus (11) katolikusok (2) kdnp (3) kereszt (1) keresztelés (1) keresztény (9) keresztényésg (3) kereszténység (38) keresztes hadjáratok (1) kettős mérce (1) Kierkegaard (1) kínzás (6) kivégzés (1) klerikalizmus (2) kognitív disszonancia (1) kölcsey (1) kommunizmus (4) kontinentális filozófia (1) könyv (53) könyvégetés (1) korán (3) koron (1) koronavírus (1) korrupció (1) körülmetélés (3) középkor (6) kozmológia (2) közösség (1) kreacionizmus (7) kreacionmizus (1) kult (1) kultúra (2) legenda (1) lélek (9) lengyelország (1) liberalizmus (3) librivox (1) logika (4) lopás (2) lövöldözés (1) luther (2) magyarázat (2) maher (1) mali (1) mária (2) mártírok (1) maslow (1) matematik (1) matematika (2) materializmus (10) matterhorn (1) mazochizmus (1) medicína (1) meditáció (1) megbocsátás (1) megtermékenyítés (2) mémelmélet (2) menekültkérdés (3) mennyország (12) mérleg (1) mese (3) mesterséges intelligencia (6) metafizik (1) metafizika (11) metafóra (6) metodika (1) militantizmus (1) mise (1) miszt (1) miszticizmus (1) mitológia (2) mítosz (5) modernizáció (2) módsze (1) módszertan (2) monizmus (2) monoteizmus (3) moore (1) mormonizmus (1) mormonok (1) multikulti (3) muszlim (2) mutyi (1) művészet (2) múzeum (1) náci (1) nácizmus (4) naturalizmus (1) NDE (1) németország (4) nepál (1) népek ópiuma (10) népírtás (4) népszámlálás (1) neurobiológia (5) neurózis (2) nevelés (1) nietzsche (4) nobel (1) nők (1) objektív (6) objektív és szubjektív (5) occam (5) okság (1) oktatás (11) ökumenizmus (1) öncsonkítás (1) öngyilkosság (2) önszerveződés (1) ontológia (3) örök élet (2) orvoslás (1) ősrobbanás (1) összehasonlító valláskritika (1) pál (2) palesztína (1) panteizmus (2) pap (1) pápa (4) paradoxon (1) paranoia (3) pascal (3) pedofilia (1) pedofília (3) plágium (1) pogányság (3) pogrom (1) pokol (3) politeizmus (2) politika (19) pornó (2) pozitivizmus (1) predesztináció (1) prostitúció (1) provokáció (2) prüdéria (2) pszichedelikus (1) pszichológia (8) qualia (2) rabszolgaság (2) racionalizmus (7) radikalizmus (1) ratzinger (2) redukcionimzus (2) redukcionizmus (2) reform (1) reformáció (2) regresszió (1) reinkarnáció (3) rejtőzködő isten (2) relativizmus (3) remény (1) reprodukálhatóság (1) repülő (1) Richard Dawkins (2) rossz gyógyszer (2) saeed malekpour (1) sajtószabadság (4) sartre (1) sátán (2) satyagraha (1) sci (1) sci-fi (2) skizofrénia (1) sorozat (2) spagettiszörny (2) spiritualizmus (4) statisztika (13) Sunday Assembly (3) svájc (1) szabadság (8) szabad akarat (7) szadizmus (3) szaturnália (1) szegénység (1) szekta (2) szekták (4) szekularimzus (4) szekularizmus (40) szemet szemért (1) szent könyv (2) szent tehén (1) szerelem (2) szeretet (6) szex (5) szimuláció (4) szintetikus (2) szintetikus apriori (1) szkepticizmus (2) szólásszabadság (2) szollipszizmus (1) sztoicizmus (1) szub (1) szubjektív (7) szüzesség (1) szűznemzés (2) takonyangolna (1) talmud (1) tanmese (22) tanulás (1) taoizmus (1) társadalom (6) tautológia (1) TED (1) teizmus (1) tekintély (1) tény (1) teodicea (8) teodícea (1) teológia (10) teremtés (2) teremté ember az istent (1) természet (1) természettörvények (3) terroizmus (1) terrorizmus (17) tervezés (1) test és elme (4) tinik (1) tízparancsolat (4) tolerancia (2) történelem (10) történelmi jézus (6) transzcendencia (2) transzcendens (4) tudás (2) tudatosság (2) tudomány (21) tudományfilozófia (34) túlvilág (11) tüntetés (2) tv (1) üdvtörténet (1) újságírás (2) újtestamentum (3) üldözés (5) undefined (2) unitárianizmus (1) Univerzum (5) usa (4) USA (2) utópia (1) üzletegyház (1) vagyon (1) vágyvezérelt gondolkodás (6) vakok országa (3) válás (1) vallás (24) vallásfesztivál (1) vallásháború (7) valláskritika (5) vallások vége (5) vallásszabadság (18) vallástudomány (1) vallásüldözés (4) vallás haszna (5) valószínűségszámítás (3) vámpírok (1) varázslás (2) vasárnap (2) vatikán (9) vatikáni szerződés (5) végítélet (1) végtelen regresszus (3) véletlen (1) véletlen egybeesés (1) vermes géza (1) vicc (2) videó (6) vikingek (1) világvége (1) vita (2) voltaire (1) vulgáris (1) zavargás (2) zene (3) zombi (1) zsid (1) zsidók (11) zuhanó repülőgép (1) Címkefelhő

e-mail: maxval1967@gmail.com

e-mail: popocatepetl@freemail.hu

e-mail: miigyelunk@gmail.com

Hogyan sérti a vallásos érzékenységemet a vasárnapi zárvatartás?!

Brendel Mátyás 2015.05.27. 06:55

flying-spaghetti-monster.jpg

Na, feleim, az a helyzet, hogy én pasztafári valláshoz tartozok, és a mi szent napunk ugyanúgy a vasárnap, mint a katolikusokéi. Mink is vasárnap tartjuk a szent misénket, amelyhez a spagetti olyannyira elengedhetetlen, mint a misebor a katolikusoknál. Megfőzzük szép szertartásosan, mindig csak ellen-coriolis kavarva a vizet a fazékban, és aztán szétosztjuk a lelki szegények között, mindenféle szósszal nyakon öntve, minthogy "szeresd az ellenséged", meg "all you need is love", meg "jól csak a színével lát a zember", "mindig add át a terhes nagymamáknak a helyed a buszon!", meg hasonlók.

Na, most és akkor az itt a problem, hogy meg van az írva nekünk az első parancsolatban, hogy:

1) Thou shall not use the spaghetti bought yesterday.

És aztán itt nem lehet ám trükközni, mint zsidó a paternosterral, vagy muszlim a sörrel, mert alapító szent atyáink rögtön észbe kaptak, és a második parancsolatban hozzátették, hogy:

2) ...or before.

Továbbá a közelben nincs nyitvatartó kiskereskedés, egy kilométernél messzebre gyalogolni vagy BKV-zni pedig már munkának számít, és az ugye ugyancsak tiltva vagyon az ünnepnapon, akárcsak a zsidó vallásban.

Szóval, tehát misére menni kötelező, vasárnap kell, spagettit kell fözni, nem szabad korábban vett spagettit főzni. Do the math!

Úgyhogy meg vagyunk mi lőve ezzel a vasárnapi boltbezárással. Most már csak az alkotmánybíróságban bízhatunk, mert a boltbezárás az csak egy törvény, míg a vallásos érzékenységünk, az mégis csak alkotmányos alaptörvényes jogunk. Vili, hogy melyik az erősebb kutya kopulál.

Címkék: humor vasárnap spagettiszörny

> 22 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ateistaklub.blog.hu/api/trackback/id/tr337494628

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

G. M. E. · http://duplapluszjo.hu 2015.05.27. 11:18:13

Ha lenne ilyen bejegyzett vallás, akkor jogos lenne a kérés, vagy már eleve megfontolták volna a törvényhozásnál. Egyébként meg nem mindenre vonatkozik a törvény, be lehet szerezni azt a spagettit, de legjobb lenne szerintem, ha házilag készítenéd, az nincs benne a szent könyvben? Az állam valóban beleszólt valamibe, ahogy az élet minden területén. De főleg a multikat akarta ezzel befolyásolni és a munkavállalók pihenését. A vasárnap ebből a szempontból azért kitüntetett, mert munkaszüneti nap vallásoktól függetlenül, ez társadalmilag így alakult, ahogy a világ legnagyobb részén így van. Azzal lehet vitatkozni, hogy rossz irányba hatnak a változások, de azzal hogy van-e joga hozzá, vagy korlátozza-e az alkotmányos jogaidat, azzal nemigen lehet vitatkozni. Nem korlátoz jobban, mint az, hogy hétfőn zárva vannak a múzeumok, és a BKV-nak más a menetrendje hétvégén.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2015.05.27. 12:16:22

@G. M. E.:

1) a "bejegyzett vallás", mint olyan teljesen elfogdhatatlan fogalom, és hozzáállás. Az egész totálisan fonák, és le is leplezi azt, hogy miféle bornírtság a vallás, mint olyan. Ugyanis:

A) Ha a vallások értelmes dolgok volnának, akkor nem a parlamentnek kéne eldönteni, hogy melyik vallást vegye a törvényhozás komolyan.

B) De hát mivel a vallás eleve humbug, ez kiderült abból, hogy amikor szabad vallásalapítás szabadon járt előjogokkal, akkor sokan csaltak. A FIdesz látta a problémát, nem ismerte fel a gyökerét, és hozott egy álmegoldást, ami ráadásul diktatorikus is.

C) Most ugyanis nem az dönt a vallásokról, hogy melyik az, amelyik ősinte vállalkozás, az pláne nem, hogy melyik vallás igaz, vagy eredményes, mert ilyen vallás persze nincs, hanem az, hogy a Fidesz éppen mit fogad el, és mit nem. Azaz lobbizásról szól az egész, és a vallások a politika szolgálólányává válnak.

2) A vasárnapi boltbezárás nem olyan, mint a BKV és a műzeumok, ugyanis a BKV bár majdnem monopolhelyzetbe van, de mégis egy vállalat, amely szabadon dönt. Nem is zárnak be totálisan vasárnap. Némi versenyhelyzetben vannak a taxik, a gyaloglás, a kocsik, a biciklik, a bubi miatt magukkal is. A múzeumok pedig szintén, bár eléggé egységesen vannak hétfőn zárva, de nem állami parancsra. Meg van a lehetősége annak, hogy egy múzeum a hétfői nyitvatartást válassza, és ezzel próbáljon közönséget szerezni, továbbá az embereknek ezáltal lehetősége lehet múzeumbe menni hétfőn. Tehát itt a szolgáltató és a kliens között, szabadon alakulnak a dolgok, mindkettő szabad döntésével.

3) Láthatóan azt se fogtad fel, hogy ha azt mondod, hogy a vallásos érzékenység az attól függ, hogy a vallás bejegyzett-e, azzal a vallásos érzékenységről is lerántottad a leplet. Ezzel azt mondtad, hogy számít egy faszt a hívők tényleges sértettsége, csak az egyház hatalmi helyzete számít. Ez meg megint álságos dolog.

A tésztacsinálás érdekes ötlet, kb olyan, mint az, hogy legyen mindenki a maga módján vallásos, és a faszt kell a hvőknek egyház, a társadalomnak meg pláne. Azzal a különbséggel, hogy a tésztacsinálást gyárakara bízni praktikus. A vallást az egyházakra bízni viszont kurvára semmi értelme.

B

sirsteve 2015.05.27. 13:38:25

@G. M. E.: Ha jól emlékszem az iszlám nem bejegyzett vallás. Akkor nyugodtan lehet Mohamed-karikatúrákat gyártani, és ha egy morcos terrorista fel akar robbantani majd nyugodtan lehet arra hivatkozni, hogy az ő vallása nem bejegyzett, tehát nem is sértheti a karikatúra a vallási nézeteit?

G. M. E. · http://duplapluszjo.hu 2015.05.27. 13:49:04

"melyik vallást vegye a törvényhozás komolyan"

A bejegyzett vallás nem a komolyanvételről szól, ha ennek van egyáltalán relevanciája, vagy értelme az állam részéről. Hanem arról van szó, hogy a megfelelő bázissal rendelkező egyházakat az állam támogatja. Ahogyan támogatást élvez sokminden, aminek elég nagy társadalmi bázisa van.

"nem olyan, mint a BKV és a múzeumok"

Ha a BKV állami monopólium lenne, akkor is belekötöttél volna a vasárnapi zárvatartásba. Ha a múzeumok törvény szerint lennének bezárva hétfőn, akkor is belekötöttél volna. Nekem most ezek a példák jutottak eszembe, de van számos törvényileg szabályozott dolog még, még a múzeumok ún. havi egy családi nyitvatartásában is.

"tésztacsinálás érdekes ötlet"

Talán viccesen hangzott, de mégis komoly. Nem gondolom, hogy lenne olyan értelmes vallás, aminek érvágás, hogy boltok nyitva vannak-e. A vallásoknak nem sok köze van a kereskedelmi termékekhez, és hogy azokhoz hogyan és mikor juthatsz hozzá.

G. M. E. · http://duplapluszjo.hu 2015.05.27. 13:59:05

@sirsteve: Kedves sirsteve, nem értem a hozzászólásodat. Más dolog sérteni egy vallást, más dolog korlátozni, és más dolog ha semmi köze valaminek a valláshoz. Pontosítanék, mert a bejegyzett vallás kifejezés félrevitte a diskurzust, csak azért használtam, mert Mátyás egy kitalációról írt, de valójában nincs a világon olyan vallás, amit a boltok részbeni zárvatartása lényegileg korlátozna, vagy bármi köze lenne a hitvalláshoz általában.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2015.05.27. 14:19:34

@G. M. E.:

"a megfelelő bázissal rendelkező egyházakat az állam támogatja."

1) csakhogy ugye nem ez a bejegyzett vallások feltétele, hanem a parlament döntése.

2) másrészt a megfelelő bázis nem is igazán jogosult támogatásra

3) amire azt lehetne mondani, hogy valóban érdem szerinti támogatás lenne, az az egy százalékos felajánlások mindenféle toldozás nélküli odaadása, oszt jónapot. de akkro ugye kiderülne, hogy mennyire kevesen akarják igazán az egyházakat támogatni

"Ha a BKV állami monopólium lenne, akkor is belekötöttél volna a vasárnapi zárvatartásba."

ha vasárnap nem lenne BKV, akkor abba is belekötöttem volna, igen.

" Ha a múzeumok törvény szerint lennének bezárva hétfőn, akkor is belekötöttél volna."

ebbe azért nem kötnék annyira bele, mert ugye múzeumbe járni nem olyan elemi szükséglet, pláne, hogy ne bírnék ki egy napot. de probáld meg, hogy nem eszel egy napig, te faszfej!

"Nem gondolom, hogy lenne olyan értelmes vallás, aminek érvágás, hogy boltok nyitva vannak-e."

nem is ez volt a post valódi mondandója. ezért van ugye "humor" cimkével címkézve.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2015.05.27. 14:21:23

@G. M. E.: bizonyos dolgokat az állam szabályoz, másokat nem. a vasárnapi zárvatartásnál az állam egy olyan dolgot szabályozott, ami az embereknek nettó szívás, elég fontos, mindennapi szükséglet, és szabadság, és csak korlátozza azt. ez kirívó eset.

ez tényleg olyasmi, mintha a BKV vasárnap nem közlekedne

sirsteve 2015.05.27. 14:33:01

@G. M. E.: Lehet, hogy tévedek, de Mátyás szerintem ebben a posztban nem a vasárnapi zárvatartást, hanem a vallási babonák iránt elvárt érzékenységet figurázza ki. Te meg belekötöttél egy viccegyház előírásába azzal, hogy az nem bejegyzett egyház. Én meg a hozzászólásomban csak arra próbáltam felhívni a figyelmedet, hogy más egyházak sem bejegyzettek, de vannak furcsa elvárásaik. Sőt a bejegyzett egyházak sem szűkölködnek a hülyeségben.
Különben meg láthatod, hogy van olyan vallás, amelyet korlátozhat a boltok bármikori zárvatartása.

randomuser1 2015.05.27. 15:00:45

valójában az is mulatságos, hogy fordított esetben, ha valaki keresztény testvér és elég kiszolgáltatott helyzetben a kereskedelemben dolgozik, olyan válaszút elé kerül, hogy most akkor munkavesztés, éhezés de idvezülés, vagy munkahely, valamiféle anyagi biztonság és az örök kárhozat...

G. M. E. · http://duplapluszjo.hu 2015.05.28. 16:42:26

"te meg belekötöttél egy viccegyház ..."

Abszurditás volt, amit írt. Ha olyan vicces, akkor nem kéne olyan komoly érveléssel védeni az abszurditást. Az a vicc, hogy Mátyás nem a vasárnapi mizéria abszurditását karikírozta ki, hanem bevezetett egy még abszurdabb kitalációt, és azzal próbált rávilágítani a másik vélt abszurditására, de ez méltánytalan és logikátlan.

"olyan dolgot szabályozott, ami az embereknek nettó szívás, elég fontos, mindennapi szükséglet ... ez kirívó eset."

Teljes mértékben szubjektív. Én minden nap találkozok sokkal nagyobb szubjektív szívásokkal (amiket az állam szabályoz) és alkotmányos jogaimat sértő dolgokkal, amik idegesítenek. Hogy vasárnap nem tudsz vásárolni némelyeknek talán szívás, de talán nem sérti az alkotmányos jogaidat, míg sok más dolog meg sérti, és hogy kit mennyire érint vagy idegesít, az is szubjektív. A BKV is ritkábban jár vasárnap, ott is van egy szubjektív határ.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2015.05.28. 18:40:17

@G. M. E.:

"Én minden nap találkozok sokkal nagyobb szubjektív szívásokkal (amiket az állam szabályoz) és alkotmányos jogaimat sértő dolgokkal, amik idegesítenek."

szóljál, ha van olyan törvény, amelyet az emberek kétharmada százaléka igazoltan elutasít.

www.borsonline.hu/20150314_az_emberek_ketharmada_elutasitja_a_vasarnapi_zarva_tartast

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2015.05.28. 18:41:38

@G. M. E.: "Az a vicc, hogy Mátyás nem a vasárnapi mizéria abszurditását karikírozta ki, hanem bevezetett egy még abszurdabb kitalációt, és azzal próbált rávilágítani a másik vélt abszurditására, de ez méltánytalan és logikátlan."

nem, ezt nevezik iróniának. te persze hülye vagy, és nem érted.

Yorik 2015.05.28. 20:34:17

@Emmanuel Goldstein: Ez elé a válaszút elé az összes normál munkarendben dolgozó mohamedán is automatikusan odakerül, hiszen náluk a péntek a vasárnap. Csak a világ 2. legnépszerűbb vallása, semmiség. :)

sirsteve 2015.05.29. 09:11:05

@G. M. E.: Egyetértek veled, hogy a poszt meglehetősen abszurd, sőt groteszk. Nem is akarok megvédeni semmilyen vasárnapi abszurditást.
De nem kevésbé abszurd bevezetni egy olyan kormányzati intézkedést, és itt nemcsak a vasárnapi boltbezárásra gondolok, amit a lakosság jelentős többsége elutasít, még a közvetlenül érintettek sem fogadják egyértelműen pozitívan? Az egész intézkedést egy olyan párt javaslatára vezetik be, aminek 0 a társadalmi támogatottsága. Ráadásul a kormány bevalottan nem hajlandó a témában egyetlen előzetes számítást sem elvégezni. Az intézkedés bevezetése után további teljesen felesleges szigorításokat vezetnek be. Majd néhány hét után megpróbálják az egészet sikerprogandával, statisztikai adatok sajátos összehasonlításával eladni a lakosságnak.

randomuser1 2015.05.29. 19:55:24

@Yorik: normálos muzlim országokba vasárnap van hétfő...

Programozó 2015.05.29. 22:00:54

@Brendel Mátyás: Ja. Én meg olyan vallásról tudok, amiben nem friss spagettire van szükség, hanem szűzlányok vérére. Akkor holnap minden demokrácia összes Bill Gates-sze nyisson/nyithat szűzlányvér boltot?

Yorik 2015.05.29. 23:01:02

@Emmanuel Goldstein: Világos. A lényeg az lett volna, hogy sem a keresztény sem a muszlim többségű országokban nincs lehetőség a szabadnap megválasztására. Nem veszik komolyan annak a lehetőségét, hogy nagyobb tömegek térjenek át egyik vallásról a másikra, még az Internet korában sem. Amivel implicite elismerik, hogy az egész csak hagyomány, egyik sem mond semmi konkrétan vagy ellenőrizhetően többet a másiknál sem a világról, sem a belső élményeikről.

randomuser1 2015.05.30. 14:27:28

@Yorik: nyilván, ha úgy vesszük, történelmi perspektívában, nem a vallásból következik az élet, hanem az élet reáliáiból a vallás.. akkor van gond, ha az ember kiszakad a megszokott kedves közösségéből és szembesül azzal, hogy nem csak egy üdvözítő igazság van.. ezt amúgy mi itt újabban nem nagyon szeretjük, mert a kozmopolitizmus és a liberalizmus melegágya :)
süti beállítások módosítása